4راهکار برای کاهش استرس

به گزارش وبلاگ اطلس وب، استرس می تواند بلای جان باشد. می تواند زندگی را مختل کند و حتی قدرت تفکر و تصمیم گیری را از فرد سلب کند. به همین علت است که در زمان بروز بحران، در زمانی که استرس بروز می کند باید راه چاره هایی را به کار بست تا زندگی دوباره به حالت عادی برگردد.

4راهکار برای کاهش استرس

به گزارش جام جم، پیاده روی یکی از برترین راه حل ها برای آرام کردن فکر است. بهتر است پیاده روی در صبح زود، زمانی که خورشید هنوز بالا نیامده انجام گردد یعنی زمانی که هوا هنوز گرگ و میش است. با تنظیم تنفس در زمان پیاده روی می توان به آرامش روحی رسید و البته ورزش هم کرد.

نوشتن هم راهی خوب برای کنترل احساسات است. مهم نیست که درباره چه موضوعی می نویسیم، چون حتی نوشتن درباره مسائلی که آزاردهنده و استرس زاست می تواند باعث آرامش گردد.

از قدیم هم گفته اند خنده بر هر درد بی درمان دواست. علم ثابت نموده است که خندیدن باعث آزاد شدن هورمون های سرخوش کننده آندروفین و آنکافلین می گردد و البته هورمون کورتیزول را در بدن کاهش می دهد. کاهش این هورمون باعث کاهش اضطراب، فشار و انقباضات بدن می گردد.

اگر این راه ها را امتحان کردید و همچنان پازل آرامش تان تکمیل نشد پس نوشیدن دمنوش های آرامبخش را تجربه کنید و باور داشته باشید که با تغییر سبک زندگی، معجزه های کوچک و بزرگ هم از راه می رسند.

منبع: فرارو

به "4راهکار برای کاهش استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4راهکار برای کاهش استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید