استانبول فراتر از مسجد آبی و ایاصوفیه

به گزارش وبلاگ اطلس وب، استانبول، شهری در تقاطع اروپا و آسیاست و همین امر سبب شده سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از آن به ترکیه سفر کنند. ازاین رو آمار متقاضیان خرید بلیط پرواز تهران استانبول بالاست. استانبول از گردشگرپذیرترین شهرهای ترکیه است که توانسته ظاهر تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کند و در کنار آن مدرن هم باشد.

استانبول فراتر از مسجد آبی و ایاصوفیه

تاریخ غنی، فرهنگ خاص، غذاهای لذیذ و جاذبه های دیدنی متعدد تنها گوشه ای از مزیت هایی است که می توانید با حضور در استانبول زیبا در لیست خاطرات خود به ثبت برسانید. غذاهایی که از ترکیب منوی خوراک مدیترانه ای، خاورمیانه و آسیا شکل گرفته، خرید از مراکز خرید کوچک و بزرگ در کنار آب وهوای دل پذیر آن باعث شده تا امروز به بررسی سفر به این شهر بپردازیم.

بهترین زمان خرید بلیط پرواز تهران استانبول

بهار و پاییز، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای تهران استانبول است؛ البته اگر دوست دارید که در متعادل ترین آب وهوای استانبول به این شهر سفر کنید.

سفر به استانبول در تابستان هم طرفداران زیادی دارد. استقبال بالای مسافران از شرکت در فستیوال های مختلف، خود گواهی بر این امر است. حال اگر دوست دارید در زمان خلوتی و ارزانی به استانبول بروید، پیشنهاد می کنیم سفرتان را به زمستان موکول کنید.

در زمستان، قیمت بلیط پرواز تهران استانبول کمتر است و هزینه های سفر به این شهر ارزان تر از سایر اوقات خواهد بود. البته هر زمان از سال که بخواهید به استانبول سفر کنید، می توانید بلیط های لحظه آخری را آژانس مسافرتی تیکت ارزان با نازل ترین قیمت بخرید.

استانبول، شهری که با مساجد قدیمی خود شناخته می شود!

مسجد آبی و ایاصوفیه 2 ساختمان مشهور و باشکوه در منطقه سلطان احمد استانبول هستند. این منطقه ازنظر اهمیت و جذب توریست قابلیت این را دارد که شهر کوچک جداگانه ای باشد تا جزئی از شهر بزرگ ترکیه.

مردم محلی منطقه سلطان احمد به دیدن شلوغی و توریستان متعدد در خیابان های محله خود عادت کرده اند. در گذشته تجار از این جمعیت بهره برده و از این فرصت برای ساختن منبع درآمد و تجارت استفاده کردند.

طبیعتا به عنوان میراث جهانی یونسکو، تعجبی ندارد که این 2 مکان برند جایزه برجسته ترین مقاصد توریستی و فرهنگی شوند. آن ها دقیقا روبه روی هم قرار گرفته اند و بازدیدکنندگان برای ورود به آن ها باید در صف های طولانی بایستد. تاریخ مسجد آبی و ایاصوفیه قرن ها به طول می انجامد و آن ها را به 2 امپراتوری و 2 دین بزرگ متصل می کند.

از اماکن تاریخی تا طبیعت بکر استانبول را با خرید بلیط پرواز تهران استانبول بگردید!

مکان های دیدنی استانبول، دروازه هایی جادویی برای سفری ماجراجویانه به تاریخ پرفرازونشیب شهری هستند که به شایستگی از فرهنگ و تمدن چند هزار ساله خود، جامه ای رنگارنگ به تن کرده تا قدرت، عظمت و شکوه خود را در معرض نگاه همگان قرار دهد.

شاید بپرسید: استانبول گردی را از کجا شروع کنیم؟ به اعتقاد ما، بهتر است ابتدا مکان های متناسب با روحیات و علایق خود را بشناسید تا در مدت محدودی که اقامت دارید، از آن ها بازدید کنید.

جاذبه های تاریخی استانبول؛ سفری به گذشته های دور

شهر باستانی استانبول که مرکز سابق امپراتوری روم شرقی و عثمانی بوده، سرنوشت پرماجرایی را از سر گذرانده و تاریخ پرفرازونشیب آن در جای جای شهر و در میان دیوارهای پررمزوراز جاذبه های باستانی آن نهفته است. برج 700 ساله گالاتا، آب انبار باسیلیکا، میدان تاریخی هیپودروم، مسجد رستم پاشا، کاخ دلمه باغچه و کاخ توپاکاپی نمونه هایی از مجذوب کننده ترین دیدنی های تاریخی استانبول هستند.

دیدنی هایی که هرگز از آن ها سیر نمی شوید

حالا که بلیط پرواز تهران استانبول خود را خریده اید و به اتفاق خانواده قصد رفتن به این شهر را دارید، در کنار بازدید از جاهای تاریخی، بد نیست کمی هم تفریح کنید. آکواریوم سی لایف، شهربازی لگولند، مرکز تفریحی کیدزانیا، دلفیناریوم استانبول، محله های دیدنی همچون کوم کاپی، پل بسفر، خیابان استقلال، پل گالاتا، از مهیج ترین منطقه ها تفریحی هستند.

زیبایی جاذبه های طبیعی استانبول را از دست ندهید!

درست است که استانبول با اماکن تاریخی و باستانی بی شمار خود شهره است، اما عاری از جاذبه های طبیعی هم نیست. مثلا جزیره پرنسس، پارک گلخانه، جنگل بلگراد، پارک ییلدیز، پارک مینیاتورک، پارک امیرگان و پارک فتحی پاشا برای قدم زدن و غرق شدن میان زیبایی ها گزینه های ایده آلی هستند.

ثبت خاطراتی قوی با خرید از مراکز خرید استانبول

اگر دوست دارید با خرید از این شهر خاطرات به یادماندنی تری برای خود بسازید، باید بدانید مراکز خرید زیادی مانند کانیون و بازار بزرگ در این شهر وجود دارند که با وسعت زیاد و طیف وسیع کالاهای مرغوب و رنگارنگ خود توانسته اند کلیه نیازهای بازدیدکنندگان را برآورده سازند. در این شهر، نمایندگی های زیادی از بهترین برندهای جهان انتظار بازدید شما را می کشند.

سوغات استانبول؛ خوردنی ها و بردنی های ترکیه

فرض کنید بلیط پرواز تهران استانبول را خریده اید و برای رسیدن به این شهر و دیدن جاذبه های بی نظیر آن لحظه شماری می کنید. همه فکروذکرتان پیش هتل مجللی است که رزرو کرده اید و اینکه چه موقعیت هایی را برای لذت بردن از چه تفریحاتی در نظر داشته باشید. حالا بگویید آیا برای خرید سوغات فکری کرده اید؟

اگر دوستان و آشنایان شما علاقه مند به گرفتن سوغاتی های خوراکی هستند، می توانید برای شان چای ترکی، راحت الحلقوم، ادویه های ترکی، شیرینی باقلوا و قهوه ترک بخرید.

اگر هم می خواهید سوغاتی ای بخرید که ماندگاری بیشتری داشته باشد و سال های سال به یادگار بماند، صنایع دستی مانند فرش و گلیم، حوله های ترکی، جذوه (ظرف مخصوص قهوه ترک)، جواهرات ترکی و محصولات چرمی انتخابی ایده آل هستند.

با تیکت ارزان، یک سفر آسان و ارزان به استانبول داشته باشید

با خرید بلیط پرواز تهران استانبول از تیکت ارزان، به صرفه ترین قیمت بلیط ها از آن شما خواهد بود. تیکت ارزان با هدف ارائه خدمات نوین در صنعت توریستی، هوشمندترین سیستم فروش پروازهای چارتری ارزان و بلیط سیستمی هواپیما، متنوع ترین و معتبهترین ایرلاین های جهان را راه اندازی کرد.

با آژانس هواپیمایی تیکت ارزان، امکان مشاهده، مقایسه، رزرو و صدور بلیط ارزان هواپیما برای همه پروازهای چارتر داخلی و خارجی به صورت آنلاین امکان پذیر است. شما ظرف کمتر از یک دقیقه، بدون داشتن هیچ گونه دانش فنی و تخصص، برای هر مقصدی که بخواهید امکان خرید بلیط دارید.

جمع بندی

استانبول از زیباترین شهرهای جهان و خاورمیانه است که به دلیل هم جواری با ایران، مسافران زیادی را از کشورمان به سوی خود می کشاند. اتفاقات مهم تاریخی و سیاسی این شهر، باعث شده که در سفر به آن، با انبوهی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی روبرو شوید.

اگر قصد دارید با خرید بلیط پرواز تهران استانبول به این شهر زیبای اروپایی سفر کنید، بهتر است ابتدا راهنمای توریستی استانبول را بخوانید تا بتوانید در طول مدت سفر خود به ترکیه از مکان هایی دیدن کنید که مورد علاقه شما هستند.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق

به "استانبول فراتر از مسجد آبی و ایاصوفیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول فراتر از مسجد آبی و ایاصوفیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید