آیین نامه فعالیت بروکری رونمایی شد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، با برگزاری مراسمی از آیین نامه فعالیت بروکری و طرح جهش تجارت فناوری در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

آیین نامه فعالیت بروکری رونمایی شد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، در حاشیه نشست جهش تجارت فناوری، از طرح جهش تجارت فناوری رونمایی شد. در این طرح مدل های حمایتی برای 4 فعالیت سرمایه گذاری، برطرف احتیاج فناورانه، بازاریابی و برگزاری رویداد فستیوال نوآوری که عمده فعالیت کارگزاران تبادل فناوری در نظر گرفته شده است.

لیزینگ محصولات، دریافت وام از صندوق توسعه فناوری های نوین، بهره برداری از ظرفیت پارک فناوری پردیس برای حضور در مناقصات و امکان بهره مندی از تخفیف 10 درصدی در اخذ ضمانت نامه از صندوق توسعه فناوری های نوین به عنوان ابزارها و حمایت های این طرح معرفی شده است.

جایزه بروکری یکی دیگر از بخش های طرح جهش تجارت فناوری است که بر اساس آن در مدت بیش از یک سال فعالیت بروکرها بر اساس 6 شاخص آنالیز شده و 3 بروکر بر اساس مجموع امتیازهای کسب شده، به عنوان کارگزاران برتر معرفی شدند. جوایز آنها به ترتیب 200،100 و 300 میلیون ریال خواهد بود.

رونمایی و تبیین آئین نامه بروکری از دیگر بخش های این برنامه بود. طبق این آئین نامه تمامی کارگزارن تبادل فناوری که مورد تایید شبکه فن بازار ملی ایران باشند، می توانند از امتیازها و حمایت های این شبکه استفاده نمایند.

مطابق آئین نامه فعالیت بروکری، اعتبار مجوز اعطا شده به بروکرها توسط فن بازار ملی ایران برای بروکرهای سطح 3 و 4، یک سال و برای بروکرهای سطح 1 و 2 به مدت دو سال خواهد بود. کارگزارن تبادل فناوری فرصت دارند تا مدارک و اسناد خواسته شده در آئین نامه را تا سرانجام خردادماه امسال به شبکه فن بازار ملی ایران ارسال نمایند. این آئین نامه از ابتدای تیرماه اجرایی خواهد شد.

مهدی صفاری نیا در این نشست با اشاره به متفاوت شدن فعالیت کارگزاران تبادل فناوری، با ارائه طرح جهش تجارت فناوری و آئین نامه فعالیت بروکری، اضافه نمود: چندسالی است که فعالیت کارگزاران تبادل فناوری در شبکه فن بازار ملی شروع شده است اما از امروز این فعالیت با رونمایی از طرح جهش تجارت فناوری و آئین نامه بروکری، متفاوت خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح که توسط شبکه ملی فن بازار تهیه و تدوین شده، مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم قرار گرفته و از سوی دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

صفاری نیا با اشاره به تامین اقتصادی این طرح شرح داد: مبنای این طرح توسعه تجارت فناوری و برای آن منابع حمایتی در نظر گرفته شده است. این منابع اقتصادی در طرح جهش تجارت فناوری عمدتاً به صورت جوایز به بروکرها اعطا خواهد شد. بروکرها به تناسب فعالیت هایشان و موفقیت هایشان می توانند از این جوایز بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت لیزینگ محصولات دانش بنیانِ صندوق شکوفایی و نوآوری نیز در خدمت این برنامه است، یادآور شد: این حمایت علاوه بر حمایت هایی است که توسط معانت علمی و فناوری فراهم شده است.

رییس پارک علم و فناوری پردیس در خصوص افزایش حجم فروش بر اثر این طرح گفت: شبکه کارگزاری تبادل فناوری با همت کارگزاران شکل گرفت و در این راستا دولت حمایت حداقلی داشت اما از امسال و با ارائه این طرح، دولت حمایت خود را بیشتر می نماید و امید ما این است که با این حمایت ها و کوشش بروکرها حجم فروش فناوری تا سرانجام امسال به 500 میلیارد تومان برسد که ما شاهد جهش تجارت فناوری باشیم.

وی در خصوص آئین نامه فعالیت بروکری شرح داد: برای تدوین آئین نامه کارگزاریِ تبادل فناوری هم از کارگزاران تبادل فناوری نظرسنجی صورت گرفت و بر منبای آن، طرح توسط شبکه فن بازار ملی ایران تهیه شد. هیات امنای پارک هم این آئین نامه را تایید نموده است. این دستورالعمل به بروکرها در زمینه هویت بخشی و شناسایی آنها یاری نموده و کم کم در بستر آن به کارگزاران مزایایی داده خواهد شد تا بتوانند در راستا جهش تجارت فناوری حرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آیین نامه فعالیت بروکری رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه فعالیت بروکری رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید