گوگل امیدوار است فروش گوشی های پیکسل در سال 2023 دوبرابر گردد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، گوگل انتظار دارد فروش گوشی های پیکسل خود را در سال 2023 به دو برابر آنچه که اکنون شاهد هستیم افزایش دهد.

گوگل امیدوار است فروش گوشی های پیکسل در سال 2023 دوبرابر گردد

به گزارش وب سایت Nikkei، به نظر می رسد گوگل به زنجیره های تأمین خود گفته که 8 میلیون دستگاه از سری پیکسل 7 و 4 میلیون دستگاه از یک گوشی مالی را هرچه زودتر به دست این شرکت برسانند. از سری پیکسل 7 به تازگی رونمایی شده اما ظاهرا اوایل سال آینده قرار است از یک گوشی مالی هم رونمایی گردد. اینطور که گفته می گردد، گوگل می خواهد در سال 2023 فروش گوشی های خود را به دو برابر شرایط کنونی برساند.

گوگل در رویداد امشب از سری پیکسل 7 با قیمت 600 و 900 دلار به ترتیب برای مدل استاندارد و پرو رونمایی کرد. این گوشی ها هفته آینده در دسترس قرار می گیرند و باید دید استقبال از آن ها به چه شکلی خواهد بود. علاوه بر گوشی های سری پیکسل 7، گوگل از ساعت هوشمند پیکسل واچ هم با قیمت 350 و 400 دلار به ترتیب برای مدل وای فای و LTE رونمایی کرد. پیش نمایشی از پیکسل تبلت هم به نمایش عایدی اما همانطور که پیش تر هم می دانستیم، این محصول قرار است سال آینده در دسترس قرار بگیرد.

به گزارش موسسه تحقیقاتی و آماری Canalys، در شش ماه نخست سال 2021 تا شش ماه نخست 2022، فروش گوشی های پیکسل به 6.2 میلیون رسیده بود. این در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال قبل از آن، حدودا 130٪ رشد را نشان می دهد. یکی از تحلیل گران موسسه یادشده در این رابطه گفته: گوگل روی یک سری بازار بسیار مهم سرمایه گذاری نموده و رشد بسیار خوب و قابل توجهی هم در آن ها داشته است. طبق گفته های این تحلیلگر، آمریکا، گوگل و ژاپن سه کشوری هستند که فروش گوشی های گوگل در آن ها به مراتب بهتر از سایر کشورهای دیگر بوده است.

البته یکی از مقامات ارشد موسسه CCS Insight می گوید: اینکه گوگل اعلام نموده سری پیکسل 6 بیشترین فروش را در مقایسه با تمام گوشی های پیکسل داشته، نکته مثبتی به شمار میرود که یعنی این محصولات دارند کم کم در بین کاربران محبوبیت پیدا می نمایند. اما با این حال آمار فروش آن ها خصوصا در بازارهای بین المللی بسیار کم است. او بعلاوه افزوده که شش نسل طول می کشد تا گوگل بتواند بالاخره ده ها میلیون گوشی از سری پیکسل فراوری و در بازار به فروش برساند.

این فرد به این نکته نیز اشاره نموده که افزایش فروش گوشی های پیکسل می تواند روی رابطه این شرکت با سایر شرکت هایی که از اندروید به عنوان سیستم عامل گوشی های خود استفاده می نمایند هم تأثیر بگذارد و آن را پیچیده کند چون در این صورت در واقع رقیب آن ها به حساب خواهد آمد. البته فعلا برای گوگل، سخت افزار فقط ابزاری است که بتواند قدرت نرم افزاری و هوش مصنوعی خود را برای مردم به نمایش بگذارد.

با این حال حتی اگر فروش گوشی های پیکسل طبق انتظار گوگل، دو برابر از قبل هم باشد، باز هم فاصله زیادی بین این شرکت و اپل و سامسونگ از این حیث وجود خواهد داشت. سال گذشته مثلا سامسونگ به تنهایی 272 میلیون گوشی هوشمند فروخت. این اندازه برای اپل به 236 میلیون رسید که هنوز فاصله چشمگیری با آمار فروش پیکسل ها دارند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل امیدوار است فروش گوشی های پیکسل در سال 2023 دوبرابر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل امیدوار است فروش گوشی های پیکسل در سال 2023 دوبرابر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید