پژوهشگران دانشگاه شریف، دستگاه اسکنر بدن ساختند

به گزارش وبلاگ اطلس وب، جمعی از محققان دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی دکتر مهدی شعبانی، دکتر محمد فخارزاده، دکتر زهرا کاوه وش و دکتر امین خواصی پیروز به ساخت دستگاه بومی اسکنر بدن (Body Scanner) مبتنی بر فناوری امواج میلی متری شدند.

پژوهشگران دانشگاه شریف، دستگاه اسکنر بدن ساختند

هدف از ساخت و توسعه دستگاه های تصویربرداری موج میلی متری ارتقای سلامت در استفاده از سامانه های تصویربرداری، تامین کامل احتیاج داخل کشور و کاهش هزینه ها است.

پروژه ساخت دستگاه اسکنر بدن(Body Scanner) از سال 1393 شروع شد. پس از گذراندن فازهای اولیه و اثبات مفهومی، نمونه اولیه نخستین دستگاه بومی Body Scanner مبتنی بر فناوری امواج میلی متری در سال 1397 فراوری شد.

دستگاه اسکنر بدن با استفاده از امواج میلی متری با توان بسیار پایین بدون هیچ گونه ضرری برای انسان امکان کشف اشیا ممنوعه مخفی در زیر لباس را فراهم می سازد.

عملکرد دستگاه به این صورت است که پس از ورود فرد به دستگاه، عملیات اسکن در 3 ثانیه اجرا شده و حدود 3 ثانیه بعد به وسیله یک سامانه هوش مصنوعی بسیار پیشرفته محل شیء مخفی (در صورت وجود) به طور دقیق تعیین می گردد.

ساخت دستگاه اسکنر بدن موجب توسعه بعضی فناوری های مرتبط نیز شده است. امکان استفاده گسترده از این دستگاه تصویربرداری در اماکن و ساختمان های مذهبی، دولتی و حتی خصوصی وجود دارد و منجر به کاهش قابل توجه هزینه تمام شده برای مصرف کننده خواهد شد.

نخستین دستگاه اسکتر بدن در سال 1992 به وسیله استیون دبلیو اسمیت در سال 1992 ساخته شد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "پژوهشگران دانشگاه شریف، دستگاه اسکنر بدن ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران دانشگاه شریف، دستگاه اسکنر بدن ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید