خوراکی هایی که موهای شما را براق می نمایند

به گزارش وبلاگ اطلس وب، اگرچه مو یک بافت مرده است ولی همه ما روزانه زمان، پول و انرژی بسیاری برای مراقبت از آنها صرف می کنیم که بدون شک کاملا لازم است.

خوراکی هایی که موهای شما را براق می نمایند

با این وجود داشتن موهایی درخشان و سالم آرزوی هر فردی است؛ بنابراین قصد داریم 10 روش مفید و ساده برای شادابی و درخشندگی مو را به شما معرفی کنیم، با ما همراه شوید.

اهمیت بیولوژیکی موها

علاوه بر اهمیت مدل و رنگ مو در زیبایی ظاهری افراد، روییدن مو روی سر هدف بیولوژیکی ارزشمندی را نیز دنبال می نماید و آن نگه داشتن گرمای سر و یاری به تنظیم حرارت بدن است.

درمان های خانگی

این راهکارها اگر چه ساده اند و در هر زمانی می توانید آنها را بهره ببرید ولی از قلم نیاندازید آنها موقتی هستند؛ بنابراین اگر موهایتان با مشکل حادی روبه رو است حتما قبل از هر کاری با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

مقداری جعفری را با دو لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید و بگذارید کمی سرد گردد؛ سپس سرتان را با آن بشویید.

نصف لیوان آب لیموی ترش را با دو لیتر آب بجوشانید و بعد از سرد شدن موهایتان را با آن بشویید.

چهار عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید و بگذارید روی موها به مدت دو تا سه دقیقه بماند؛ سپس موهایتان را با آب بشویید.

بعد از استفاده از نرم کننده، موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید تا نرم و براق شوند.

توصیه های تغذیه ای

آب کافی بنوشید. ویتامین های لازم برای داشتن موهایی زیبا شامل ویتامین های گروه A، B و E هستند. ویتامین A برای پوست سر و داشتن موهایی پر پشت مفید است، ویتامین های گروه B مقاومت مو را افزایش می دهند و ویتامین E به رشد سالم مو یاری می نماید. بنابراین برای تامین این ویتامین ها، در طول روز در برنامه غذایی تان از میوه ها و سبزیجات تازه بهره ببرید.

مواد معدنی ای که برای سلامت مو لازم هستند شامل کلسیم، مس، روی و آهن است. برای تامین این مواد ضروری است در برنامه غذایی خود مصرف

فلفل دلمه ای سبز یا قرمز، نخود، پنیر چدار، بروکلی، خیار و ماست را از قلم نیاندازید.

گوشت، شیر و مشتقات آن، لوبیا، عدس و آجیل سرشار از پروتئین هستند. 90 درصد مو از پروتئین تشکیل شده است؛ بنابراین با مصرف این مواد غذایی موهایی مقاوم خواهید داشت.

نکات عمومی

شامپویی مناسب برای موهایتان انتخاب کنید. برای این کار ابتدا باید بدانید موهایتان از چه نوعی است زیرا با انتخاب شامپوی نامناسب به موهایتان آسیب می رسانید.

استفاده از سشوار و صاف کننده های مو را به حداقل برسانید. بعلاوه در مصرف رنگ مو و مواد شیمیایی آرایشی نیز زیاده روی نکنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "خوراکی هایی که موهای شما را براق می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که موهای شما را براق می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید