ترفند هوشمندانه هواوی برای دور زدن تحریم های آمریکا

به گزارش وبلاگ اطلس وب، زومیت نوشت: منابع مطلع می گویند که هواوی در حال احداث کارخانه هایی اختصاصی است تا تحریم های دولت آمریکا را دور بزند.

ترفند هوشمندانه هواوی برای دور زدن تحریم های آمریکا

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی به نقل از اتحادیه صنعت نیمه هادی در آمریکا می گوید که هواوی در حال احداث مجموعه ای از تأسیسات سِرّی تراشه سازی در خاک چین است تا تحریم های ایالات متحده را دور بزند.

هواوی، یکی از شرکت های بزرگ چین، سال گذشته خطِ فراوری پردازنده را احیا کرد؛ البته پردازنده های این شرکت برپایه فناوری های نسبتاً قدیمی ساخته می شوند. به ادعای بلومبرگ، دولت چین حدوداً 30 میلیارد دلار بودجه دراختیار هواوی قرار داده است.

اتحادیه صنعت نیمه هادی می گوید که هواوی حداقل دو کارخانه تراشه سازی را در چین ازآنِ خود نموده و در حال احداث سه کارخانه دیگر است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده از سال 2019 هواوی را وارد لیست سیاه نموده است؛ چون اعتقاد دارد این شرکت تهدیدی برای امنیت ملی است. تحریم ها در حالی پابرجا هستند که هواوی هرگونه ارتباط نزدیک با دولت چین و جاسوسی از کشورهای دیگر را رد می نماید. به موجب تحریم ها، واحد موبایل هواوی تا مرز تعطیلی کامل پیش رفت.

اتحادیه صنعت نیمه هادی ادعا می نماید که هواوی کارخانه هایش را با نام شرکت های دیگر می سازد. اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، هواوی ازلحاظ تئوری می تواند با دورزدن تحریم های دولت ایالات متحده، قطعات و تجهیزات موردنیازش را از شرکت های آمریکایی بخرد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ترفند هوشمندانه هواوی برای دور زدن تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند هوشمندانه هواوی برای دور زدن تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید