این دو سرباز از 45 سال پیش در دورترین نقاط در حال خدمت هستند، عکس

به گزارش وبلاگ اطلس وب، 45 سال از پرتاب فضاپیمای وویجر1، یکی از دوقلوهای نمادین بشر است که به کیهان فرستاده شد می گذرد. (یکی دیگر از این دوقلوها، وویجر 2 است) این دو فضاپیما اکنون در فضایی تاریک، و در دوردست ها و فضایی بین ستاره ها- با فاصله ای بیش از 17 میلیارد کیلومتر دورتر از خانه، جایی که خورشید ما همچون هر ستاره درخشان دیگری به نظر می رسد، هنوز در حال اجرا کاوشهای علمی هستند.

این دو سرباز از 45 سال پیش در دورترین نقاط در حال خدمت هستند، عکس

این دو کاوشگر که هر یک به میزان یک ماشین هستند و بالای هر کدام یک آنتن 3.70 متری نصب شده است یک وظیفه اصلی داشتند: بازدید از غول های گازی(سیاره های گازی) در منظومه شمسی خودمان. پس از پرتاب، مسیر وویجرها از هم جدا شد، اما هر دو از یک خط سیر ستاره ای نادر استفاده کردند، و در حین پرواز در کنار مشتری، زحل، اورانوس و نپتون، عکس های پیشگامانه ای را ثبت کردند و جزئیات وسوسه انگیزی را در خصوص قمرهای این سیارات فاش کردند. در خاتمه سال 1989 ماموریت آنها خاتمه یافت. در سال 1990، وویجر 1 کار را تمام کرد و تصویری تکان دهنده از دنیای خودمان گرفت، که کارل سیگان، اخترشناس و ارتباط دهنده علمی(بین مردم و دانشمندان)، زمین را نقطه آبی کمرنگ نامید.

زمین از نگاه وویجر

سیگان در این باره نوشت: دوباره به این نقطه نگاه کنید. اینجاست. اینجا خانه ماست. این ما هستیم. هر کسی را که دوست دارید، هر کسی را که می شناسید، هر کسی که تا بحال نامش را شنیده اید، و هر انسانی که تا به امروز وجود داشته، زندگی خود را بر روی این نقطه آبی سپری نموده است. تصویر زمین از منظر کیهانی- و به گفته اونقطه ای غبارآلود معلق در پرتو نور ماه- به میزان عکس طلوع زمین که به وسیله یکی از فضانوردان آپولو 8 از روی کره ماه گرفته شده بود، بیادماندنی شد.

این دو کاوشگر با استفاده از سیستم های هسته ای به نام ژنراتورهای ترموالکتریک رادیوایزوتوپ(RTGs) کار می نمایند و به پرواز ادامه می دهند. منظومه شمسی ما مرز مشخصی ندارد، اما در دهه 2000 آنها از منطقه ضربه خروجی(termination shock) یعنی جایی که سرعت ذرات بادهای خورشیدی به علت فشار ناشی از گاز و میدان های مغناطیسی در فضای بین ستاره ای به طور ناگهانی به کمتر از سرعت صوت کاهش می یابد، عبور کردند. سپس در دهه 2010، منطقه توقف خورشیدی(Heliopause)، مرز بین بادهای خورشیدی و باد بین ستاره ای را رد کردند.

در گزارش کاوشگران وویجر بیرون منظومه شمسی چه می نمایند؟ بیشتر درباره این پروژه بلندپروازانه بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "این دو سرباز از 45 سال پیش در دورترین نقاط در حال خدمت هستند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دو سرباز از 45 سال پیش در دورترین نقاط در حال خدمت هستند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید