لاستیک کویر پنچر رو معرفی گردید، برترین تایر ایرانی برای خودرو کدام است؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، لاستیک کویر پنچر رو معرفی گردید. این نخستین بار است که یک شرکت ایرانی چنین محصولی فراوری می نماید. ویژگی تایرهای کویر چیست؟

لاستیک کویر پنچر رو معرفی گردید، برترین تایر ایرانی برای خودرو کدام است؟

وبلاگ اطلس وب - مجتبی اسماعیلی: لاستیک کویر پنچر رو معرفی گردید. همان طور که می دانید رانندگی با تایر پنچر امکان پذیر نیست و اصرار به انجام آن باعث از بین رفتن تایر می گردد. اما شرکت کویر تایر پیروز شد تایری با سایز 20 را فراوری کند که می تواند مسافت مناسبی را به صورت پنچر طی کند.

بعلاوه شرکت کویر تایر پیروز شده است تایر خودروهای برقی را برای اولین بار در کشور فراوری کند.

قربانی مدیر بازاریابی و فروش شرکت کویر تایر درباره کیفیت لاستیک کویر در گفت وگو اختصاصی به وبلاگ اطلس وب گفت: تنها شرکت تایر سازی ایرانی هستیم که دانش فراوری تایرهای رادیال سواری را بومی سازی کردیم و هم اکنون دانش آن را در اختیار داریم. بعلاوه ما قادر به فراوری تایرهای سبز هم شده ایم.

ویدیوی معرفی موتور نو ایران خودرو/ موتور نو ریرا را در کانال یوتیوب وبلاگ اطلس وب پلاس دیدن کنید:
تایر پنچر رو کویر

همان طور که می دانید تایر پنچر قابلیت حرکت ندارد و در صورت اصرار به انجام آن، رینگ های خودرو آسیب خواهند دید.

اما لاستیک کویر پنچر رو ایرانی به وسیله شرکت کویر تایر به فراوری رسیده است. قربانی مدیر بازاریابی و فروش شرکت کویر تایر در این زمینه به وبلاگ اطلس وب گفت: لاستیک پنچر رو کویر قادر است مسافت 80 کیلومتر را با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت طی کند، بدون آن که آسیبی به تایر وارد گردد. این تایر در سایز 20 فراوری شده است.

وی درباره تفاوت ساختار این نوع تایر با تایرهای معمولی شرح داد: در تایرهای پنچر رو ساختار متفاوتی داریم. ضخامت دیواره (فاق) تایر در این نوع بیشتر است تا بتواند وزن خودرو را هنگام پنچر شدن، تحمل کند.

جزئیات موتور سه سیلندر روی ریرا را در کانال یوتیوب وبلاگ اطلس وب پلاس دیدن کنید:

ویژگی تایرهای کویر چیست؟

مسئله این است: SWR

قربانی درباره ویژگی تایرهای کویر گفت: لاستیک کویر پیروز شده است تا استاندارد R117 یا SWR استیج دو اتحادیه اروپا که در سال 2018 در اروپا اجباری شد را برای تمام تایرهای فراوریی خود اخذ کند.

وی اضافه کرد: تاکید می کنم که تمامی تایرهای ما این استاندارد را دارند و از هر کجای کشور یک لاستیک کویر را به صورت اتفاقی بیاورید، این استاندارد را پاس می نماید.

در مثلث SWR حرف S به معنای Sound یا صدا، W به معنای Wet Grip یا ترمز روی زمین خیس و R به مفهوم Rolling resistance یا مقاومت غلتشی است. در واقع رقابت فراوریکنندگان لاستیک ماشین در جهان روی همین مثلث است. رسیدن به برترین نقطه روی هر کدام از پارامترهای این مثلث کار بسیار سختی است. اما چرا؟

اگر تایری فراوری کنیم که چسبندگی عالی داشته باشد، مقاوت غلتشی آن بسیار بالا می رود و شاید خودرو حتی به سختی حرکت کند. حتی اگر به مقاومت غلتشی هم غلبه کنیم حالا تایری چسبنده و خوب داریم که آنقدر صدا و نویز فراوری می نماید که سرنشینان سر سام می گیرند. حالا اگر دو مورد بالا را هم اصلاح کنیم، تایر ما هنگام ترمزگیری در زمین خیس به راحتی سُر می خورد.

همانطور که متوجه شدید رسیدن به نقطه ای ایده آل در همه پارامترهای SWR ماموریت بسیار سختی است. تمام تایرهای ایرانی در حال حاضر استاندارد Stage1 اروپا را دارند که البته در اروپا کمی قدیمی اما قابل قبول است. استاندارد S2WR2 در حال حاضر به روزترین استاندارد تایر اروپا است که شرکت کویر تایر و بعضی شرکت های تایر سازی ایرانی دیگر هم مدعی گرفتن آن هستند.

ویدیوی مجذوب کننده اولین تجربه رانندگی با ریرا در کانال یوتیوب وبلاگ اطلس وب پلاس منتشر شد:
فراوری تایر خودروهای برقی

قربانی درباره فراوری لاستیک کویر برای خودروهای تمام برقی به وبلاگ اطلس وب گفت: خودروهای برقی دارای تایرهای متفاوتی هستند. وزن این خودروها زیاد است و شتاب اولیه بالایی هم دارند. بعلاوه به دلیل نبود صدای پیشرانه، نویز تایر باید خیلی کم باشد تا سرنشینان را آزار ندهد.

وی اضافه کرد: از چند سال گذشته در حال همکاری با شرکت کرمان موتور و مپنا هستیم و پیروز شدیم خودمان دانش فراوری تایر خودروهای برقی را به دست بیاوریم و آن را فراوری کنیم.

لاستیک ماشین چگونه فراوری می گردد؟ / گزارش اختصاصی از کارخانه گلدستون

سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی نو را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران تر از مرسدس و ب ام و! / بحران شروع شد

منبع: بیت ران

به "لاستیک کویر پنچر رو معرفی گردید، برترین تایر ایرانی برای خودرو کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاستیک کویر پنچر رو معرفی گردید، برترین تایر ایرانی برای خودرو کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید