فروش 18 میلیونی ایکس باکس سری در مقابل 30 میلیون پلی استیشن 5؛ آمار تازه ای از فروش کنسول ها منتشر شد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می رسد که فروش کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس تا به امروز 18.5 میلیون واحد بوده است.

فروش 18 میلیونی ایکس باکس سری در مقابل 30 میلیون پلی استیشن 5؛ آمار تازه ای از فروش کنسول ها منتشر شد

کمپانی مایکروسافت معمولا تمایلی به انتشار آمار فروش کنسول های خود ندارد مگر اینکه به نقاط عطف قابل توجهی در فروش آن ها دست یابد. با این حال، در آنالیز تازه منتشر شده از بازار کنسول ها در سال 2022، شرکت Ampere Analysis تخمین زده که تا انتها سال گذشته 18.5 میلیون کنسول ایکس باکس سری در مقابل 30 میلیون پلی استیشن 5 فروش رفته است. طبق این گزارش، در حالی که فروش پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به علت مسائل مربوط به فراوری متوقف شده بود، مایکروسافت به علت عرضه گسترده تر ایکس باکس سری اس توانست سهم خود را از فروش کنسول در سال گذشته اندکی افزایش دهد.

با این حال، سطح تقاضا برای سری اس در طول تعطیلات سال تازه، حتی با وجود تبلیغات و تخفیف ها، نشان می دهد که سری اس محبوبیت برادر بزرگتر خود یعنی سری ایکس را ندارد. لازم به ذکر است که ماه گذشته سونی خاطرنشان کرد که اکنون پیدا کردن پلی استیشن 5 در بازار بسیار ساده تر است و ادعا کرد که مسائل مربوط به کمبود عرضه در حال برطرف شدن است. این در حالی است که مایکروسافت هنوز ادعای مشابهی برای ایکس باکس سری ایکس ننموده است.

شرکت ذکر شده پیش بینی می نماید که شکاف فروش به وجود آمده بین پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس /اس در نیمه اول سال 2023 افزایش خواهد یافت مگر اینکه مشکل فراوری و عرضه ایکس باکس سری ایکس به انتها برسد. ظاهرا شرایط در دسترس بودن پلی استیشن 5 تا انتها سال، به ویژه در ایالات متحده، بهبود یافته است. از سوی دیگر به نظر می رسد که ایکس باکس سری ایکس تنها در نیمه دوم سال به طور مداوم در دسترس قرار گیرد.

بعلاوه سهم مایکروسافت از بازار بازی که شامل ترکیبی از فروش سخت افزار، بازی و سرویس های اشتراکی می گردد، از 25.5 درصد در سال 2021 به 27.3 درصد در سال 2022 رسیده است. این در حالی است که سهم سونی از 46.3 درصد به 45 درصد کاهش یافته است. جالب است بدانید که در سه ماه انتهای سال گذشته، ایکس باکس از نظر کاربرانی که سرویس گیم پس را خریداری نموده اند، رکورد زده است.

در این میان لازم به ذکر است که برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا نموده که پلی استیشن 70 درصد از بازار کنسول جهانی را در مقابل 30 درصد ایکس باکس دارد. او این موضوع را به عنوان یکی از دلایل خرید اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت ارائه نموده بود.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش 18 میلیونی ایکس باکس سری در مقابل 30 میلیون پلی استیشن 5؛ آمار تازه ای از فروش کنسول ها منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 18 میلیونی ایکس باکس سری در مقابل 30 میلیون پلی استیشن 5؛ آمار تازه ای از فروش کنسول ها منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید