نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب آغاز به کار کرد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب در آستانه سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران شروع شد.

نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب آغاز به کار کرد

نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب در آستانه سی امین دوره هفته کتاب به نشانی کتاب نقطه تی وی در بستر تلوبیون قابل مشاهده است.

علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر سی امین دوره هفته کتاب در گفت وگوی با شبکه خبر گفت: صنعت نشر به عنوان بزرگترین صنعت فرهنگی کشور احتیاج داشت با رویکرد های نوی ظرفیت خودش را معرفی کند و برای همگان قابلیت های ایجاد شده را به صورت تصویری به نمایش بگذارد. ازطرفی، سال جاری پیش بینی می گردد که حجم مالی آن به حدود هشت میلیارد تومان برسد.

رمضانی ادامه داد: اتفاقی که در این شبکه می افتد معرفی ارکان مختلف صنعت نشر، معرفی محتوای کتاب در آینده نزدیک به صورت تعاملی با مردم است که فراورینماینده اصلی محتوا در بستر های نو کارش را پیش خواهد برد و ذائقه سازی، جریان سازی و راهنمایی عملیاتی صنعت نشر را به عهده خواهد گرفت.

مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران اضافه کرد: مجموعه های مختلفی در حوزه کتاب در حال فراوریات رسانه ای هستند. برای اینکه این مجموعه ها بتواند فراوریات خودشان را به نمایش بگذارند، احتیاج به بستر اختصاصی داشتیم؛ بنابراین در هفته کتاب پانزده سال پیش خبرگزاری تخصصی کتاب را در کشور راه اندازی کردیم. ایبنا متولد هفته کتاب است و لازم بود حوزه کتاب در این بخش سهمی داشته باشد و بیاید نقش آفرینی کند.

وی درباره فراوریات برنامه در شبکه تلویزیونی شرح داد: شبکه در روز چندین برنامه فراوریی خواهد داشت. رخداد های کتاب را در کشور به صورت زنده ضبط می نماید و پوشش می دهد. در همین هفته کتاب نشست های کتاب به وفور در کشور برگزار می گردد؛ لذا این شبکه می تواند بازتاب دهنده آن ها باشد و برای مجموعه نشست ها مخاطبی غیرحضوری فراهم کند. بنابراین، از این پس هیچ رخداد کتابی نخواهد بود که شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب در آنجا غایب باشد این رسانه ای برای اهالی صنعت نشر و کتاب کشور خواهد بود.

رمضانی اضافه کرد: حجم فراوریات حوزه کتاب و تنوع موضوعی و پرداختن به نویسنده ها و موضوعات مختلف به صورتی است که بگردد یک یا چند شبکه در حوزه کتاب افتتاح و برنامه های مفصلی را فراوری کرد. اتفاقا در مساله فروش هم این رویکرد می تواند موثر باشد. ما در کتاب هایی که جزو پرفروش ترین های ناشرین قرار می گیرد می بینیم که در رسانه ملی و در جا های مختلف دیگر برنامه های تصویری برای آن فراوری می نمایند.

وبلاگ اطلس وب فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید