ستاری: تا 2 سال دیگر یک میلیون مترمربع فضای نوآوری در کشور خواهیم داشت

به گزارش وبلاگ اطلس وب، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا دو سال دیگر یک میلیون متر مربع فضای نوآوری خواهیم داشت البته 500 هزار متر مربع آن، حال برقرار است.

ستاری: تا 2 سال دیگر یک میلیون مترمربع فضای نوآوری در کشور خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ اطلس وب، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم آیین رونمایی و پذیره نویسی فراصندوق ستارگان که صبح امروز در محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار گردید، اظهار کرد: صندلی سرمایه گذاری خطرپذیر امروز در کشور نسبتا خوب است و ما توانسته ایم چند صندوق جسورانه در بورس ثبت کنیم که البته فرایند آن کند بوده، ولی نتیجه مطلوبی است.

ستاری ادامه داد: پول نفت باعث شده نوآوری را فراموش کنیم، زمانی تاجران در بازار ها جوانان را به کار می گرفتند و به آن ها کار را از ابتدا آموزش می دادند، اما بعد ها به واسطه درآمد های نفتی دولت نهایتا یک وام خود اشتغالی می داد، هنوز هم همین فرایند حکمفرماست یعنی ما فکر می کنیم کارآفرین و مخترع کار را بلد است و فقط پول احتیاج دارد در صورتی که با پول یک محصول واقعی فراوری نمی گردد.

وی در همین خصوص اضافه نمود: ما باید به روش تاجر های بازاری کار کنیم، زیرا آن ها یک انسان تربیت می کردند به آن ها اخلاق و معامله گری را اموزش می دادند با همین رویکرد هم بود که سعی کردیم شتاب دهنده ها را توسعه دهیم، زیرا شتاب دهنده ها همین نقش را به عهده دارند، شتاب دهنده ها منتور هایی را در اختیار افراد می گذارند تا نقش مربی را برعهده بگیرند و از ابتدای ایده تا تجاری سازی محصول در کنار جوانان باشند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: اکوسیستم نوآوری در کشور ما مغفول مانده در حالی که ما امروز بیشترین سرمایه را در آموزش و پژوهش قرار داده ایم، اما نتیجه ای نداشته، چرا دانشگاه ها امروز نمی توانند در این زیست بوم پیروز باشند، زیرا دانشگاه های ما هم نفتی هستند.

وی بیان داشت: امروز ما کوشش نموده ایم تا در شهر ها ناحیه نوآوری راه اندازی کنیم و تا دو سال دیگر یک میلیون متر مربع فضای نوآوری خواهیم داشت البته 500 هزار متر مربع آن، حال برقرار است. این ناحیه ها به جوانان یاری می نماید تا در کنار آموزش علمی آموزش های عملی نیز ببینند.

ستاری تاکید نمود: برای تامین اقتصادی در بحث نوآوری با مشکل روبرو هستیم، اما دولت نمی تواند سرمایه گذاری خطرپذیر کند، در پژوهشگاه های دولتی هزینه های خوبی می گردد و افراد خوبی هم بیرون می آیند، اما محصول ندارند و این بخش خصوصی است که باید به این حوزه وارد گردد، زیرا محصول حاصل بخش خصوصی است.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: امروز وقتی خارجی ها جوانان نخبه ما را می برند حتما تا چند سال دیگر سراغ استارت آپ های ما هم خواهند آمد و ما باید هر چه زودتر سرمایه گذاری های ریسک پذیر را راه اندازی کنیم.

وی با تاکید براینکه رایزنی هایی با قوه قضاییه اجرا شده است، گفت: طرح هایی داریم تا ماهیت جدیدی به ثبت استارت آپ ها بدهیم، زیرا این ها شرکت نیستند بلکه یک ایده فعال هستند. اکوسیستم علم و فناوری اگر با پول دولت باشد رانتی بالا می آید که این فایده و حاصلی نخواهد داشت بلکه دولت باید زیرساخت ها را فراهم کند و ایجاد کسب و کار وظیفه بخش خصوصی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ستاری: تا 2 سال دیگر یک میلیون مترمربع فضای نوآوری در کشور خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: تا 2 سال دیگر یک میلیون مترمربع فضای نوآوری در کشور خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید