HTC هفتم تیر از گوشی متاورسی Viverse رونمایی می نماید

به گزارش وبلاگ اطلس وب، حدود یک دهه قبل، شرکت اچ تی سی (HTC) یکی از بزرگ ترین سازندگان گوشی های هوشمند در دنیا بود و بر رقبای خود با دارا بودن بیش از 50 درصد از سهم بازار حکومت می کرد. اما امروز کاربران، شرکت HTC را بیشتر به خاطر تجهیزات واقعیت مجازی آن می شناسند. به همین دلیل، شرکت HTC با انتشار پوستری اعلام نمود که قرار است در تاریخ 7 تیر ماه (28 ژوئن) از گوشی هوشمند جدیدش که مبتنی بر فناوری متاورس است با نام Viverse رونمایی کند.

HTC هفتم تیر از گوشی متاورسی Viverse رونمایی می نماید

اگرچه این خبر خوبی برای کاربران و هواداران برند اچ تی سی است، اما این شرکت اطلاعات چندانی در خصوص گوشی هوشمند تازهش به ما ارائه ننموده است. طبق شایعات گفته می شود که محصول تازه HTC، یک گوشی هوشمند پیشرفته خواهد بود که تجربه مبتنی بر متاورس را به صورت یکپارچه در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. در واقع می توان گفت که Viverse زیست بوم محصولات و خدمات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این شرکت به شمار می آید. البته باید اشاره کنیم که این گوشی تازه، اولین تجربه HTC در این محیط نیست.

این شرکت آخرین گوشی پرچم دار خود را در سال 2018 و تحت عنوان Exodus 1 روانه بازار نموده بود که پس از معرفی خیلی مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. باید خاطرنشان کنیم که این یک گوشی مبتنی بر بلاک چین بود که اسنپدراگون 845 قلب تپنده آن تشکیل می دهد. این گوشی از کیف پول مجازی بهره می برد که می تواند آن را از سیستم عامل اندروید جدا نگه دارد تا کاربران با خیال راحت برای ارزهای مجازی خود از آن بهره ببرند. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که Exodus 1، از نمایشگر 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 و رزولوشن HD پلاس بهره می برد. در پشت این گوشی دو دوربین 16 مگاپیکسلی و در جلوی گوشی هم دو دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است. در کنار پردازنده آن 6 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3500 میلی آمپر ساعتی واقع شده است. Exodus 1 به صورت پیش فرض مجهز به اندروید اوریو است و با توجه به بهره گیری از استاندارد IP68، مقاومت زیادی در برابر آب و گردوغبار دارد.

ممکن است همین اتفاق برای محصول آینده HTC نیز رخ دهد، به خصوص که این شرکت در فضای واقعیت مجازی تخصص کمی نیز دارد. اما می توانیم امیدوار باشیم در این عصر تکنولوژی که بیشتر شرکت های فناوری روی به فراوری محصولات مبتنی بر متاورس می آورد، شرکت HTC نیز شانس بیشتری خواهد داشت. این شرکت بعلاوه هرگز عقب نشینی خود از بازار گوشی های هوشمند را اعلام ننموده و حتی پس از فروش یک بخش از کسب و کار خود به گوگل در سال 2018، هنوز هم بی سر و صدا گوشی های هوشمند مقرون به صرفه قیمت خود را در بازارهای محدودی به فروش می رساند.

آخرین باری این شرکت از یک گوشی هوشمند پرچم دار رونمایی کرد به سال 2018 برمی شود؛ سالی که HTC گوشی هوشمند HTC U12 پلاس را به کاربران معرفی کرد. باید صبر کرد و دید که چه سرنوشتی در انتظار گوشی هوشمند تازه این شرکت خواهد بود.

منبع: xda-developers

منبع: دیجیکالا مگ

به "HTC هفتم تیر از گوشی متاورسی Viverse رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "HTC هفتم تیر از گوشی متاورسی Viverse رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید