ظرفیت های علوم بین رشته ای؛ فرصت ویژه برای دستیابی به توسعه علمی و فناوری

به گزارش وبلاگ اطلس وب، وزیر علوم گفت: استفاده از تمام ظرفیت های علوم بین رشته ای می تواند در تسهیل فرایند توسعه علمی و فناوری و پیشرفت صنعت تا رسیدن به اهداف کشور اثرگذار و ثمربخش باشد.

ظرفیت های علوم بین رشته ای؛ فرصت ویژه برای دستیابی به توسعه علمی و فناوری

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ اطلس وب، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیغامی را به دوازدهمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران که به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار گردید صادر کرد که در این پیغام آورده است: ارتقای سطح علمی و فناوری و توسعه جایگاه علمی ایران اسلامی عزیز به معیار های جهانی در حوزه های علم با استفاده از دانش و تجربه مراکز آموزشی و تحقیقاتی و خدمات ارزشمند پژوهشگران، فرهیختگان و نخبگان علمی وابسته است. فراهم کردن شرایط مناسب ورود فناوری ها و علوم نوین برای استفاده از تمام ظرفیت های بخش صنعتی، ارتقای کیفیت فراوری و بهره وری برای افزایش صادرات، یک ضرورت مهم و اساسی است.

وزیر علوم تاکید نموده است در این راستا حوزه بینایی ماشین و پردازش تصویر، علمی باقابلیت بین رشته ای در جایگاهی است که در بیشتر بخش ها اعم از هوش مصنوعی، صنعت، کشاورزی، پزشکی، دامپروری، برق و انرژی، مدیریت شهری و شهرسازی، هواشناس، نظامی، امنیتی و … نقشی بسزا دارد. استفاده از تمام ظرفیت های علوم بین رشته ای می تواند در تسهیل فرایند توسعه علمی و فناوری و پیشرفت صنعت تا رسیدن به اهداف کشور عزیزمان در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با همراهی دولت مردمی و باروحیه انقلابی و جهادی اثرگذار و ثمربخش باشد. این همایش فرصت مناسبی است تا استادان و پژوهشگران محترم با حوزه تخصصی مرتبط با این علم، مطالعات، دستاورد ها و آخرین یافته های علمی خود را از داخل و خارج از کشور با یکدیگر به اشتراک گذارند.

وی در سرانجام این پیغام، از دست اندرکاران، همه استادان، پژوهشگران، دبیران علمی و اجرایی و عوامل برگزاری این رویداد که امکان برگزاری این همایش بین المللی ارزشمند را فراهم آورده اند، قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، دوازدهمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانسی بین المللی بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران سوم تا پنجم اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ظرفیت های علوم بین رشته ای؛ فرصت ویژه برای دستیابی به توسعه علمی و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های علوم بین رشته ای؛ فرصت ویژه برای دستیابی به توسعه علمی و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید