بازی Helldivers 2 بزرگ ترین عرضه پلی استیشن روی کامپیوتر است

به گزارش وبلاگ اطلس وب، وقتی بحث از پلی استیشن می شود توجه همه افراد به سمت کنسول های سونی جلب می شود. این در صورتی است که بحث کنسول و سخت افزار تنها بخشی از پلی استیشن بوده و این شرکت در اصل یک ناشر بسیار قدرتمند در دنیای گیمینگ است. به این شکل که بسیاری از عناوینی که می شناسیم و به صورت انحصاری برای کنسول های سونی عرضه می شوند، با همکاری استودیوهای دیگر ساخته شده اند.

بازی Helldivers 2 بزرگ ترین عرضه پلی استیشن روی کامپیوتر است

بازی هل دایورز 2 (Helldivers 2) چندی پیش عرضه شد. این بازی در زمان عرضه مسائل نسبتاً زیادی داشت ولی با این وجود بهترین عرضه یک بازی از طریق استودیوی پلی استیشن در پلتفرم کامپیوتر است. این بازی که برای مدت زیادی در حال ساخت بود حال در دسترس کاربران قرار گرفته و توانسته موفقیت خوبی روی کامپیوتر کسب بکند.

طبق چیزی که بخش دیتابیس استیم (Steam Database) اعلام کرده، هل دایورز 2 در زمان عرضه حدود 82 هزار کاربر فعال و همزمان داشته است. این در صورتی است که بهترین بازی استودیوی پلی استیشن تا قبل از هل دایورز 2 بازی خدای جنگ (God of War) بود که نزدیک به 73.5 هزار کاربر فعال به صورت همزمان داشت.

اگر بخواهیم به ترتیب بگوییم پس از هل دایورز 2 و خدای جنگ، بازی اسپایدرمن مارول (Marvels Spiderman) با 66 هزار کاربر فعال، هورایزن زیرو داون (Horizon Zero Dawn) با 56 هزار کاربر فعال و بازی آخرین ما قسمت اول (The Last of Us Part 1) با 36 هزار کاربر فعال در رتبه های بعد قرار می گیرند. همینطور اینکه هل دایورز 2 در حال حاضر در ابتدای جدول فروش بازی های استیم قرار گرفته است. البته با توجه به موفقیت عجیبی که بازی پل ورلد (Palworld) کسب کرد این رتبه بازی هل دایورز 2 چندان ماندگار نخواهد بود.

بازی هل دایورز 2 در سبک شوتر و همکاری (Co-Op) بوده که از طریق استودیوی پلی استیشن عرضه شده است. این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند و دلیل آن هم معین نیست. نکته هل دایورز 2 این است که از اولین عناوینی است که در روز اول عرضه هم برای پلی استیشن و هم برای کامپیوتر عرضه شده است. اکثراً بازی های استودیوی پلی استیشن با کمی تأخیر برای کامپیوتر عرضه می شوند و این یک نکته بسیار مثبت است. همینطور اینکه قیمت این بازی 50 دلار بوده که در مقابل بازی های دیگر با قیمت 70 دلاری ارزش بالایی دارد.

مانند بسیاری از بازی های دیگر که روی کامپیوتر عرضه می شوند هل دایورز هم مسائل خود را دارد ولی نکته اصلی اینجاست که این بازی مسائل بسیار کمتری نسبت به عناوینی مثل آخرین ما قسمت 1 دارد. به این شکل که مسائل این بازی کاملاً عادی بوده و در دنیای گیمینگ به وفور پیدا می شود. اینکه گیمرها به این موضوع عادت کرده اند یک بحث دیگر است ولی در کل مسائل زمان عرضه هل دایورز 2 بسیار کم بوده که باعث شده استقبال بیشتری هم در زمان عرضه از آن بشود.

منبع: Game Developer

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Helldivers 2 بزرگ ترین عرضه پلی استیشن روی کامپیوتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Helldivers 2 بزرگ ترین عرضه پلی استیشن روی کامپیوتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید