عکس ، این خودروساز شگفت انگیز عربستانی رقیب تسلاست ، مدیران ایران خودرو و ساپا بخوانند!

به گزارش وبلاگ اطلس وب، لوسید موتورز نام شرکتی است که رقیب تسلا شناخته می گردد.این شرکت که نام ابتدایی اش آتیه وا بود، از سال 2007 کار خود را شروع کرد و اکنون در کالیفرنیای آمریکا حضور دارد.

عکس ، این خودروساز شگفت انگیز عربستانی رقیب تسلاست ، مدیران ایران خودرو و ساپا بخوانند!

لوسید موتورز با سرمایه گذاری چینی ها شروع به کار کرد، اما توانست در سال 2018 عربستان را برای تزریق 1 میلیارد و 300 میلیون دلار سرمایه وسوسه کند.این میزان سرمایه گذاری به منزله 65 درصد از کل سهام شرکت است.

قرار است تا سال 2025 یا 2026، کارخانه پیشرفته ای به وسیله لوسید موتورز در عربستان افتتاح گردد که احتمالا مدرن ترین و هوشمندترین کارخانه خودروسازی در خاورمیانه باشد.

صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی که با نام PIF شناخته می گردد، طبق خبری که منتشر شد، قرار است باقی سهام این خودروساز نوپا را خریداری و مالک کل سهام آن گردد.

عایدی این شرکت در سال 2022 به 608 میلیون دلار یعنی معادل 30 هزار و 400 میلیارد تومان رسیده است؛این در حالی است که ضرر خودروسازان ایرانی در سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد تومان بوده است.

لوسید موتورز در حال حاضر مدل ایر را در روی خط فراوری خود دارد.این خودرو دارای 5 تیپ پیور، تورینگ، گرندتورینگ، دریم ادیشن و سافایر است.

مدل ایر سافایر 1200 اسب بخار قدرت فراوری می نماید و شتاب صفر تا صد آن کمتر از 2 ثانیه است.

به به کار بردن امکاناتی مثل 12 رادار، تکنولوژی لیدار، 14 دوربین و 32 حسگر، با یکی از امن ترین خودروهای دنیا روبه رو هستیم.تکنولوژی لیدار قادر است عابران پیاده و اشیا را تا 250 متری اطراف خود تشخیص دهد.

بازه قیمتی مدل ایر، از 87 تا 250 هزار دلار است.

SUV لوسید موتورز با نام گرویتی به زودی عرضه و فروش این خودرو در امسال میلادی شروع می گردد.

4141

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، این خودروساز شگفت انگیز عربستانی رقیب تسلاست ، مدیران ایران خودرو و ساپا بخوانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این خودروساز شگفت انگیز عربستانی رقیب تسلاست ، مدیران ایران خودرو و ساپا بخوانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید