طرز تهیه پوره سیب زمینی؛ یک غذای مقرون به صرفه و خوشمزه

به گزارش وبلاگ اطلس وب، خبرنگارانـ همواره در مواقعی که فرصت کافی برای پخت غذا های زمان بر نداریم و یا دلمان یک غذای سبک و راحت می خواهد، در پی غذا های حاضری می رویم که احتیاج به پخت طولانی ندارند و با مواد اولیه کم و در دسترس قابل تهیه هستند.

طرز تهیه پوره سیب زمینی؛ یک غذای مقرون به صرفه و خوشمزه

پوره سیب زمینی یکی از همین غذا های حاضری است که بسیار خوشمزه و پر هوادار است و در چشم برهم زدنی آماده خوردن می گردد. اگر دوست دارید یک غذای بسیار آسان، حاضری و درنهایت مقرون به صرفه قیمت را برای خانواده خود تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما این پوره سیب زمینی ویژه و بسیار خوشمزه است.

در ادامه این مطلب طرز تهیه پوره سیب زمینی خوشمزه و مقوی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی میانه: 5 عدد

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

شیر: 500 سی سی

کره: 20 گرم

پیاز میانه: 2 عدد

روغن مایع: 1 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل قرمز و زردچوبه: به میزان لازم

شوید خشک: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پوره سیب زمینی

1 ـ برای آغاز کار ابتدا سیب زمینی ها را پوست و سپس خرد کنید. سیب زمینی های خرد شده را همراه با شیر و کمی نمک داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید. درب قابلمه را نیم لا کنید تا شیر سر نرود. اجازه بدهید سیب زمینی کاملا بپزد و له گردد.

2 ـ پیاز را پوست و سپس به صورت خلالی خرد کنید و همراه با میزانی روغن داخل ماهی تابه سرخ کنید تا پیاز طلایی گردد؛ سپس میزانی زردچوبه و نمک و فلفل قرمز اضافه کنید و پیاز را هم بزنید. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و با پیاز مخلوط کنید. میزان کمی آب جوش بریزید تا رب کاملا حل گردد و رنگ باز کند.

3 ـ در این مرحله سیب زمینی های پخته و داغ را به ماهی تابه پیازداغ اضافه کنید و با گوشت کوب یا پوره کن حسابی بکوبید؛ سپس همه مواد را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. وسط ماهی تابه یک چاله باز کنید و کره را داخل آن بگذارید تا آب گردد و شوید خشک را اضافه کنید. وقتی کره آب شد، پوره سیب زمینی را هم بزنید تا کاملا با کره مخلوط گردد؛ سپس درب ماهی تابه را بگذارید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا پوره حالت سرخ شده و برشته پیدا کند؛ سپس پوره سیب زمینی خوشمزه و متفاوت شما آماده سرو است، نوش جان.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه پوره سیب زمینی؛ یک غذای مقرون به صرفه و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پوره سیب زمینی؛ یک غذای مقرون به صرفه و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید