معماری و عمران

5 نکته مهم کاربرد وازلین برای ابرو و روش استفاده از آن

ابروها به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در زیبایی صورت، توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. اما بسکمک از افراد با مشکلاتی مانند ریزش، کمبود ضخامت یا آسیب دیدگی ابروها روبرو هستند. آیا تا به حال در مورد کاربرد وازلین برای ابرو چیزی شنیده اید؟ اگرچه...

3 اردیبهشت 1403

سفر در اردیبهشت

از جمله برترین مقاصد سفر در ایران در فصل اردیبهشت می توان به شهرهایی مثل شیراز، کاشان، یزد، محلات، جلفا، پیرانشهر، ارومیه، مریوان، کوهرنگ و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

21 فروردین 1403

تشریح طرحی که برای رفع ترافیک محدوده چهارراه جهان کودک و میدان ونک در نظر گرفته شد

ایسنا/ براساس اخبار واصله، تشریح طرحی که برای رفع ترافیک محدوده چهارراه جهان کودک و میدان ونک در نظر گرفته شد، صورت گرفت.

11 فروردین 1403

کدام جاده های کشور در نوروز مسدود هستند؟

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با انتشار محدودیت ترافیکی تعطیلات نوروزی گفت که محور هراز و چالوس برای بعضی ساعات روزهای آینده یکطرفه خواهند شد.خبرنگاران: با توجه به پیش بینی شرایط تردد و اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز 1403 و ارتقاء...

25 اسفند 1402

دلایل کاهش بازدهی مورد انتظار از صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی

خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون دلایل کاهش بازدهی مورد انتظار از صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی برای شما نوشته شد.

23 اسفند 1402

ایجاد سایت موزه در نارین قلعه نایین نیازمند اعتبار است

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نایین گفت: طرح ایجاد سایت موزه در نارین قلعه پیشنهاد شده اما این کار نیازمند اعتبارات لازم برای تکمیل بازسازی های حفاظتی و مطالعات باستان شناسی است.

2 اسفند 1402

معبد کینکاکو، جی ژاپن ، تاریخچه

ژاپن همان کشور سرزمین آفتاب، یک مقصد شگفت انگیز است که سنت های چند صد ساله را با فناوری های پیشرفته ترکیب کرده است. معبد کینکاکو-جی ژاپن به عنوان غرفه طلایی نیز شناخته می شود. شهر کیوتو مملو از زیارتگاه ها، ساختمان های تاریخی و معابد جالب است که این معبد...

9 بهمن 1402

اختتامیه اولین بوت کمپ برنامه نویسی دانش آموزی کشور

اختتامیه اولین بوت کمپ برنامه نویسی دانش آموزی کشور با تقدیر از 81 دانش آموز و 5 مدرسه در قم برگزار گشت.

2 بهمن 1402

پوشش ضعیف اینترنت نسل پنجم در کشور!

زومیت نوشت: تعداد سایت های نسل پنجم اینترنت کشور زیر 5 درصد است اما وزیر ارتباطات وعده داده که تا انتها دولت پوشش نسل پنجم به 10 درصد برسد.

8 آبان 1402

کتابخانه عمومی شهید رجایی عجب شیر در آذربایجان شرقی بازگشایی شد

به گزارش خبرنگاران در تبریز، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در مراسم بازگشایی کتابخانه با تاکید بر اینکه کتابخانه های عمومی پایگاه های اجتماعی برای حضور آحاد مردم است، گفت: برای توسعه و تعریف خدمات تازه، جذب مخاطبان تازه و به ویژه حفظ مخاطبان...

7 شهریور 1402

فاز نخست بازسازی عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام است

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر گشته، فاز نخست بازسازی عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام است.

5 شهریور 1402

این دکوراسیون دریا و خورشید را به خانه شما می آورد

انواع سبک های دکوراسیون داخلی را می شناسید؟ با سبک دکوراسیون مدیترانه ای آشنا هستید؟ خبرنگارانن می خواهد دریا و خورشید را همواره در خانه داشته باشید؟

11 تیر 1402

بازگشایی و تبدیل خانه مصدق به موزه تخصصی در اولویت میراث فرهنگی واقع شده است

ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، بازگشایی و تبدیل خانه مصدق به موزه تخصصی در اولویت میراث فرهنگی قرار گرفته است.

17 خرداد 1402

قیمت امروز میلگرد آجدار، حرارتی و انواع آهن آلات

میلگرد از جمله رایج ترین محصولات نهایی خط نورد گرم است که در ساختمان وظیفه مهمی را بر عهده دارد. ایمنی و استحکام سازه های بتنی بیش از همه به کاربرد انواع میلگرد در این حوزه مربوط می شود. چرا که مقاومت کششی پایین بتن بارها موجب فروپاشی ساختمان پس از وقوع...

24 اردیبهشت 1402

قلعه طرق رود در غبار فراموشی و بی مهری گم شده است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر گشته، قلعه طرق رود در غبار فراموشی و بی مهری گم شده است.

7 اردیبهشت 1402

قصه چوپان و جایزه ای که تا ابد به او می بالد

هادی چوپان بدون شک یکی از بهترین چهره های تاثیر گذار در سال 1401 بود.

3 فروردین 1402

ایتالیایی ها به داد مجسمه فردوسی می رسند

مجسمه فردوسی ساخته ماندگار ابوالحسن صدیقی که در جریان ترمیم غیراصولی به دو رنگ درآمده، قرار است سال آینده به وسیله ایتالیایی ها ترمیم گردد.

24 اسفند 1401

کوه بی بی شهربانو شبیه تپه های عباس آباد می گردد؟

شهردار منطقه 20گفت: بخشی از کوه های پیرامون کارخانه سیمان به شهرداری تهران واگذار شد و در این باب نیز سازمان بوستان ها اقدام به درختکاری در محوطه کوه ها نموده است. این مساله می تواند مانع از بین بردن کوه های این محدوده گردد.

2 اسفند 1401

دلایلی که شما را به خرید سرامیک های پرسلان ترغیب می نمایند

امروزه کاشی سرامیک ها به عنوان یک عامل مهم در سازه ها شناخته می گردد. در حال حاضر از سرامیک های پرسلان به عنوان برترین سرامیک های ایرانی نام برده می گردد. یکی از دلایل محبوبیت این سرامیک ها مزیت های چشمگیر آن ها است. یکی از مزیت های این سرامیک ها را می توان...

30 بهمن 1401

بازار کاشان یکی از بازارهای معروف ایران به شمار می رود

سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر گشته، بازار کاشان یکی از بازارهای معروف ایران به شمار می رود.

29 بهمن 1401
تعداد: (90)