شرط عجیب وزیر راه برای مجرد های متقاضی مسکن

به گزارش وبلاگ اطلس وب، وزیر راه و شهرسازی گفت: مجرد های ثبت نام نموده در طرح نهضت ملی مسکن اگر در هنگام تحویل واحد ازدواج ننموده باشند، باید پول زمین را پرداخت نمایند.

شرط عجیب وزیر راه برای مجرد های متقاضی مسکن

به گزارش خبرآنلاین، رستم قاسمی در برنامه نگاه یک گفت: ما برای ترویج ازدواج، امکان ثبت نام مجرد ها را در طرح نهضت ملی مسکن فراهم نموده ایم، اما در هنگام تحویل واحد این افراد باید ازدواج نموده باشند.

قاسمی درباره آخرین شرایط پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: برای ثبت نام متقاضیان سامانه طراحی شده است، اما متاسفانه طرح جامعی برای شناسایی متقاضیان نداریم.

او اضافه کرد: ما اخیرا برای اینکه مردم بتوانند استفاده بیشتری از این طرح نمایند فرم ج را اصلاح کردیم و مدت زمان برای این فرم در شهر های بزرگ را به 5 سال رساندیم و از این طریق افراد زیادی می توانند ثبت نام نمایند.

قاسمی تاکید نمود: 3 میلیون و 800 هزار نفر تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند و در 800 شهر مردم می توانند ثبت نام نمایند.

او گفت: پالایش متقاضیان همزمان با ثبت نام در حال اجرا است و افرادی که در نهضت ملی مسکن هستند به پروژه ها معرفی می شوند.

قاسمی اعلام کرد: بیش از 200 هزار واحد مسکن مهر همچنان با مسائل حقوقی درگیر هستند و تیمی گذاشته ایم که تکلیف آن ها زودتر معین گردد.

در حال حاضر بسیاری از واحد های مسکن مهر متقاضی ندارند و در این پروژه های تازه واحدی نمی سازیم که متقاضی نداشته باشد.

وزیر راه وشهرسازی گفت: ما در این پروژه ها مسکن سازی نمی کنیم بلکه شهرسازی می کنیم وهمزمان با ساخت تمامی زیر ساخت ها تامین شده است.

کمتر از یک درصد دستگاه ها اراضی خود را به طرح ساخت مسکن اختصاص داده اند

قاسمی اعلام کرد: سیاست ما در این طرح بلند مرتبه سازی نیست و از 4 میلیون واحد مسکونی، زمین 2 میلیون واحد مسکونی را تامین نموده ایم.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: 90 درصد از پروژه های مسکن ملی را در طرح نهضت ملی مسکن آورده ایم که پیشرفت فیزیکی آن ها به 15 درصد رسیده است.

او اضافه کرد: ما بعضی از شهر ها که مشکل زمین داشتند را جزو فهرست شهر های ثبت نامی وارد ننموده ایم و در حال حاضر بانک زمین را طراحی نموده ایم و تمامی جزئیات اراضی و زمین ها معین شده است. پیش بینی می گردد تا 2 هفته آینده مردم در تمامی شهر ها می توانند در این طرح ثبت نام نمایند.

قاسمی تاکید نمود: از این 2 میلیون اراضی که تأمین شده بیش از 99 درصد از اراضی برای وزارت راه وشهرسازی بوده و کمتر از یک درصد دستگاه ها اراضی خود را اختصاص داده اند. در حدود یک هزار شهر اراضی در بانک زمین تامین شده و تا سه ماهه اول سال 1401 اراضی تمامی 4 میلیون تامین گردد.

حدود آورده متقاضیان برای واحد های نهضت ملی مسکن در تهران 150 میلیون تومان است

قاسمی اعلام کرد: ما حتی اگر در بخشی زمین نداشته باشیم حاضریم زمین بخریم و آن ها را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

سالی 360 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص داده شده و تمامی جزئیات این طرح، نحوه پرداخت و سود این تسهیلات به وسیله بانک ها آنالیز و ابلاغ شده است.

قاسمی اعلام کرد: در حال حاضر تنها یک بانک کار عملیاتی برای پرداخت تسهیلات را انجام می دهد که برای تهران 450 میلیون تومان و برای سایر شهر ها و روستا ها بین 400 تا 200 تومان است. اگر بانک ها به تعهدات خودشان در پرداخت تسهیلات عمل ننمایند قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

عضو کابینه دولت اظهار کرد: سودی که برای این تسهیلات شورای پول و اعتبار در نظر گرفته است 18 درصد است که در این شرایط تورمی کشور بسیار مناسب است با مدت بازپرداخت 20 ساله است. ما اقساط را پلکانی خواهیم کرد.

قاسمی اظهار کرد: عددی هنوز برای اقساط و مبلغ آورده معین نیست و مردم حدود 2 سال که بعد از ساخت است اقساط را پرداخت خواهد نمود. او گفت: پیش بینی این است که آورده اولیه متقاضیان برای تهران حدود 150 میلیون تومان باشد.

توافقی با شرکت های سازنده ترکیه ای نداشته ایم

قاسمی اضافه کرد: ما از توان و ظرفیت های شرکت های انبوه سازان استفاده خواهیم کرد و توافقی با شرکت های سازنده ترکیه ای نداشته ایم. در صنعتی سازی در ایران عقب هستیم و باید با ساخت واحد مسکونی در کشور نظام فنی و مهندسی را توسعه دهیم.

قاسمی اظهار کرد: طرح جامع اطلاعات لینک شده هنوز طراحی نشده است و در وزارت راه وشهرسازی براساس آمار خانه های خالی که داشته ایم به سازمان امور مالیاتی ارائه نموده ایم.

وزیر راه وشهرسازی تاکید نمود:سامانه املاک و اسکان در حال حاضر ناقص است و ما در حال حاضر اطلاعات 60 میلیون خانوار را داریم و مردم باید اطلاعات خود را تکمیل نمایند.

او اعلام کرد: افرادی که اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان تکمیل ننمایند، در آینده با افزایش پلکانی قبوض برق روبرو می شوند و یا ممکن است در هنگام مراجعه به بانک با مشکل روبرو شوند.

قاسمی اضافه کرد: ما سعی داریم برای کنترل بازار اجاره، عرضه مسکن را افزایش دهیم و با شرکت های وارد مذاکره شده ایم که بتوانند واحد های در قالب اجاره داری حرفه ای بسازند.

او گفت: سرمایه گذاری در مسکن نباید متوقف گردد ما در طرح مالیات بر درآمد مسکن دنبال آن هستیم که با سوداگری در مسکن برخورد گردد.

منبع: فرارو

به "شرط عجیب وزیر راه برای مجرد های متقاضی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط عجیب وزیر راه برای مجرد های متقاضی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید