2787 نقض آتش بس در الحدیده یمن

به گزارش وبلاگ اطلس وب، یک مرکز وابسته به ارتش یمن گفت که ائتلاف سعودی در ماه آوریل گذشته، 2787 بار دست به نقض توافق سوئد زده است.

2787 نقض آتش بس در الحدیده یمن

به گزارش وبلاگ اطلس وب از فارس، اتاق عملیات و رصد نقض آتش بس در استان الحدیده یمن، در بیانیه ای اعلام کرد که ائتلاف سعودی فقط در ماه آوریل 2787 مورد نقض توافق انجام داده است.

به نوشته خبرگزاری سبأ، این مرکز در بیان جزئیات موارد نقض توافق اعلام کرد که جنگنده های سعودی 29 مرتبه بر فراز مناطق الجبلیه، المنظر، کیلو 16، خیابان های صنعاء و الخمسین و شهر الدریهمی، حیس، الشعب، المراوعه و الصلیف به پرواز در آمده اند.

همچنین هواپیماها و پهپادهای شناسایی سعودی و اماراتی نیز 65 بار در آسمان شهرهای مختلف استان الحدیده رؤیت شده اند که تمامی این ها مصداق نقض توافق استکهلم سوئد محسوب می شود.

751 حمله توپخانه ای و موشکی که شامل سه هزار و 988 موشک و خمپاره و راکت می شود نیز علیه مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن اجرا شده و عناصر وابسته به ریاض 863 بار نیز با سلاح سبک دست به نقض آتش بس زده اند.

استان الحدیده مشمول توافق آتش بسی است که در دسامبر 2018 در سوئد به دست آمد.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ 15 آذر 1397 به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف های یمنی به ریاست مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر (22 آذرماه) با توافق آتش بس در الحدیده، به کار خود خاتمه داد.

آتش بس در شهر و بندر الحدیده از 27 آذرماه 1397 (18 نوامبر 2018) وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، به طور روزانه آن را نقض می کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "2787 نقض آتش بس در الحدیده یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2787 نقض آتش بس در الحدیده یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید