وزیر امور خارجه راهی نیوزیلند شد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در چهاردهمین اجلاس وزیران امور خارجه مجمع گفت و گوی همکاری آسیا به تایلند سفر نموده بود ، پنجمین مرحله از سفر دوره ای خود به جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه را شروع کرد و راهی نیوزیلند شد.

وزیر امور خارجه راهی نیوزیلند شد

به گزارش حوزه سیاست خارجی وبلاگ اطلس وب به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در سفر دو روزه خود به بانکوک پایتخت تایلند ضمن شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه مجمع گفت و گوی همکاری آسیا با دبیر کل این سازمان بین المللی و شماری از شرکت کنندگان در این اجلاس از جمله سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی ملاقات و گفت و گو کرد.

وی همچنین با نخست وزیر، وزیر امور خارجه تایلند ملاقات و بر ضرورت توسعه مناسبات سیاسی و مالی دو کشور تاکید نمود.

ملاقات با شمشاد اختر معاون دبیر کل سازمان ملل و دبیر اجرائی اسکاپ از دیگر برنامه های ظریف در بانکوک بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نیوزیلند نیز قرار است با نخست وزیر، وزیر خارجه، دو تن از وزرای مالی نیوزیلند و نیز با وزیر خارجه سایه این کشور که از حزب مخالف دولت است ملاقات و گفت و گو کند.

وزیر امور خارجه در نشست با ایرانیان مقیم نیوزیلند و نیز با بخش خصوصی این کشور حضور پیدا می نماید.

ظریف همچنین در کنفرانسی که از سوی موسسه امور بین الملل نیوزیلند برای نخبگان این کشور برگزار می گردد، سخنرانی خواهد نمود.

مصاحبه با رسانه های نیوزیلندی نیز از دیگر برنامه های وی است. روابط مالی و تجاری محور اصلی مذاکرات ظریف با مقامات نیوزیلند است.

سفر وزیر امور خارجه ایران به 6 کشور اندونزی، سنگاپور، برونئی، تایلند، نیوزیلند و استرالیا پس از توافق تاریخی هسته ای ایران که به لغو تحریم های بین المللی علیه ایران در اوایل امسال میلادی منجر شد، انجام می گردد.

نیوزیلند به طور رسمی تحریم های خود علیه ایران را از ماه گذشته میلادی لغو کرد و راستا تجارت نیوزیلند با ایران هموار شد. ایران پنجمین بازار بزرگ صادرات نیوزیلند در سال 1980 میلادی بود.

منبع: تسنیم

به "وزیر امور خارجه راهی نیوزیلند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه راهی نیوزیلند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید