گلوبال تایمز: جامعه بین المللی هرگز از تحریم تسلیحاتی ایران پشتیبانی نمی کند

به گزارش وبلاگ اطلس وب، گلوبال تایمز روزنامه ارگانی حزب حاکم چین در تحلیلی با بیان اینکه پیش نویس تحریم تسلیحاتی ایران به زباله دان افتاد تاکید کرد که جامعه بین المللی هرگز از تحریم تسلیحاتی ایران پشتیبانی نمی کند و رای منفی به تلاش های آمریکا در شورای امنیت موید این امر است.

گلوبال تایمز: جامعه بین المللی هرگز از تحریم تسلیحاتی ایران پشتیبانی نمی کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اطلس وب، گلوبال تایمز روز سه شنبه خاطر نشان کرد: دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در جریان ارایه پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت، متحمل شکست تحقیر آمیزی شد و حتی کشور های اروپایی نظیر آلمان، فرانسه و انگلستان هم از این اقدام پشتیبانی نکردند.

گزارش افزوده است: تحریم تسلیحاتی ایران روز 18 اکتبر سرانجام می یابد، اما پیش از آن اعضای جامعه بین المللی و حتی سه کشور اروپایی در شورای امنیت نشان دادند که فشار های آمریکا برای تمدید این تحریم ضد ایران کارساز نیست و مورد حمایت قرار نمی گیرد.

این روزنامه شکست آمریکا در شورای امنیت را شرم آور توصیف کرده و آورده است که این مساله در واقع نشان دهنده انزوای روزافزون آمریکا در جامعه بین المللی است.

گلوبال تایمز نوشت: این شکست البته دور از انتظار هم نبود، زیرا از ابتدا هم آمریکا برای چنین اقدامی هیچ توجیه قانونی و حقوقی نداشت، زیرا بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت از برجام حراست می شود و طبق آن تحریم ایران در تاریخ معین سرانجام می یابد.

نشریه چینی در تحلیل خود شرح داد که این پیش نویس با چنین شکستی به زباله دان انداخته شد و طبیعی هم بود، زیرا با روح برجام و قطعنامه مذکور شورای امنیت سازگار نیست و ضدیت دارد.

گزارش با تاکید بر اینکه اروپایی ها به دلیل اختلافات عدیده ای که با پیشنهاد آمریکا داشته اند و به دلیل شکاف آن ها با آمریکا در خصوص ارتباط و همکاری با ایران از این پیش نویس حمایت نکردند این رهیافت همانند برخورد جنگ سرد آمریکا با چین است که جامعه بین المللی و حتی متحدان اروپایی آمریکا را متضرر کرده است.

گلوبال تایمز افزود: اروپا دارای منافع ژئوپلتیک و انرژی در خاورمیانه است و امنیت قاره برایش با اهمیت است این کشور موضع قاطعی در حراست از برجام دارد و با خروج آمریکا از این توافق مخالفت کرده است و با فشار های فزاینده و تحریم های بیشتر آمریکا علیه ایران همراه نخواهد شد.

روزنامه نوشته است: تلاش آمریکا برای ایجاد یک اتحاد امنیتی مانند ناتو عربی و یا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به هیچوجه با منافع اروپا همخوانی ندارد و مورد استقبال قرار نمی گیرد شاید اروپایی ها هماهنگی هایی در برخی موضوعات با آمریکا داشته باشند، اما در مسایل محوری که به منافع آن ها پیوند خورده است تسلیم فشار واشنگتن نخواهند شد.

گلوبال تایمز با اشاره به اینکه امروز تضاد بین آمریکا و اروپا بر سر موضوع هسته ای ایران از هر زمانی عیان تر است نوشته است: ترامپ یکجانبه از برجام خارج شده است و یکجانبه گرایی را دنبال می کند و این با منافع اروپا سازگار نیست همانطور که امروز نیز ترامپ درخواست ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای حضور در نشست مجازی اعضای شورای امنیت به میزبانی مسکو را نمی پذیرد و کماکان می خواهد راه خودش را برود و فشار حداکثری را پیش ببرد و حاضر هم نیست با دیگران وارد مذاکره شود.

روزنامه چینی با اشاره به تهدید ترامپ پس از شکست در شورای امنیت برای استفاده از مکانیسم ماشه نوشت: این ها تدابیر یکجانبه ای است که تخطی از مقررات بین المللی و اصول سازمان ملل است و تا زمانی که این موضع آمریکا تغییر نکند پلی ارتباطی بین آمریکا و اروپا بر سر ایران ایجاد نخواهد شد و واشنگتن از قبل هم منزوی تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گلوبال تایمز: جامعه بین المللی هرگز از تحریم تسلیحاتی ایران پشتیبانی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلوبال تایمز: جامعه بین المللی هرگز از تحریم تسلیحاتی ایران پشتیبانی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید