تردد روزانه بین کیش و قطر در جام جهانی

به گزارش وبلاگ اطلس وب، وزیر راه و شهرسازی گفت: ایرانیان می توانند صبح با کوروز و هواپیمای شاتل از کیش برای تماشای بازی های جام جهانی به قطر بروند و برگردند.

تردد روزانه بین کیش و قطر در جام جهانی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح همزمان پروژه های توریستی گفت: وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی می تواند منشا تحولات در کشور باشد. کار در حوزه های میراث فرهنگی و توریستی می تواند نقش موثری در حوزه های مالی و اجتماعی و فرهنگی داشته باشد. در دنیا کمتر کشوری مانند ایران داریم که تمام ویژگی های طبیعی و تاریخی و فرهنگی و … داشته باشد، باید زمینه را برای جذب و توسعه توریست فراهم کنیم.

قاسمی توضیح داد: دو هفته گذشته نشست وزرای عشق آباد برگزار گردید، این نشست به کشورهایی که محصور در خشکی هستند، اختصاص دارد. همه در این نشست اتفاق نظر داشتند که ایران از نظر ژئوپلیتیک می تواند ترانزیت کشورهای منطقه و دنیا باشد چهار کریدور شمالی و جنوبی و شرقی و غربی داریم. 14 هزار کیلومتر راه آهن در ایران داریم اما سرچشمه های اصلی را وصل نکردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 200 میلیون تن ظرفیت بار در کشور وجود دارد که فرصت خوبی برای ایران است باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

او ادامه داد: با ظرفیتی که کشورمان در حوزه های مختلف دارد می تواند تحولی بزرگ در حوزه توریستی ایجاد کند، بعد از یک سال کوشش کردم مجوزی را بگیرم در حوزه حمل و نقل و خطوط ریلی تا بتوانیم با این مجوز تحول عظیمی در حوزه حمل و نقل کشور ایجاد کنیم.

قاسمی گفت: امروز از هند وقتی کانتینری بارگیری می کنیم، باید ابتدا به چابهار و بعد به رشت و بعد به آذربایجان و سپس به اروپا و فنلاند برود. بین 15 روز زمان می برد از هند به فنلاند برود. قطعا در حوزه توریستی حلال زمینه فراهم شده است.

قاسمی توضیح داد: رئیس جام دنیای قطر را به کیش دعوت کردم آنها وقتی زیبایی های کیش را دیدند شگفت زده شدند. ظرفیت های زیادی در کشور داریم با یاری همه در دولت باید زمینه برای توسعه توریستی فراهم گردد.

او توضیح داد: در وزارت راه و شهرسازی آماده همکاری با وزارت میراث فرهنگی برای توسعه و رشد صنعت گردشکری کشور هستیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره شرط اقامت سه روزه در قطر برای فروش بلیت بازی های جام دنیای گفت : ایرانیان می توانند صبح با کوروز از کیش برای تماشای بازی های جام دنیای بروند و شب برگردند . با هواپیمایی که به صورت شاتل بین کیش و قطر برای جام دنیای قطر درنظر گرفته ایم خارجی ها هم می توانند در ایران اقامت داشته باشند و به تماشای بازی ها بروند و برگردند چون اقامت قطر گران است .

وبلاگ اطلس وب فرهنگی هنری میراث و توریستی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تردد روزانه بین کیش و قطر در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد روزانه بین کیش و قطر در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید