گوگل نام هوش مصنوعی Bard را به Gemini تغییر داد؛ هر آنچه باید بدانید

به گزارش وبلاگ اطلس وب، ساعاتی قبل گوگل رسما گفت که از این به بعد برای هوش مصنوعی Bard از نام نو Gemini استفاده می کند که نام مدل هوش مصنوعی پیشرفته این شرکت است. در کنار این خبر، تغییرات دیگری هم عملی شده که در ادامه به تمام این موارد می پردازیم.

گوگل نام هوش مصنوعی Bard را به Gemini تغییر داد؛ هر آنچه باید بدانید

Bard حالا Gemini نام دارد

تقریباً یک سال پیش، گوگل از چت بات بارد رونمایی کرد. بارد پاسخی به محبوبیت سریع و شگفت انگیز ChatGPT از OpenAI بود. درست مانند ChatGPT، بارد به شما امکان می داد تا به زبان طبیعی سؤال بپرسید و در پاسخ، از چت بات بخواهید کارهایی را انجام دهد یا چیزهایی را ایجاد کند. در آن زمان، بارد روی مدل هوش مصنوعی گوگل به نام PaLM 2 کار می کرد.

در اواخر سال 2023، گوگل مدل زبان بزرگ جدیدی به نام Gemini را برای جایگزینی PaLM 2 معرفی کرد. سه نسخه از Gemini به نام های Nano، Pro و Ultra برای کاربری های مختلف و سیستم های متفاوتی طراحی شده اند. در آن زمان، بارد از PaLM 2 به Gemini Pro منتقل شد.

اکنون، برای شفاف سازی بیشتر شرایط رقیب ChatGPT گوگل، Bard به Gemini تغییر نام می دهد. این کار باعث می شود نام سرویس و هسته مدل زبانی بزرگ (LLM) یکسان شود. این رویکرد شبیه به استراتژی نامگذاری OpenAI است که در آن سرویس ChatGPT بر اساس نسخه ای از پلتفرم GPT (در حال حاضر GPT-4) کار می کند.

به دلیل این تغییر نام، دسترسی به Bard در وب نیز تغییر می کند. دیگر به bard.google.com مراجعه نخواهید کرد، بلکه به gemini.google.com خواهید رفت. این یک تغییر نام ساده است، بنابراین در خود سرویس خیلی چیزها تغییر نمی کند و Gemini در هر جایی که Bard در دسترس بوده، قابل دسترسی است. می توانید لیست کامل زبان ها و کشورها را در صفحه پشتیبانی گوگل مشاهده کنید.

انتشار اپ اندرویدی برای هوش مصنوعی Gemini

به مدت یک سال گذشته، دسترسی به بارد نسبتاً ساده بوده است: تنها کافی بود مرورگر خود را باز کرده و به سایت مراجعه کنید. این کار را می توانستید روی لپ تاپ، کامپیوتر دسکتاپ، تلفن همراه یا هر دستگاهی که مرورگر داشته باشد انجام دهید. با این حال، استفاده از یک ابزار مبتنی بر مرورگر روی تلفن همراه چندان کارآمد نیست، بنابراین گوگل با راه اندازی اپلیکیشن Gemini برای اندروید، این مشکل را برطرف کرده است.

اپلیکیشن Gemini تمام ویژگی های Bard را که در طول سال گذشته از آن ها استفاده می کردید ارائه می دهد. می توانید یک متن را وارد کنید، یک تصویر را آپلود کنید، از صدای خود برای ایجاد متن استفاده کنید، درخواست ایجاد تصویر یا نوشتن کد داشته باشید و غیره. اپلیکیشن Gemini همچنان بر اساس مدل Gemini Pro کار می کند.

برای دانلود اپ Gemini می توانید از این لینک استفاده کنید که البته در حال حاضر برای بسیاری از کاربران ارور پشتیبانی نشدن از لوکیشن موردنظر را نشان می دهد. حتی با استفاده از سرویس های تغییر آی پی هم این ارور کنار نمی رود. باید ببینیم آیا در روزهای آینده این مشکل برای کاربران موردنظر برطرف می شود یا نه.

خبری از اپ Gemini برای iOS نیست

کاربران آیفون به جای اپ مجزا، از طریق اپ گوگل به Gemini دسترسی خواهند داشت. همانطور که در تصویر بالا می بینید، کاربران iOS بعد از باز کردن اپ گوگل می توانند با استفاده از آیکنی که در بخش فوقانی اپ قرار گرفته، به هوش مصنوعی Gemini دسترسی داشته باشند. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل در نهایت برای iOS اپ اختصاصی Gemini را منتشر خواهد کرد یا نه.

هوش مصنوعی Gemini جایگزین گوگل اسیستنت می شود

با نصب اپ Gemini بر روی گوشی اندرویدی خود-البته اگر با ارور لوکیشن روبرو نشوید-گوگل به شما پیشنهاد می دهد این هوش مصنوعی را جایگزین گوگل اسیستنت کنید. به عبارت دیگر، اگر هنگام نصب اپلیکیشن این گزینه را بپذیرید و سپس اقدامات مربوط به فعال سازی گوگل اسیستنت را انجام دهید، به جای دستیار گوگل، رابط کاربری Gemini را که در ویدیوی بالا می بینید مشاهده خواهید کرد.

گوگل اعلام کرده Gemini می تواند بسیاری از کارهایی که از گوگل اسیستنت انتظار را دارید انجام دهد. این کارها شامل برقراری تماس، تنظیم تایمر و کنترل دستگاه های هوشمند خانگی است. با این حال، این شرکت اذعان کرد که Gemini نمی تواند برخی از ویژگی های اساسی دستیار گوگل را به طور کامل جایگزین کند و در حال حاضر برای اضافه کردن این ویژگی ها به Gemini در آینده تلاش می کند.

یکی از محدودیت های آشکار Gemini ، نیاز به اتصال به اینترنت است. بسیاری از گوشی های اندرویدی می توانند برخی از وظایف دستیار گوگل را به صورت آفلاین انجام دهند، اما این مورد در مورد Gemini صدق نمی کند. به همین ترتیب، اگر اتصال اینترنتی شما کند باشد، این موضوع به طور قابل توجهی بر تجربه شما با Gemini تأثیر می گذارد. اما از سوی دیگر، هوش مصنوعی Gemini می تواند ویژگی های بسیار مجذوب کننده تری ارائه دهد.

البته حتی در صورت جایگزین کردن گوگل اسیستنت، هر وقت که دوست داشته باشید می توانید استفاده از آن را از سر بگیرید. توجه داشته باشید که این موضوع فقط در مورد گوشی های موبایل است. سایر دستگاه های شما که قابلیت استفاده از دستیار گوگل را دارند، مانند اسپیکرهای هوشمند و نمایشگرهای هوشمند، همچنان از دستیار گوگل استفاده خواهند کرد و امکان تغییر به Gemini وجود ندارد.

معرفی نسخه پولی و پیشرفته تر به نام Gemini Advanced

همانطور که کمی بالاتر گفتیم، در حال حاضر نسخه رایگان هوش مصنوعی Gemini از مدل Gemini Pro استفاده می کند. اما امروز، گوگل بالاخره نسخه پیشرفته این هوش مصنوعی با نام Ultra را منتشر کرده که البته رایگان نیست. برای افرادی که از مدل هوش مصنوعی انتظارات بیشتری دارند، این مدل هوش مصنوعی مجذوب کنندهیت بیشتری دارد و رقیب مستقیم GPT4 محسوب می شود.

برای دسترسی به این نسخه هوش مصنوعی، باید ماهانه 20 دلار بپردازید که با این کار، گوگل 2 ترابایت فضای ذخیره سازی را هم در اختیار شما قرار می دهد. گوگل برای اینکه کاربران بیشتری را نسبت به استفاده از این مدل ترغیب کند، اعلام کرده برای دو ماه ابتدایی لازم نیست پولی پرداخت شود که البته برای بهره گیری از این مزیت، باید اطلاعات کارت اعتباری را وارد کنید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل نام هوش مصنوعی Bard را به Gemini تغییر داد؛ هر آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل نام هوش مصنوعی Bard را به Gemini تغییر داد؛ هر آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید