پنج کتاب مهم که هر مدیر باید بخواند پنج کتاب مهمی که هر مدیر باید بخواند

به گزارش وبلاگ اطلس وب، پنج کتاب مهمی که هر مدیر باید بخواند

بسیاری اعتقاد دارند که مطالعه کتاب های مدیریت، برای رهبری هر سازمانی ضرورت دارد. اما آیا می­دانید که فیل نایت، بنیان گذار نایک، آن قدر برای کتابخانه­اش احترام قائل است که هر بار که وارد آن می­شود، کفش­هایش را درمی آورد؟ یکی از بنیان گذاران شرکت الکترونیک صوتی آمریکایی، سیدنی هارمن، از شکسپیر و تنیسون، شاعران را متفکران اصلی سیستم نامیده است. اما وجه اشتراک این افراد مطرح چیست؟

پنج کتاب مهم که هر مدیر باید بخواند پنج کتاب مهمی که هر مدیر باید بخواند

مطالعه کتاب های مدیریت

همه آن ها رهبران شرکت های قابل توجهی بودند که اهمیت مطالعه و ویژه کتاب های مدیریت را می­دانستند. علاوه بر تقویت مهارت های رهبری خود، با ثبت نام در دوره های حرفه ای مدیریت، شرکت در مجموعه های سخنرانی و کلاس های الهام بخش، خواندن را عادتی می­دانند که برای تبدیل شدن به یک رهبر کل نگر ضرورت دارد.

مطالعات متعدد نشان می دهد که خواندن، شما را باهوش تر، خلاق تر و بصیرتر می نماید. مطالعه بعلاوه دایره لغات، دانش، استدلال و مهارت های همدلی شما را بهبود می­بخشد. بسیاری از رهبران، بر اهمیت مطالعه در طیف های مختلف تأکید نموده و پیشنهاد می کنند که مطالعه در زمینه های مختلف، ابتکار را در شما رشد می­دهد. برای آنکه بتوانید برنامه­های شغلی و زندگی خود را به خوبی تنظیم کنید، کتاب های مدیریت نشر هورمزد را به شما پیشنهاد می­دهیم.

کتاب از خوب به عالی، نوشته جیم کالینز

یکی دیگر از کتاب های مدیریت پیروز که می­تواند شما را در کسب­وکارتان هدایت کند، کتاب از خوب به عالی، نوشته جیم کالینز است که مناسب کارآفرینانی است که در برای توسعه ایده­های خود در کوشش هستند.

بعلاوه، می­تواند شما را در هر جایگاهی که هستید هدایت کند تا بتوانید در زمینه مادی، معنوی و شخصیتی، رشد نموده و موقعیت­های مناسبی را برای خود فراهم نمایید. آنچه جیم کالینز سعی دارد در این کتاب به ما بگوید این است که چگونه بعضی از شرکت­ها می­توانند به سرعت رشد کنند و جایگاه مناسبی را کسب کنند، در حالی که بعضی دیگر، چنین نیستند.

این کتاب که یکی از برترین کتاب های مدیریت می­باشد، حاصل 5 سال تحقیق و پژوهش این نویسنده بر روی کسب­وکارهای مختلف و افراد در جایگاه­های مختلف بوده است، با روشی کاملا کاربردی و مفید نگارش شده و به وسیله نشر هورمزد به چاپ رسیده است. به راحتی می­توانید با هدایت­های این کتاب ارزشمند، فعالیت­های مالی و روزمره خود را ارتقاء دهید.

کتاب سقلمه، نوشته ریچارد تیلر

یکی از کتاب­های بی­نظیر که به وسیله ریچارد تیلر نوشته شده و به وسیله این انتشارات به چاپ رسیده است، کتاب سقلمه است که به خوبی به نحوه انتخاب­های نامناسب و تصمیم گیری های غیرعقلانی اشاره نموده و روش­های اتخاذ تصمیم­های درست به وسیله سازمان­ها را ارائه می­کند.

این یک کتاب مجذوب کننده است که می­توانید برای تسلط بهتر بر امور روزمره خود از آن استفاده نموده و برنامه­های کاری خود را تنظیم کنید. در این کتاب، با استفاده از ترکیب روانشناسی و علم اقتصاد، راهکارهای مناسب برای تصمیم­گیری و انتخاب­های افراد را بیان نموده و کاربردهای آن­ها را برای افراد روشن می­نماید.

آنچه ریچارد تیلر در این کتاب، به عنوان یکی از برترین کتاب های مدیریت به آن پرداخته، رفتارهایی است که افراد در زندگی خود به صورت غیرمنطقی دارند. وی اشاره دارد که این رفتارها، ناشی از تاثیر عوامل خارجی و یا احساسات متغیر افراد است که می­تواند بر تصمیم­گیری آن­ها نقش داشته باشد.

این یک کتاب کاربردی است که در حوزه اقتصاد رفتاری و بر اساس تحقیقات اجرا شده صحبت به میان می­آ­ورد. با مطالعه کتاب سقلمه ریچارد تیلر، می­توانید در مورد سرمایه­گذاری و جریان برنامه­های مالی خود، بهتر تصمیم بگیرید.

کتاب برترین سواری عمر، نوشته رابرت ایگر

اگر در پی درس­هایی از بزرگان و رهبران مالی هستید تا بتوانید در زندگی و کار خود به کار ببندید، کتاب برترین سواری عمر، نوشته رابرت ایگر را به شما پیشنهاد می­کنیم. این کتاب فوق­العاده، درس­هایی را از پانزده سال رهبری در کمپانی والت دیزنی بیان نموده است.

این کتاب که با موضوع روانشناسی و پیروزیت در کسب و کار منتشر شده است، یکی دیگر از برترین کتاب های مدیریت می­باشد که می­توانید آن را مطالعه نموده و از راهکارهای آن استفاده کنید. این یکی از کتاب­های پرفروش است که در سرتاسر جهان و به زبان های مختلفی به چاپ رسیده است.

در کتاب برترین سواری عمر، ایده­های پیروزیت و زندگی نامه فوق­العاده نویسنده آن رابرت ایگر را خواهید خواند. وی در این کتاب، از تجربیات شگفت انگیز خود در رهبری و پیروزیت تجاربی را مطرح نموده است که می­تواند در شما، قدرت ریسک­پذیری و خلاقیت را رشد داده و اعتمادسازی را پرورش دهد. با هدایت­های این کتاب، می­توانید به راحتی زندگی و کار خود را مدیریت کنید.

کتاب مدیران بزرگ ساخته می شوند، نوشته جولی ژو

از دیگر کتاب های فوق العاده ای که در دسته­بندی کتاب های مدیریت در نشر هورمزد ارائه می­شود، کتاب مدیران بزرگ ساخته می­شوند، نوشته جولی ژو می­باشد. این کتاب بی­نظیر، اشاره دارد که مدیران بزرگ به جهان نمی­آیند، بلکه ساخته می­شوند.

این کتاب که از نوشته­های ارزشمند در زمینه مدیریت مشاغل است، مدل نوینی از رهبری و مدیریت را به شما معرفی می­کند. جولی ژو در کتاب خود می­گوید که چگونه در سن 25 سالگی به یک مدیر پیروز تبدیل شده و با آزمون خطا و کسب تجربه، کسب و کار خود را مدیریت نموده است.

در این کتاب که یکی از کتاب های مدیریت فوق­العاده است، نویسنده چگونگی تشخیص مدیری عالی از یک مدیریت ساده و معمولی را بیان می­کند. بعلاوه راهکارهای ایجاد فضایی قابل اعتماد و همراه با تعامل عالی میان کارمند و مدیران را پیش روی شما قرار می­دهد. با چنین روش­هایی، می­توانید تیمی کارآمد و مثبت را برای خود بسازید.

کتاب مدیرعالی، نوشته جیم کلیفتون

از دیگر کتاب­هایی که می­تواند شما را در مدیریت زندگی حرفه­ای و شخصی هدایت کند، کتاب مدیر عالی، نوشته جیم کلیفتون است. شما در این کتاب، می­توانید با روش­های بهبود رفتارهای سازمانی آشنا شده و برای رسیدن به اهداف خود، عملنمودهای مناسب را به کار بگیرید.

جمع بندی

این کتاب های مدیریت که در نشر هورمزد منتشر شده به شما خواهد گفت که چگونه با مدیریت سرمایه­های انسانی و نیروی متخصص، می­توانید کارایی سازمان را بهبود بخشیده و پیروزیت­های آن را افزایش دهید.

منبع: فرارو

به "پنج کتاب مهم که هر مدیر باید بخواند پنج کتاب مهمی که هر مدیر باید بخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج کتاب مهم که هر مدیر باید بخواند پنج کتاب مهمی که هر مدیر باید بخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید