معبد کینکاکو، جی ژاپن ، تاریخچه

به گزارش وبلاگ اطلس وب، ژاپن همان کشور سرزمین آفتاب، یک مقصد شگفت انگیز است که سنت های چند صد ساله را با فناوری های پیشرفته ترکیب کرده است. معبد کینکاکو-جی ژاپن به عنوان غرفه طلایی نیز شناخته می شود. شهر کیوتو مملو از زیارتگاه ها، ساختمان های تاریخی و معابد جالب است که این معبد از زیباترین آن ها است. این مکان پربازدیدترین جای توریستی در کیوتو است که آثار هنری برجسته و پیشرفته ای را به نمایش می گذارد. با بازدید از این زیبایی های معبد، صنعت گردشگری این کشور نیز پررونق شده است. اگر علاقمند به داشتن اطلاعاتی از معبد کینکاکوجی و تاریخچه آن هستید با ما همراه باشید.

معبد کینکاکو، جی ژاپن ، تاریخچه

آنچه در این مطلب می خوانید

  • آشنایی با معبد کینکاکوجی ژاپن
  • تاریخچه معبد کینکاکوجی ژاپن
  • مشخصات معبد کینکاکوجی ژاپن
  • تجربه شخصی از رفتن به معبد کینکاکوجی ژاپن
  • بررسی بازدید از منطقه ها ژاپن
  • سخن پایانی
  • سوالات متداول

آشنایی با معبد کینکاکوجی ژاپن

معبد کینکاکوجی ژاپن یکی از نمادین ترین و مشهورترین مکان های ژاپن است. این معبد امروزه دنیاگردان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. همچنین، باعث شده است که شهر کیوتو به عنوان میراث دنیای یونسکو به رسمیت شناخته گردد. معبد طلایی که از با ارزش ترین معابد ژاپن است به عنوان یک چشم انداز ویژه ملی و یک مکان تاریخی خاص مشخص شده است.

نمای بیرونی این معبد نشان دهنده ثروت، رفاه و تلاش است. داستان های تاریخی مجذوب کنندهی پشت این مکان نهفته است که مردم همیشه در پی یافتن تاریخچه اش هستند. معبد کینکاکو-جی به دلیل داشتن ویژگی های اقلیمی و ظاهری خود توانسته از چشم نوازترین آثار باستانی ژاپن گردد. بهار و پاییز، فصل های زیبایی برای بازدید از معبد طلایی ژاپن هستند.

برای بازدید از معبد کینکاکوجی ژاپن از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باید رفت. خط متروی کاراسوما به سمت ایستگاه کیتائوجی با 15 دقیقه زمان، می تواند شما را به معبد طلایی برساند. در ضمنً این که بازدیدنمایندگان اجازه ورود به خود غرفه طلایی را ندارند و می توانند این زیبایی های خیره کننده را از بیرون ببینند.

دنیاگردان این فرصت را دارند که در مراسم سنتی چای ژاپنی که در محوطه معبد برگزار می گردد، شرکت کنند. این بهترین زمان است برای تجربه آداب و رسوم و آیین هایی که در فرهنگ ژاپنی ریشه دارد.

تاریخچه معبد کینکاکوجی ژاپن

معبد کینکاکوجی ژاپن در ابتدا به عنوان یک ویلا شروع به کار کرد. سپس در دهه 1400 به معبد ذن تبدیل شد. یک شوگان، ویلا را خرید و آن را به مجموعه ای که امروز می بینید، تبدیل کرد. بسیاری از ساختمان ها در جنگ اونین در اواسط دهه 1400 ویران شد اما غرفه دست نخورده باقی ماند. بخش بزرگی از غرفه را در دهه 1950 آتش زدند.

یک راهب تازه کار این احتراق را سبب شد که آسیب فاجعه باری دید. در آخر در سال 1955 بازسازی شد که از آن زمان تا به امروز نگهداری می گردد. معبد کینکاکوجی ژاپن تاریخچه طولانی و پرفراز و نشیبی دارد. زمانی که شوگان آشیکاگا یوشیمیتسو به یکی از زیباترین محله ها می رسد، دستور مبنی بر ساخت یک معبد را می دهد.

این مکان به نام معبد طلایی ژاپن معروفیت پیدا می کند. به عنوان استراحتگاه مورد استفاده قرار گرفت که اکنون محل آیئن بودایی ذن است. امروزه این غرفه طلایی، یکی از 17 مکان میراث دنیای شده است که می توانید در کیوتو آن را پیدا کنید. قدمت کینکاکوجی به اواخر قرن چهاردهم برمی گردد که بیش از 600 سال سابقه دارد.

مشخصات معبد کینکاکوجی ژاپن

کم تر کسی پیدا می گردد که منکر این زیبایی و هنر نهفته معبد کینکاکوجی باشد. این معبد در کنار زیبایی های خود یک چایخانه کوچک در محوطه دارد. برای استراحت است و ماچا (چای سبز) و واگاشی (شیرینی های سنتی) را ارائه می دهد.

همچنین دارای یک حوض است که اگر صبح ها قبل از وزش باد به بازدید از این مکان بروید، بازتاب هایی را روی حوض مشاهده می کنید. این مکان بسیار کوچک است اما هنگام قدم زدن در آن عکس های زیادی را می گیرید. این معبد 3 سبک معماری ژاپنی را نشان می دهد که به قرار زیر است:

  • طبقه اول: به سبک قرن یازدهم ساخته شده است و به عنوان یک سالن پذیرایی عمل می کند.
  • طبقه دوم: نشان دهنده اشرافیت جنگجویی است که آثار بودایی را در خود جای داده است.
  • طبقه سوم: بقایا و مجسمه ای از خدای بودا است که در امان نگه داشته شده است.

این معبد بودایی در قسمت شمال غربی کیوتو واقع شده است. ساختمان های قدیمی، چایخانه، چشمه و درخت کاج بی نظیر در این محوطه وجود دارد. طراحی کینکاکوجی از معماری سنتی ذن چینی الهام گرفته است که آن را با عناصر متمایز ژاپنی، ترکیب کرده است. این ادغام منجر به ساختار منحصر به فرد و چشم گیری شده است.

سقف های این معبد خیره کننده با کنده کاری ها و تزیینات پیچیده ای است که این ظاهر زیبا بازدیدنمایندگان را از گوشه و کنار دنیا جذب خود می کند. معبد کینکاکوجی در باغ های وسیعی وجود دارد که مملو از فضاهای سرسبز و گل های پر جنب وجوش است.

در این شهر شلوغ معبد طلایی، محیطی آرام برای بازدیدنمایندگان است. زمانی که کینکاکوجی ساخته شد با پارک کاخ سلطنتی هم به عنوان یک مرکز سیاسی و اداری هم از نظر تعداد سازه های چیده شده در محوطه، رقابت می کرد.

بیشتر بخوانید

چشم انداز ها دیدنی و مجذوب کننده ژاپن

تجربه شخصی از رفتن به معبد کینکاکوجی ژاپن

اولین بازدید من از کینکاکوجی بعد از ظهر پاییزی بود که نمای بیرونی آن از شگفت انگیزترین جنبه های این معبد بود. این معبد که به طور کامل با ورق طلا پوشیده شده بود، رنگ طلایی درخشان را در حوض منعکس می کرد. معبد در میان یک باغ با چشم انداز زیبا قرار داشت.

چیزی که بیشتر از همه برای من جالب بود، زینت ققنوس بالای سقف بود. پس از تحقیق متوجه شدم نماد تولد دوباره معبد بعد از آتش سوزی است. این زیبایی نفس گیر بود و دیدن آثار تاریخی معبد، تجربه فراموش نشدنی را به من داد.

بررسی بازدید از منطقه ها ژاپن

دنیاگردی از شهرهای ژاپن بخش مهمی از اقتصاد این سرزمین را تشکیل می دهد که استان کیوتو در آن میلیون ها دنیاگرد را به ثبت رسانده است. بیشتر بازدیدنمایندگان را افراد داخلی تشکیل داده اند. این شهر که زمانی مرکز ژاپن بود به خاطر دارایی های فرهنگی خود معروفیت دارد.

کیوتو همیشه از پربازدیدترین استان در میان دنیاگردان بین المللی بوده است. طبق گفته های ایچیرو تاکاهاشی کمیسران آژانس دنیاگردی ژاپن: تعداد بازدیدنمایندگان خارجی تا پایان سال به حدود 25 میلیون نفر می رسد. به همین منظور در ادامه جدول مقایسه و بازدید منطقه ها ژاپن با یکدیگر را برای شما رسم کرده ایم.

نرخ بازدید از منطقه ها

منطقه ها ژاپن

47.2

Tokyo

38.6

Osaka

35.1

Chiba prefecture

27.8

Kyoto

11.7

Nara prefecture

9.1

Aichi prefecture

بیشتر بخوانید

کویاسان ژاپن کجاست ؟ آدرس + تصاویر

سخن پایانی

معبد کینکاکوجی ژاپن که یک نقطه عطف با تاریخ غنی دارد با باغ های آرام و معماری پیچیده آن، شهر کیوتو را به نام کرده است. چه علاقمند به تاریخ باشید، چه یک جوینده معنوی یا کسی که به زیبایی مکان های دیدنی علاقمند است، مطمئن باشید بازدید کردن از کینکاکوجی تاثیر ماندگاری بر شما می گذارد.

جاهای دیدنی شهر کیوتو آن قدر فراوان است که قطعا با یک بار سفر نمی توان از همه آن ها دیدن کرد. به خصوص معبد کینکاکوجی که توانسته است با زیبایی بی حد خود علاقمندان بسیاری را از سراسر دنیا گردهم آورد تا از این بنای شکوهمند دیدن کنند.

سوالات متداول

تاریخچه معبد کینکاکوجی ژاپن به چه زمانی برمی گردد؟

باتوجه به تاریخچه طولانی اش به اواخر قرن چهاردهم باز می گردد که بیش از 600 سال سابقه دارد. بازسازی و بازسازی معبد طلایی در سال 1955 بود که تا به امروز نگهداری شده است.

معبد کینکاکوجی در کجا واقع شده است؟

این معبد در قسمت شمال غربی شهر کیوتو واقع شده است که از مشهورترین و با ارزش ترین مکان های ژاپن است. کینکاکوجی باعث شده است این شهر به عنوان میراث دنیای یونسکو شناخته گردد.

بارزترین مشخصه معبد کینکاکوجی کدام است؟

2 طبقه بالای این معبد پوشیده از ورق طلا است که آن را از دیگر معابد متمایز کرده است. باغ و محوطه های سرسبز همچنین استراحت گاهی برای افراد و چایخانه های کوچکی هم دارد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از وبلاگ اطلس وب کلیک کنید.

خرید تور ژاپنمنبع: ستاره ونک

به "معبد کینکاکو، جی ژاپن ، تاریخچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد کینکاکو، جی ژاپن ، تاریخچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید