بهترین زمان ساخت ریمیک از یک بازی ویدیویی چه زمانی است؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، طبق داده های منتشر شده از طریق IDG Consulting و Strategic Game Consulting بهترین زمان ساخت ریمیک از یک بازی ویدئویی وقتی است که آن بازی بین یازده تا بیست سال عمر دارد.

بهترین زمان ساخت ریمیک از یک بازی ویدیویی چه زمانی است؟

این اطلاعات از مقاله ای دربارهٔ فرصت ها و چالش های مرتبط با ریمیک ها و ریمسترها به دست آمده است و در مقاله بیش از 200 ریمیک و ریمستر که از سال 2012 به بعد منتشر شده و میزان فروش آنها مورد بررسی قرار گرفته اند. برای ریمیک ها، بازی های منتشر شده بین 11 تا 15 سال پس از عرضهٔ بازی اورجینال بهترین عملکرد را داشتند و در جایگاه دوم بازی هایی قرار گرفتند که از عرضهٔ نسخهٔ اورجینالشان 16 تا 20 سال گذشته بود. در بین ریمیک هایی که 11 تا 15 سال پس از انتشار بازی اورجینال منتشر شده اند، 70% پیروز به فروش بیش از دو میلیون نسخه شده اند و این میزان به 80% برای بازی های 16 تا 20 ساله افزایش داشته است. در مقایسه تنها 32% ریمیک ها از بازی های 21 تا 25 ساله به فروش دومیلیونی دست یافته اند.

اگر ریمیک هایی را در نظر بگیریم که زیر ده سال پس از نسخهٔ اصلی بازی ساخته شده اند تنها دو بازی پیروز به فروش بیش از دو میلیون نسخه شدند: بازی های The Last of Us Part 1 در سال 2022 و Odin Sphere: Leifthrasir در سال 2016

این گزارش همچنین به ریمسترها نیز می پردازد و طبق آمارهای به دست آمده از آن بخش اعظم ریمسترهای پیروز در کمتر از پنج سال از عرضهٔ نسخه اصلی بازی منتشر شده اند. این رویکرد بیشتر به این خاطر ریمسترهایی است که هم زمان با عرضهٔ کنسول های نسل تازه منتشر می شوند و به سازندگان اجازه می دهند جلوه های بصری و گرافیکی بازی به نسبت تازهی را ارتقا دهند. این مهم به خصوص با عرضهٔ پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به چشم آمد که باعث فروش بالای ریمسترهای Grand Theft Auto 5 و The Last of U شد.

در گزارش آمده است: بیشتر این ریمسترها در سال 2014 با عرضهٔ نسل تازه کنسول ها منتشر شدند تا دسترسی پذیری و پوشش خود را به حدبیشتر ممکن برسانند و درعین حال این عناوین را در بازار مطرح نگه دارند.

منبع: GameIndustry

منبع: دیجیکالا مگ

به "بهترین زمان ساخت ریمیک از یک بازی ویدیویی چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان ساخت ریمیک از یک بازی ویدیویی چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید