میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد.

میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد

سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان با حضور سید مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، مهدی دوستی استاندار، محمد محسنی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

سید مصطفی فاطمی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در این نشست گفت: با توجه به رشد قابل توجه سفر به هرمزگان در 2 ماه آخر سال نسبت به سایر استانها، میتوان گفت این منطقه در حال تبدیل شدن به مقصد اول گردشگری نوروز بوده و میز ملی گردشگری دریایی به این استان واگذار شد.

او با اشاره به اینکه این شرایط در سالهای گذشته هم وجود داشته، افزود: اما رشد آن در سال جاری برای ما نیز عجیب و بی سابقه بوده است.

فاطمی شرح داد: افزایش سفر به منطقه ها جنوبی بخصوص هرمزگان در ماههای پایانی سال نزدیک به 60 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته که پیش بینی می شود این شرایط تداوم پیدا کند.

مدیر کل توسعه گردشگری داخلی یادآور شد: با این روند افزایش مسافران ضریب اشغال مراکز اسکان در استانهای هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان که از مقصدهای اصلی سفر هستند، برای نوروز به بالای 90 درصد رسیده است.

او افزود: پیشنهاد تعطیلی قبل از نوروز داده شده که موافقت نشد، بنابراین تعطیلی غیررسمی نخواهیم داشت اما سفرها با توجه به اعیاد پیش رو زودهنگام آغاز شده و مردم سفرهای خود را آغاز کرده اند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور اشاره کرد: دبیرخانه ستاد خدمات سفر کار خود را در استانها آغاز خواهد کرد و گزارشها ارسال می شود که همه باید آمادگی حجم بالای سفرها را داشته باشیم و بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

فاطمی افزود: 12 هزار اتوبوس در تعطیلی های نوروز خواهیم داشت که سال گذشته تعدادشان بیشتر بود، اما در زمینه حمل و نقل دریایی شرایط رو به بهبود بوده و اتفاق های خوبی نیز رخ داده است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تفاهم نامه ای بین وزارت راه شهرسازی و گردشگری در سال گذشته منعقد شد که اتفاق خوبی در حوزه گردشگری دریایی رخ داد و انتظار مردم این است بتوان یک شناور بزرگ تفریحی در ساحل داشته باشیم که در نوروز سال جاری بتوانند استفاده کنند.

او ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداری و اداره کل بنادر و دریانوردی و سایر دستگاه ها بگونه ای عمل کنند که ترافیک و موارد خاصی که در تعطیلی های گذشته رخ می داد، روی ندهد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: ورودی شهر بندرعباس مورد توجه قرار گیرد، چرا که 60 درصد حوادث جاده ای کشور در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد که استقرار کمپ با همکاری پلیس و هلال احمر و اورژانس می تواند توقف ایجاد کند و مانع تصادفات شود.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست با توجه به اینکه هرمزگان به عنوان قطب گردشگری دریایی کشور معرفی شده، پیش بینی کرد: در ایام نوروز سال جاری شاهد حدود 5 تا 6 میلیون مسافر نوروزی در استان باشیم.

مهدی دوستی افزود: بیشتر این سفرها باهدف گردشگری دریایی و بازدید از جزایر به هرمزگان انجام می شود که بر همین مبنا تمهیدات لازم اندیشیده شده و با اضافه شدن شناورهای نو، تعداد صندلی ها افزایش یافته و در خصوص ایمنی شناورهای سابق نیز سختگیرانه اقدام کردیم تا سفرها با امنیت کامل انجام شود.

او شرح داد: ساماندهی اماکنی که به صورت آزاد و بومگردی مسافر پذیر هستند نیز اجرا شده و افراد متقاضی برای اسکان مسافران باید در همین قالب خدمات دهند.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: برای ایجاد امکانات گردشگری در جزایر استان برنامه ریزی شده که حجم قابل توجهی از تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در فرصت باقیمانده منتقل می شود.

دوستی نظارت کامل بر بازار و نحوه خدمات رسانی به مسافران را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این خصوص باید تذکر در نظارت و کیفیت بالای خدمات دهی به مسافران داده شود.

منبع: همگردی

به "میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید