سرویس های تازه اسنپ فود؛ قدمی برای پوشش گسترده تر احتیاج کاربران

به گزارش وبلاگ اطلس وب، محصولات سلامت و زیبایی، پت شاپ، لبنیات، گل و عطاری جدیدترین سرویس هایی هستند که در صفحه اول اپ اسنپ فود در دسترس هستند؛ جدیدترین اقدام اسنپ فود در راستای پوشش گسترده تر احتیاج کاربران که شاید در طی روزهای اخیر از کانال های مختلف در جریان راه اندازی آن ها قرار گرفته باشید.

سرویس های تازه اسنپ فود؛ قدمی برای پوشش گسترده تر احتیاج کاربران

اسنپ فود سال هاست که در کوشش است تا پا را از پلت فرم سفارش آنلاین و دلیوری غذا فراتر بگذارد و به پلت فرمی تبدیل گردد که کاربر بتواند تمامی احتیاجهای روزمره خود را سفارش داده و در زمانی کمتر از 45 دقیقه دریافت نماید. این مسیر با سرویس سوپرمارکت که بعدتر مستقل شد، شروع و در ادامه چهار سرویس شیرینی، میوه، پروتئین و نان نیز در راستای همین هدف راه اندازی شد.

از حدود دو سال قبل و با توجه به به نتیجه رسیدن فازهای ابتدایی باقی سرویس ها، تصمیم بر این شد که ورود به بازار های تازه را دوباره تجربه کنیم و برای این هدف پنج سرویس تازه سلامت و زیبایی، پت شاپ، لبنیات، گل و عطاری انتخاب شدند.

عرفان غفاریان، مدیر ارشد توسعه کسب و کار در اسنپ فود ادامه می دهد: در خصوص چرایی و نحوه انتخاب این کسب و کارها باید گفت که به صورت کلی، هنگام راه اندازی سرویس های تازه در اسنپ فود، فاز اولیه انتخاب کسب و کار با تحقیقاتی مانند اندازه بازار در هر دو سمت، اندازه تقاضا و عرضه و نظرسنجی از کاربران فعلی شروع می گردد. سپس با مدنظر قرار دادن مواردی مانند زیرساخت مورد احتیاج در لایه های محصول، عملیات و لاجستیک، مناسب ترین موارد از میان گزینه های موجود انتخاب می شوند.

در فاز دوم که می توان آن را راه اندازی نرم نامید، راه اندازی این سرویس ها در منطقه ها منتخب و در دسته بندی ای به نام سایر در اپلیکیشن شروع می گردد تا دید دقیق تری از نوع تقاضا، پیچیدگی های عملیاتی، ارتباط با فروشندگان و غیره به دست آوریم.

در نهایت در صورتی که پتانسیل کسب و کاری با آنالیز های اجرا شده در ابتدا و پیروزیت در تست های ثانویه برای کاربر نهایی، فروشگاه ها و اسنپ فود محرز گردد، به وسیله دادن فضای اختصاصی در اپلیکیشن و ایجاد ساختار مدیریت-عملیات متناسب، به عنوان یک کسب وکار تازه به رسمیت شناخته می گردد. تمامی مراحلی که شرح دادیم، در طول دو سال گذشته برای این سرویس ها پیاده سازی و پیگیری شده است.

راه اندازی سرویس های تازه، به ویژه سرویس هایی که پیش از این حضور آنلاین نداشتند، چالش ها و پیچیدگی های عملیاتی منحصر به فردی دارد. غفاریان در خصوص چالش های عملیاتی سرویس های تازه اینگونه شرح می دهد: یکی از مهم ترین چالش های این پنج سرویس تازه، مدیریت موجودی فروشگاه ها و تنوع کالایی بسیار بالای برخی از آن ها در مقابل سرویس هایی مثل غذا یا نان بود. به عنوان مثال سرویس عطاری بیش از 4 هزار محصول متنوع دارد که همین مورد در سرویس های سلامت و زیبایی و پت شاپ ممکن است به 6 هزار محصول نیز برسد. ما پیروز شدیم با بهبود زیرساخت ها و استفاده از تجربیات سرویس های قبلی در استانداردسازی منو، تصاویر، شرحات، و اسامی محصولات راه اندازی این سرویس ها را تسریع کنیم.

از دیگر چالش هایی که با آن روبرو بودیم، فروش وزنی در سرویسی مثل لبنیات و ارسال محصولی ظریف و حساس چون گل در سرویس گل و گیاه بود که در اینجا نیز تجربیات قبلی ما در فروش محصولات وزنی مثل پروتئین یا ارسال محصولات حساسی چون کیک و قهوه به ما یاری کرد تا این چالش ها به نحو موثری مدیریت شوند.

عرفان غفاریان در خصوص گستردگی فعلی سرویس ها و برنامه آینده اسنپ فود برای سرویس های تازه می گوید: در این پنج سرویس تازه در حال حاضر با بیش از 600 فروشگاه فعال در تهران همکاری داریم و به زودی نسبت به راه اندازی و توسعه آن ها در سایر شهرها نیز اقدام خواهیم کرد.

منبع: فرارو

به "سرویس های تازه اسنپ فود؛ قدمی برای پوشش گسترده تر احتیاج کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس های تازه اسنپ فود؛ قدمی برای پوشش گسترده تر احتیاج کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید