بازی Sea of Thieves احتمالاً برای پلی استیشن و سوییچ عرضه خواهد شد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، شرکت مایکروسافت در این مدت کوشش بسیاری نموده تا محبوبیت زیادی در دنیای گیمینگ پیدا کند. در نتیجه این شرکت در کوشش است تا بازی های انحصاری پیروز خود را برای پلتفرم های دیگر مثل کامپیوتر و حتی پلی استیشن عرضه کند. برای مثال چندی پیش اخباری حول عرضه بازی های فای راش (Hi-Fi Rush) برای پلتفرم سوییچ منتشر شد و حال نوبت به یک بازی انحصاری محبوب دیگر ایکس باکس رسیده است.

بازی Sea of Thieves احتمالاً برای پلی استیشن و سوییچ عرضه خواهد شد

اگر شما از هواداران پلتفرم ایکس باکس باشید، با بازی دریای دزدان (Sea of Thieves) آشنایی دارید. یک عنوان تماماً آنلاین و بسیار مجذوب کننده که در دنیای دزدان دریایی واقع شده است و تجربه خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهد. حال اینطور که به نظر می رسد مایکروسافت میخواهد این بازی را برای پلتفرم های پلی استیشن و نینتندو سوییچ عرضه کند.

این اخبار به وسیله دو عدد از افراد بسیار مشهور در دنیای گیمینگ به نام های جف گراب (Jeff Grubb) و استفن توتیلو (Stephen Totilo) منتشر شده است. نکته جالب اینجاست که توتیلو گفته که منبع معتبرتری دارد ولی این منبع هیچ اشاره ای به کنسول نینتندو سوییچ ننموده است. برای تأیید این خبر شرکت مایکروسافت باید به صورت رسمی این کار را انجام دهد. به علت اینکه عرضه یک بازی انحصاری برای پلتفرم های دیگر چیزی نیست که به صورت رایج در دنیای گیمینگ وجود داشته باشد.

وقتی این دو نفر کوشش کردند تا با مایکروسافت ارتباط بیشتری برقرار نموده و از برنامه های بعدی این شرکت مطلع شوند، مایکروسافت مانع این موضوع شده و نگذاشته اطلاعات بیشتری از این قضیه منتشر گردد. اگر قرار باشد مایکروسافت برنامه ای برای بازی Sea of Thieves داشته باشد در اوایل سال 2024 میلادی و به احتمال زیادی در رویداد Xbox Developer Direct اعلام خواهد شد.

بسیاری از افراد معتقد هستند که عرضه یک بازی برای پلتفرم های دیگر برخلاف استراتژی مایکروسافت است. مایکروسافت و ایکس باکس در این مدت عملکرد بسیار عجیبی داشتند. برای مثال فیل اسپنسر (Phil Spencer) گفت که هدف اصلی این شرکت دسترسی افراد بیشتر به بازی های مختلف است اما پس از عرضه اطلاعات و تصمیمات این شرکت برای انحصاری کردن عناوین مختلف، شک زیادی به حرف اسپنسر وارد شد.

بحث اصلی اینجاست که مایکروسافت حتی اگر یک بازی را به صورت انحصاری هم عرضه نکند، با عرضه بازی روی گیم پس به نوعی کنترل آن را بدست گرفته و در نتیجه بازی حالت انحصاری به خود می گیرد. این موضوع برای عناوین کوچکی مثل های فای راش مسئله چندان سختی نیست ولی برای مجموعه های بزرگی مثل کال آو دیوتی یک معضل بسیار مهم است.

نکته اصلی اینجاست که اگر مایکروسافت عناوین انحصاری خود را برای پلتفرم های دیگر عرضه کند، به حرف و شعار اولیه خود عمل نموده و در نتیجه به هدف اصلی خود خواهد رسید. حال اینکه این استراتژی تا چه حد پیروز خواهد بود و چه جهتی به آینده ایکس باکس خواهد داد را زمان مشخص خواهد نمود.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Sea of Thieves احتمالاً برای پلی استیشن و سوییچ عرضه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Sea of Thieves احتمالاً برای پلی استیشن و سوییچ عرضه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید