سفر و گردشگری دارای پتانسیل قوی برای انگیزش احساس معنویت است

به گزارش وبلاگ اطلس وب، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سفر و گردشگری دارای پتانسیل قوی برای انگیزش احساس معنویت است.

سفر و گردشگری دارای پتانسیل قوی برای انگیزش احساس معنویت است

محمد رسول ایمانی در مورد اهمیت و ضرورت توجه به موضوع گردشگری و معنویت گفت: از دیرباز سفر و گردشگری به عنوان فعالیتی تعالی بخش و کمال آفرین مطرح بوده و پیشوایان دینی و حکیمان در تمام سنت های دینی مردم را به گردشگری و سفر ترغیب می کردند و آن را زمینه ای برای افزایش علم و آگاهی و اعتلای اخلاق می دانستند.

عضو هیات علمی و مدیر گروه ادیان و عرفان دانشگاه شهید بهشتی گفت: سفر و مسافرت در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، چنانکه سفر در مواردی واجب یا مستحب دانسته شده است. مسافرت از دید اسلام حکمت و آثاری داشته یا با اهداف خاصی توصیه شده است.

وی با تاکید براهمیت موضوع سلامت معنوی در ادامه مطرح نمود: سلامت معنوی در کنار سلامت جسمی و روحی بعد مهمی از سلامت بوده که امروزه توجه سیاستگذاران امر سلامت را به خود جلب نموده است. احتیاج به معنویت احتیاجی اصیل در وجود انسان است و عدم پاسخگویی صحیح به این احتیاج مسائل و اختلالات زیادی را در زیست مطلوب انسانی ایجاد خواهد نمود.

ایمانی گفت: از آنجا که سفر و گردشگری در درون خود دارای پتانسیل قوی برای انگیزش احساس معنویت است و با تقویت خودآگاهی ناب می تواند زمینه تجربه امر قدسی را در انسان ایجاد کند، لذا پرداختن به گردشگری معنوی می تواند گامی مؤثر در تامین سلامت همه جانبه و زندگی مطلوب انسانی در بعد فردی ارزیابی گردد.

مدیر گروه ادیان و عرفان دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس گردشگری و معنویت اضافه کرد: از آنجا که موضوع گردشگری و معنویت و رویکرد معنوی به گردشگری چند سالی است که به صورت جدی در گفتمان مربوط به این حوزه مطرح شده و مورد توجه و استقبال پژوهشگران قرار گرفته است، بنابراین برای تبدیل شدن این ایده به یک گفتمان لازم بود تا نشست ها و کنفرانس های متعدد به صورت ادواری در داخل و خارج کشور برگزار گردد تا پژوهشگران در حوزه گردشگری بتوانند ایده ها و یافته های خود در این خصوص را ارائه نموده و در معرض نقد و ارزیابی قرار دهند.

وی تاکید نمود: با توجه به برگزاری کنفرانس گردشگری در سه دوره متوالی کماکان ادامه حرکت و برگزاری دوره های بعدی می تواند از این جهت حائز اهمیت باشد.

چهارمین دوره کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت با رویکرد سلامت معنوی اول اسفند 1402 در سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می گردد.

منبع: همگردی

به "سفر و گردشگری دارای پتانسیل قوی برای انگیزش احساس معنویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر و گردشگری دارای پتانسیل قوی برای انگیزش احساس معنویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید