بهروز وثوقی برای ورود به ایران منعی ندارد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان کشور همه هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خارج از کشور از جمله بهروز وثوقی برای آمدن و ماندن در ایران هیچ مانعی ندارند و بستر بازگشت آن ها مهیا شده است.

بهروز وثوقی برای ورود به ایران منعی ندارد

به گزارش برنا، سید مجید حلاج زاده که برای تقدیر از رانندگان و فعالان ستاد حمل و نقل ابراهیم رئیسی به قزوین سفر نموده بود در گفتگویی به سوالات مختلفی در زمینه شرایط بازگشت هنرمندان و ورزشکاران هجرت نموده، پیگیری آزادی ایرانیان زندانی در خارج، برگزاری مسابقات ورزشی و جلب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور پاسخ گفت.

خبر جدید حلاج زاده در مورد بلامانع بودن بازگشت هنرمندان شاخصی که مدتهاست آرزوی بازگشت به کشور را دارند، ولی نگران برخورد های قهری با خود هستند می تواند بهانه ای برای تحقق آرزو های این بخش از مردمی باشد که می توانند به موطن خود بازگردند و از رافت اسلامی برخوردار شوند.

خبر خوش حلاج زاده می تواند برای بسیاری از کسانی که به هر دلیلی از ایران رفته اند و آرزوی بازگشت به وطن را دارند جذاب و خواندنی باشد.

مجید حلاج زاده گفت: در سال 96 تعداد ایرانیان خارج از کشور، حدود 7 میلیون نفر بود، اما متاسفانه در چند سال اخیر فرایند مهاجرت بیشتر شد به طوری که در حال حاضر این جمعیت به بیش از 8 میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: به عنوان یک ایرانی نگران شرایط ایرانیانی خارج از کشور هستیم و مسائل و مسائل آن ها را پیگیری می کنیم و توجه به امور حقوقی آن ها نیز در اولویت است.

حلاج زاده بیان نمود: تعداد زیادی از ایرانیان برای پناهندگی به یونان رفته اند و شرایط نامطلوبی دارند و حدود 5 هزار نفر از آب آلوده و فاضلاب استفاده می نمایند و شرایط روحی و روانی آن ها بهم ریخته و از نگاه حقوق شهفرایندی وظیفه داریم فارغ از این که این افراد به چه دلیلی از کشور خارج شده اند برای حل مسائل آن ها و یاری به بازگشت این افراد کوشش کنیم.

ورود مجرمان، مفسدان و کلاهبرداران، ممنوع

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور یادآورشد: باید به طور شفاف برای همه ایرانیانی که از کشور خارج شده و پشیمان هستند و یا مشکل دارند اطلاع رسانی گردد که ما یاریشان می کنیم بازگردند و هیچ محدودیتی برای آمدن به ایران ندارند.

وی افزود: بجز کسانی که مجرم هستند و یا قتلی مرتکب شده و یا کلاهبرداری نموده و پفراینده دارند مانند خاوری ها، سایر افراد برای بازگشت هیج مسئله ای ندارند و ما وظیفه داریم راستا بازگشت آن ها را هموار کنیم.

99 درصد مهاجرت ها به دلیل مسائل مالی است

حلاج زاده گفت: شاید حدود 99 درصد افراد به دلیل مسائل مالی مهاجرت غیر قانونی داشته اند بویژه همه کسانی که به صورت قاچاق به یونان رفته اند مسائل مالی داشته اند، زیرا اگر ثروتمند بوند که از راه قانونی می رفتند.

وی اظهارداشت: ما نماینده ایرانیان خارج از کشور هستیم و وارد سیستم دولتی نمی شویم تا راحت تر بتوانیم مدافع حقوق ایرانیان باشیم و در این راستا اقدامات مهمی در حال برنامه ریزی است.

ایجاد شهرک های ویژه ایرانیان خارج از کشور

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور یادآورشد: تصمیم داریم در مورد ایرانیانی که از ابتدای انقلاب از کشور خارج شده اند و امروز در سنین میانسالی قرار دارند و مایلند به ایران بازگردند طرح مهاجرت معکوس را اجرا کنیم تا به آرزو و خواسته خود برسند.

وی افزود: بعضی از ایرانیان مقیم خارج توان مالی بالایی دارند و علاقمند هستند والدین میانسال و یا کهنسال خود را به ایران بازگردانند و با آن ها در ارتباط باشند لذا ما طرحی داریم تا دهکده های لاکچری و هوشمند برای آن ها احداث کنیم تا این افراد با داشتن مراقب بهداشت در خانه های لوکس خود در وطن اقامت نمایند و با فرزندان و بستگان خود در خارج هم به وسیله اینترنت ارتباط داشته باشند.

حلاج زاده گفت: در این شهرک ها دهکده سلامت هم پیش بینی خواهد شد و با دوربین های کنترل از راه دور با نقاط دیگر و افراد وابسته ارتباط خواهند داشت تا از شرایط زندگی و سلامت آن ها با خبر شوند.

جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور

وی یادآورشد: شرایط ناشی از تحریم و عوامل دیگر چند سالی است که اقتصاد ما را دچار چالش جدی نموده و امروز دغدغه مسئولان کشور بهبود شرایط معیشتی و مالی است و یکی از راه چاره های آن جذب سرمایه گذاری برای راه اندازی چرخ های فراوری است.

حلاج زاده گفت: سرمایه های ایرانیان مقیم خارج چند هزار میلیارد تومان است که اگر بتوانیم با مدیریت و برنامه ریزی مناسب بستر بازگشت این سرمایه ها را مهیا کنیم اتفاقات خوبی در کشور رخ خواهد داد و با توجه به سیاست رئیس جمهور جدید که اعلام کردند استفاده از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور را مورد توجه قرار دارند این موضوع را دنبال می کنیم.

حلاج زاده اضافه نمود: به دلیل تحریم ها در تامین ضمانت نامه های بانکی مسائلی داریم لذا درصددیم با ایجاد یک بانک در کشور عمان این ضمانت نامه ها را تامین کنیم تا شرایط سرمایه گذاری تسهیل و روان گردد.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور اظهارداشت: بازگشت سرمایه های ایرانیان خارج از کشور می تواند ضمن رونق اقتصاد کشور به برطرف بیکاری و ایجاد اشتغال هم یاری کند.

راه اندازی سازمان ورزش ایرانیان خارج از کشور

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات این مرکز راه اندازی سازمان ورزش ایرانیان خارج از کشور است که هدف ما استعدادیابی ورزشکاران مقیم خارج و یاری به بازگشت قهرمانانی است که به هر دلیل از ایران مهاجرت نموده و یا پناهنده شده اند.

حلاج زاده افزود: به هر حال عمر درخشش مدال آوران و قهرمانان ورزشی کوتاه است و معمولا بعضی قهرمانان مهاجرت می نمایند و پس از مدت کوتاهی که دوران قهرمانی خاتمه یافت دچار مسائل جدی روحی و بعضی پشیمان می شوند، اما راه بازگشت را مهیا نمی بینند لذا ما می خواهیم این راه را هموار کنیم تا جوانان بتوانند دوباره به وطن بازگردند.

وی بیان نمود: در کنار این کار در نظر داریم تیم های ورزشی منتخبان ایرانیان را تشکیل دهیم و مسابقات ورزشی را هم برگزار کنیم که در این راستا اولین المپیاد را با حضور 15 کشور در باکو در سه رشته کشتی، تکواندو و فوتسال برگزار کردیم که مورد استقبال نهاده شد.

حلاج زاده افزود: دومین المپیاد ورزشی را سال آینده در 30 رشته ورزشی در ترکیه برگزار خواهیم کرد که می تواند به تقویت روحیه نشاط و تعصب ایرانی هم یاری کند.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور در مورد زندانیان محبوس در خارج از کشور هم گفت: موضوع دیگر پیگیری مسائل حقوقی ایرانیان خارج از کشور است که محبوس هستند، زیرا در حال حاضر تعداد زیادی زندانی در خارج از کشور داریم که بعضی به دلیل حمل مواد مخدر و یا جرائم دیگر در بند هستند و شرایط بسیار بدی را سپری می نمایند که با پیگیری های اجرا شده توانسته ایم تا به امروز 120 زندانی محکوم را به ایران منتقل کنیم.

پیگیری حقوقی 7000 زندانی در خارج از کشور

حلاج زاده اظهارداشت: آمار ها نشان می دهد در حال حاضر حدود 7 هزار ایرانی زندانی در خارج از کشور داریم که متاسفانه 1500 نفر به اتهام مواد مخدر با حکم اعدام در مالزی و اندونزی محبوس هستند که پیگیر امور آن ها هستیم.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور اظهارامیدواری کرد با پیگیری امور ایرانیان بتوان ضمن حل مسائل هموطنان خود در خارج از کشور از ظرفیت افراد توانمند و علاقمند برای توسعه و عمران کشور استفاده کرد و در راستا وحدت و انسجام داخلی، برطرف نگرانی ها و صیانت از هویت ملی و ایرانی گام برداشت.

منبع: فرارو

به "بهروز وثوقی برای ورود به ایران منعی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهروز وثوقی برای ورود به ایران منعی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید