فاز نخست بازسازی عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام است

به گزارش وبلاگ اطلس وب، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر گشته، فاز نخست بازسازی عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام است.

فاز نخست بازسازی عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام است

امید اکبری، سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در حاشیه بازدید از عمارت میرزا خلیل از اتمام فاز اول بازسازی عمارت میرزا خلیل رشت خبر داد و گفت: فاز نخست بازسازی عمارت نخستین شهردار رشت، میرزا خلیل رفیع فیلدهی شهریور 1401 آغاز شد و فاز نخست به اتمام رسیده و از سوی پیمانکار تحویل موقت شد.

وی اضافه کرد: این بخش از بازسازی شامل اصلاح آبروها، ناودان ها، خرپاها، سازه های چوبی سقف، شیروانی و سفالچینی مجدد بود و با بازسازی کلیه بام، خطر نفوذ نزولات جوی به داخل بنا رفع شد.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت با اشاره به ترمیم و اصلاح لمبه کوبی های بام، پیرامون رطوبت زدایی از کف بنا نیز مطرح کرد: با احیای گربه روها، رطوبت زدایی از کف صورت گرفت و زیرساخت تاسیسات نیز اجرا شد.

اکبری گفت: بازسازی و احیای حیاط سرایداری تکمیل شده و با بازسازی دیوارها و رطوبت زدایی از دیوارهای حیاط، کلاف چوبی بالای دیوار جنوبی حیاط سرایداری نیز انجام شد. همچنین با تعویض آجرهای شکسته دیوارها و بندکشی مجدد، استحکام بخشی دیوارهای حیاط به اتمام رسید.

وی پیرامون فاز دوم بازسازی بنای میرزا خلیل نیز گفت: بروزرسانی اسناد فاز دوم بازسازی بنا، از طریق مشاور در حال انجام است و با اتمام آن، اجرای تاسیسات و آبرسانی، نصب اعلان حریق، اجرای wrf (سیستم پیشرفته گرمایش و سرمایش بنا) برق، گاز و همچنین بازسازی درب و پنجره ها انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت یادآور شد: عمارت میرزا خلیل رفیع یکی از بناهای تاریخی بجا مانده از اواخر دوره قاجار است که در میدان صیقلان رشت قرار گرفته است. این بنا قرار است پس از بازسازی به عنوان خانه موزه مشروطه تغییر کاربری یابد.

منبع: همگردی

به "فاز نخست بازسازی عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز نخست بازسازی عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید