دریافت دبیت کارت دبی چه مزیت هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، یکی از آسان ترین راه برای پرداخت هزینه های سفر به دبی و خرید آسان در این کشور، دریافت دبیت کارت دبی است. دبیت کارت به عنوان ساده ترین راه برای پرداخت هزینه ها شناخته می گردد؛ زیرا اغلب داشتن پول نقد در سفرهای خارجی با ریسک بسیار بالایی همراه است. دبیت کارت شبیه یک کیف پول است که دارنده آن می تواند بدون هیچ مسئله ای تمامی پرداخت های حضوری یا آنلاین خود را از طریق این کارت بانکی انجام دهد. دبیت کارت دبی تنها مختص به دبی نیست و مسافران می توانند از آن در سفر به سایر شهرها و کشورهای دنیا استفاده نمایند. در ادامه این مطلب به مزایا دریافت دبیت کارت و تفاوت آن با کردیت کارت پرداخته شده است.

دریافت دبیت کارت دبی چه مزیت هایی دارد؟

منظور از دبیت کارت چیست؟

دبیت کارت دبی یک نوع کارت اعتباری برای پرداخت هزینه ها است که به آن کارت بانکی یا چک کارت نیز گفته می گردد. دبیت کارت به حساب جاری فرد متصل بوده و دارنده آن تا سقف موجودی حساب جاری خود، توان خرید خواهد داشت.

دبیت کارت در بسیاری از کشورهای دنیا مطرح و دارای اعتبار هستند؛ به طوری که از آن ها به جای چک در معاملات نقدی استفاده می گردد. تفاوت کردیت کارت با دبیت کارت در آن است که از دبیت کارت تنها می توان به مقدار مقدار موجودی در حساب با آن پرداخت هزینه های خرید را انجام داد. در صورتی که از کردیت کارت در صورت عدم موجودی نیز می توان استفاده کرد.

استفاده از کارت های اعتباری و کارت های نقدی در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی کاملا رایج و متداول است و اغلب گردشگران خارجی در این کشور از دبیت کارت دبی برای تراکنش های مالی خود استفاده می نمایند. کارت های اعتباری بین المللی همانند مستر کارت و دبیت کارت تقریبا در تمامی فروشگاه ها، پمپ بنزین ها و دستگاه های خودپرداز موجود در سطح شهر دبی پذیرفته می گردد.

دبیت کارت دبی با کارت بانکی ایرانی چه تفاوتی دارد؟

اولین تفاوت دبیت کارت و کارت بانکی ایرانی در آن است که هنگام خرید با دبیت کارت، مبلغ خرید از حساب خریدار کسر می گردد؛ اما به حساب فروشنده واریز نمی گردد. وجه پرداختی به مدت 24 ساعت مسدود خواهد ماند و پس از 25 ساعت به حساب فروشنده واریز می گردد.

تفاوت دیگر آن است که با دبیت کارت امکان پرداخت مبالغ بالا وجود ندارد و دارنده کارت برای خرید روزانه با این کارت دارای محدودیت است.

مزایا دریافت دبیت کارت دبی Debit Card

استفاده از دبیت کارت به نسبت کردیت کارت بسیار آسان تر بوده و افراد می توانند تنها با یک شماره کارت و یک پین کد تمامی معاملات روزانه خود را انجام دهند. دارندگان دبیت کارت دبی می توانند هر لحظه که بخواهند از دستگاه های کارتخوان سطح شهر، وجه نقد دریافت نمایند.

افرادی که از دبیت کارت دبی برای خریدها و معاملات روزانه استفاده می نمایند؛ می توانند هزینه های ماهانه خود را بهتر مدیریت نمایند و به مقدار مبلغی که در حساب دارند، خرید نمایند. البته برای خرید روزانه به طور کلی محدودیت وجود دارد و این باعث مدیریت هزینه ها می گردد. از دیگر مزیت های دبیت کارت دبی، امکان اتصال این کارت به شبکه ATM و امکان خرید به صورت آنلاین و آفلاین است.

استفاده از دبیت کارت به دارنده کارت امکان می دهد تا به آسانی و بدون احتیاج به حمل پول، خریدی امن و با خیال آسوده انجام دهند. بعلاوه، تمامی اطلاعات شخصی فرد در این کارت در امنیت کامل قرار گرفته است.

منبع: همگردی

به "دریافت دبیت کارت دبی چه مزیت هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت دبیت کارت دبی چه مزیت هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید