علم و تکنولوژی

آیفون 15 سریع ترین گوشی 5G دنیا نیست و از گلکسی S24 باخت

بسیاری از کاربران تصور می کنند آیفون ها سریع ترین اینترنت دنیا را دارند اما گزارش اخیر SpeedTest نشان می دهد آیفون 15 سریع ترین گوشی 5G دنیا نیست و از گوشی های خانواده گلکسی اس 24 شکست خورده است.

28 فروردین 1403

بلیزارد بازی های خود را دوباره در چین در دسترس قرار می دهد

بازی های شرکت بلیزارد (Blizzard) پس از خروج اجباری از کشور چین در سال 2023، به لطف توافق تازه مایکروسافت (Mircosoft) و نت ایز (NetEase)، رسما به این کشور باز می گردند.

26 فروردین 1403

کاربران به مسائل استفاده از ویژن پرو اشاره می نمایند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم

دیجیاتو: براساس گزارش های منتشرشده، بعضی از دارندگان هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو با مسائل سلامتی روبرو شده اند که علت آن ها استفاده از هدست است. صاحبان ویژن پرو در این گزارش به مسائلی از جمله سردرد و گردن درد اشاره نموده اند.

22 فروردین 1403

گلکسی اس 25 سامسونگ با این تراشه می آید

طبق آخرین گزارش ها، غول کره ای احتمالاً سری گلکسی S25 را نیز در نسخه های اسنپدراگون و اگزینوس عرضه خواهد کرد؛ بنابراین خط تولید سری S25 با اگزینوس 2500 و اسنپدراگون 8 نسل 4 تأمین می شود.

15 فروردین 1403

خبر خوش برای مالکان آیفون 12 ، بروزرسانی هیجان انگیز اپل

اپل چند هفته پیش آپدیت iOS 17.4 را منتشر کرد که پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا را برای آیفون های فروخته شده در این منطقه به ارمغان آورد. اما حالا تعیین شده است که این به روزرسانی، پشتیبانی از شارژ بی سیم سریع تر را برای آیفون 12 به همراه دارد.

10 فروردین 1403

ساعت کار و تعطیلات موزه های بنیاد مستضعفان اعلام شد

گروه موزه های دفینه خبر داد همزمان با فرارسیدن نوروز و آمادگی موزه های این گروه برای میزبانی از بازدیدکنندگان، مرکز فرهنگی موزه ای خودروهای تاریخی ایران همه روزه در تعطیلات نوروز از ساعت 9 صبح تا 18 باز است. این موزه به تازگی ایوان کالسکه و گذر پلاک را...

1 فروردین 1403

بهترین زمان ساخت ریمیک از یک بازی ویدیویی چه زمانی است؟

طبق داده های منتشر شده از طریق IDG Consulting و Strategic Game Consulting بهترین زمان ساخت ریمیک از یک بازی ویدئویی وقتی است که آن بازی بین یازده تا بیست سال عمر دارد.

27 اسفند 1402

آنالیز اس اس دی اکسترنال ADATA SD620: اعجوبه کوچک و سریع

احتمالا با تماشا اس اس دی اکسترنال و به دست گرفتن آن، با هر حافظه جانبی دیگری خداحافظی کنید؛ به قدری که مجذوب کننده، هیجان انگیز، کاربردی و سریع است.

22 اسفند 1402

ماموریت عجیب ناسا در آسمان منجمد قطب جنوب

ماموریت بالن علمی ناسا یک رکورد تازه ثبت کرده و 57 روز بر فراز قطب جنوب شناور بوده است.

18 اسفند 1402

سایدلود برنامه های آیفون برای کاربران ایرانی فعال شده است؟

آیا کاربران ایرانی می توانند با تغییر ریجن اپل آیدی، به قابلیت سایدلود اپلیکیشن های آیفون دسترسی پیدا نمایند؟ طلسم طولانی مدت اپل انتها شب گذشته با انتشار iOS 17.4 شکسته شد. اپل در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که کاربران در اتحادیه اروپا می توانند به بارگیری...

17 اسفند 1402

هتل فونیکس گرند پوکت؛ گزینه ای مناسب و با کیفیت برای اقامت در تایلند

هتل فونیکس گرند پوکت یک هتل 3 ستاره در شهر پوکت تایلند است که با توجه به امکانات خوبی که دارد می تواند یکی از گزینه های خوب برای اقامت شما باشد. جاده Bangla در 600 متری هتل Phoenix Grand Hotel Phuket و استادیوم بوکس پاتونگ 1 کیلومتر با هتل فاصله دارد. نزدیک ترین فرودگاه،...

9 اسفند 1402

سرمایه گذار فرشته یا انجل کیست؟ و چه وظایفی بر عهده دارد؟

سرمایه گذار آنجل یا فرشته (angel investor) یکی از مفاهیم کلیدی در اکوسیستم نوآوری است که نقشی محوری در رشد اولیه یک استارتاپ بازی می کند. اما سرمایه گذار انجل کیست؟ چه تفاوتی با سرمایه گذار خطرپذیر دارد؟ و تأمین مالی با بهره گیری از یک سرمایه گذار انجل چه مزایایی...

8 اسفند 1402

نوکیا با ما خداحافظی نمی کند!

برند HMD در بیانیه ای مطبوعاتی ضمن تکذیب شایعه ها گفت که به تولید گوشی های نوکیا ادامه می دهد.

6 اسفند 1402

ایجاد سایت موزه در نارین قلعه نایین نیازمند اعتبار است

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نایین گفت: طرح ایجاد سایت موزه در نارین قلعه پیشنهاد شده اما این کار نیازمند اعتبارات لازم برای تکمیل بازسازی های حفاظتی و مطالعات باستان شناسی است.

2 اسفند 1402

این هندزفری در لحظه ترجمه می نماید

به روزرسانی تازه گلکسی بادز، هوش مصنوعی را به هنذفری سامسونگ اضافه می نماید. مهم ترین ویژگی این آپدیت اضافه شدن قابلیت ترجمه زنده تماس است.

2 اسفند 1402

پردازنده نو اینتل، غول پردازنده های دسکتاپ

پنچمارک فاش شده از پردازنده دسکتاپی Core i9-14900KS اینتل، توانایی طراحی حرارتی بسیار زیاد آن را نشان می دهد. با اینکه اطلاعات فاش شده هنوز غیررسمی هستند و ممکن است تغییر نمایند، اما گر حتی ذره ای هم دقیق باشند، در واقع نشان می دهند اینتل برای جزئی ترین تغییرات...

26 بهمن 1402

شگفتی چشم انسان؛ تماشا دنیا چه زمان امکان پذیر شد؟

در طول تاریخ موجودات مختلفی در پاسخ به فشارهای انتخابی مختلف به تدریج به چشم های پیچیده تکامل داده اند و حیات روی زمین دچار تحول چشمگیری شد.

24 بهمن 1402

بازی Helldivers 2 بزرگ ترین عرضه پلی استیشن روی کامپیوتر است

وقتی بحث از پلی استیشن می شود توجه همه افراد به سمت کنسول های سونی جلب می شود. این در صورتی است که بحث کنسول و سخت افزار تنها بخشی از پلی استیشن بوده و این شرکت در اصل یک ناشر بسیار قدرتمند در دنیای گیمینگ است. به این شکل که بسیاری از عناوینی که می شناسیم...

23 بهمن 1402

ارزان ترین گوشی اپل در راه است، عکس

یک افشاگر می گوید نسل تازه آیفون SE در بالای نمایشگرش داینامیک آیلند دارد و نمای پشتی آن شبیه آیفون 16 خواهد بود.

22 بهمن 1402

گوگل نام هوش مصنوعی Bard را به Gemini تغییر داد؛ هر آنچه باید بدانید

ساعاتی قبل گوگل رسما گفت که از این به بعد برای هوش مصنوعی Bard از نام نو Gemini استفاده می کند که نام مدل هوش مصنوعی پیشرفته این شرکت است. در کنار این خبر، تغییرات دیگری هم عملی شده که در ادامه به تمام این موارد می پردازیم.

19 بهمن 1402
تعداد: (292)