سفر به شیوه هیچهایک ، تجربه های سفر به شیوه هیچهایک

به گزارش وبلاگ اطلس وب، من هیچهایک را با خاطره آخرین شبی که در بیابان صحرای مراکش داشتم و در عقب یک کامیون با تعدادی از بازیگران خیابانی در مکزیک بودم و همراه با این خانواده مسافرت به سراسر جامائیکا را تجربه کردم که بعدها من را دعوت کردند تا شب را در خانه شان بخوابم، به یاد می آورم. در ده سال گذشته من حدودا به 20 کشور سفر نموده ام و بیش از 40000 کیلومتر پیاده روی نموده ام. ماجراهای زیبایی را تجربه نموده ام که هیچ کس دیگری جز انگشتانم با صبری تمام نشدنی و لبخندی گرم ندیده است. من حتی نمی توانم باور کنم که چگونه این راه سفر بیشتر از هر چیز دیگری زندگی و تجربه من را شکل داد. داستان های بی شماری از اینکه من با غریبه های زیادی دیدار کردم و ساعت های طولانی را با تمرکز بر جاده ها با احساساتی کاملا آزادانه گذرانده ام، جایگاهی که امروز هستم را به من می دهد. به نظر من هر کسی باید حداقل یک بار در زندگی خود سفر به شیوه هیچهایک را تجربه کند. این یک تجربه منحصر به فرد برای ایستادن در کنار جاده ها است و محدوده صبر و شکیبایی شما را آزمایش می نماید، در صورتی که با انجام این کار می توانید لبخند بزنید. هیچ چیزی شبیه اعتماد به یک غریبه نیست که شما با او داستان هایتان را به اشتراک می گذارید و کیلومترها با آن غریبه سفر می کنید. هیچهایک برای همه مناسب نیست و من می دانم که بسیاری از مردم فکر می نمایند تجربه سفر هیچهایکی خطرناک است. من نمی توانم این طرز فکر را بپذیرم زیرا در ده سال پیاده روی و سفر هیچهایک خود تجربه بدی نداشته ام. برای سفر به گونه هیچهایک به خوبی آماده شوید و در پی دستورالعمل های اساسی بگردید تا به شما اطمینان دهد که شما می توانید با این تجربه با خیال راحت و به طور کامل زندگی کنید. به همین علت است که مقاله رایگان سواری را نوشته ام تا به این شکل از سفری که خیلی پیچیده شده بازگردم، به شما یاری کنم و الهام بخش شما برای در روز سفر به گونه هیچهایک باشم. امیدوارم که مقاله تجربه های سفر به گونه هیچهایک ماهیت آنچه را که پس از گذشت ده سال در کنار جاده ها رایگان سواری آموختم برای شما روشن کند.

سفر به شیوه هیچهایک ، تجربه های سفر به شیوه هیچهایک

سفر به شیوه هیچهایک : رایگان سواری : اولین چیزها در ابتدا ناخوش آیند هستند، عجله نکنید!

در سفر به شیوه هیچهایک اگر شما عجله کنید، حقیقتا ممکن است هیچهایک برترین گزینه شما نباشد. این روش سفر به صورت تصادفی است. مطمئنا راه های زیادی برای سرعت بخشیدن به کارها وجود دارد اما با توجه به سخاوت غریبه ها نیازمند صبر هستید و مهمتر از همه این است که بفهمید این رانندگان چیزی به شما بدهکار نیستند. به یاد داشته باشید مهم نیست که چقدر صبر کنید، در نهایت سوار می شوید بنابراین نیازی به ترش رویی و عرق ریختن نیست.

سفر به شیوه هیچهایک : رایگان سواری : از شهر بیرون بروید و در مسیر درست قرار بگیرید

هنگامی که از پیاده روی سفر به شیوه هیچهایک می آیید، احساسی عادی دارید. من معمولا می توانم یک اتوبوس یا نوعی از حمل و نقل عمومی را برای خروج از شهر و نزدیک شدن به بزرگراه بگیرم. اگر شما بیش از حد به شهر نزدیک هستید، ممکن است ترافیک محلی را به وجود آورید که به شما یاریی نمی نماید. اطمینان حاصل کنید که شما در خروجی مناسبی از شهر هستید و نقشه به شما از فاصله دور راه را در دانستنی های سفر به گونه هیچهایک نشان می دهد.

سفر به شیوه هیچهایک : رایگان سواری : از کجا پیاده روی کنیم؟

من معمولا سعی می کنم آخرین ایستگاه گاز قبل از بزرگراه را پیدا کنم. نه تنها این جایی است که شما فرصت صحبت با رانندگان را دارید، بلکه جایی مناسب برای هیچهایک در کشورهایی است که پیاده روی در بزرگراه های آن غیر مجاز است. توجه داشته باشید که این موارد خاص در برخی کشورها وجود ندارد از جمله ایتالیا که در آن ایستگاه های گاز به عنوان بخشی از بزرگراه ها محسوب می شوند. ما مجبور شدیم راه سختی را در حین سفر به اروپا به وسیله پیاده روی پیدا کنیم. مردم در ایستگاه های گاز متوقف می شوند و زمانی که آن ها از ماشین خود خارج می شوند، فرصتی عالی برای برخورد و تبادل نظر با آن ها است. به طور تصادفی با آن ها همراه شوید، لبخند بزنید و خودتان را معرفی کنید و شرح دهید که شما در حال سفر به صورت هیچهایک هستید. اگر یک راننده شما را پیاده کرد، از یک راننده دیگر استفاده نکنید. صحبت کردن با رانندگان اجازه می دهد تا آن ها به شما خوب نگاه نمایند و ببینند که شما دیوانه نیستید. اگر شما به پیاده روی در شب ادامه می دهید، ایستگاه های گاز نیز یک منبع عالی از نور را فراهم می نمایند و از ایستادن در کنار بزرگراه بسیار امن تر است. به غیر از این دسترسی به قهوه داغ و کوکی ها نیز فراهم می باشد در حالی که شما منتظر سواری بعدی هستید. این سفر بسیار دلپذیر است وقتی که خود را با آن تنظیم کنید که این بخشی از دانستنی های سفر به گونه هیچهایک می باشد.

سفر به شیوه هیچهایک : رایگان سواری : در ایستگاه های عوارضی، حتما مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید

جاده های عوارضی معمولا سریع ترین راه برای رسیدن به مقصد خود در کشورهای بزرگ است. یکی از مزایای آن این است که رانندگان باید سرعت اتومبیل خود را برای پرداخت هزینه استفاده از جاده کاهش دهند. من دوست دارم قبل از ایستگاه عوارضی پیاده روی کنم، جایی که من معمولا با یک علامت می ایستم و از یک تابلو استفاده می کنم. هنگامی که راننده در حال پرداخت عوارضی است، عجله دارد و کمتر محتمل است که اگر شما بعد از ایستگاه عوارضی ایستاده باشید شما را سوار کند بنابراین همواره قبل از ایستگاه عوارضی قرار بگیرید که این نوعی از تجربه های سفر به گونه هیچهایک من است.

سفر به شیوه هیچهایک : رایگان سواری : در ورودی بزرگراه بایستید

اگر شما نمی توانید ایستگاه گاز یا ایستگاه پرداخت عوارض را پیدا کنید، ورودی بزرگراه یک گزینه خوب خواهد بود. کلید در اینجا این است که موقعیت خود را در جایی که رانندگان شما را از دور خواهند دید و در جایی که آن ها قادر به توقف آسان و بدون قرار دادن خود در معرض خطر هستند، بیابید. از زورگویی و خشن بودن اجتناب کنید. زمانیکه که پیاده روی می کنید همواره اطمینان حاصل کنید که کیف و چمدان خود را در معرض دید قرار می دهید بنابراین رانندگان می توانند بلافاصله بدانند که آیا برای آن ها فضای کافی در اتومبیل خود دارند یا خیر.

سفر به شیوه هیچهایک : رایگان سواری : اگر راننده شما را در وسط یک شهر پیاده کند چه باید بکنید؟

در حال حاضر ممکن است مسئله ای با توجه به زمان در روز پیش بیاید و راننده شما را پیاده کند. اگر زود است، سعی کنید یک وسیله نقلیه عمومی را پیدا کنید تا بتوانید تا آنجا که ممکن است از مرکز شهر فاصله داشته باشید و به بزرگراه منتهی به مقصد خود نزدیک شوید. اگر دیر شده از وبسایت Trustroots بهره ببرید و یک مرور سریع در دو وب سایت عالی برای پیدا کردن یک محل اقامت رایگان در آخرین لحظات داشته باشید. سینتیا و من همواره اطمینان داریم که راننده ما نمی خواهد ما را در یک شهر رها کند مگر اینکه ما بخواهیم که در آنجا پیاده شویم. گاهی اوقات خارج شدن از شهرهای بزرگ واقعا پیچیده می گردد بنابراین ما تا آنجا که ممکن است باید از آن جلوگیری کنیم که از دانستنی های سفر به گونه هیچهایک می باشد.

سفر به شیوه هیچهایک : رایگان سواری : لباس خوب بپوشید و لبخند بزنید

هیچهایک همه چیز در خصوص دادن یک تصور خوب است. به یاد داشته باشید زمانی که در کنار جاده ایستاده اید، فقط چند ثانیه زمان دارید تا توجه یک راننده را جلب کنید. شما فقط چند ثانیه زمان دارید تا اعتماد طرف مقابل را جلب کنید بنابراین لباس پوشیدن ونحوه نگاه کردن بسیار مهم است. از این رو قبل از آغاز هیچهایک لحظه ای را به تحلیل ظاهر خود و قرار گرفتن در ماشین راننده با کفش اختصاص دهید. سعی کنید زیبا لباس بپوشید و از پوشیدن پیراهن های پاره شده خودداری کنید. لبخند بزنید و از همه مهمتر ارتباط چشمی برقرار کنید. وقتی ماشینی را می بینم بلافاصله سعی می کنم با راننده ارتباط چشمی برقرار کنم. من لبخند می زنم و برترین کارم را انجام می دهم تا بتوانم به همان مقدار محبت آمیز نگاه کنم. این را از این طریق ببینید: وارد شدن به اتومبیل شخصی مانند ورود به خانه طرف مقابل است. راننده یک مسافر تمیز و خوب را به یک کثیف و بدخلق ترجیح می دهد که خود این نوعی از تجربه های سفر به گونه هیچهایک می باشد.

تجربه سفر هیچهایکی : رایگان سواری : چه چیزهایی باید بیاورید؟

از آنجایی که غیر ممکن است تا مطمئن شوید که شب به کجا می رسید، همواره مطمئن شوید که آماده حضور در اردوگاه هستید. یک چادر، یک تشک خواب، یک کیسه خواب و مقداری غذا و آب را با خود ببرید. به یاد داشته باشید که کوله پشتی راحت تر از یک چرخ دستی یا چمدان حمل می گردد. بعلاوه باید نقشه جاده ای از کشوری که شما به آن سفر می کنید، همراه داشته باشید. برترین نقشه ها آن هایی هستند که ایستگاه های بنزین، منطقه ها خدماتی و ایستگاه های عوارضی را نشان می دهند. این مقاله برای سفر هیچهایک فهرست کاملی از نقشه های توصیه شده و برنامه های آنلاین که می توانید از آن در سراسر دنیا بهره ببرید را ارائه می دهد. نشانه مقوایی به نشان دادن شهر بعدی یاری زیادی خواهد نمود. مهم این است که آن را با حروف بزرگ با یک تیزر سیاه بنویسید تا آن حد ممکن قابل مشاهده گردد. از یک مقصد خیلی دور اجتناب کنید. اگر شما روی تابلو یک مقصد نسبتا نزدیک (در عرض 30 مایل) را بنویسید، احتمال بیشتری برای گرفتن یک ماشین سواری دارید. اگر می خواهید، می توانید هنگامی که در داخل ماشین هستید، با راننده در خصوص یک مسیر طولانی تر مذاکره کنید. قطعات بزرگ کارتن را می توان تقریبا در همه جا پیدا کرد. من معمولا برخی از آن ها را در ایستگاه های گاز و رستوران ها پیدا می کنم و یا به راحتی از کارکنان آنجا می پرسم. آن ها معمولا از اینکه بیشتر یاری نمایند، خشنود می شوند.

تجربه سفر هیچهایکی : رایگان سواری : آیا باید در ماشین بخوابم؟

من این سوال را اغلب دریافت می کنم و پاسخ کاملا واضح است. شما باید به همان مقدار که می توانید از درون ماشین خوابیدن اجتناب کنید. از خوابیدن در اتومبیل جلوگیری کنید مگر اینکه با شخص دیگری سوار شوید. سینتیا و من نوبتی تنظیم می کنیم تا حداقل یکی از ما باشد که همواره بیدار بماند. بسیاری از رانندگان وسایل نقلیه برای شنیدن داستان سفر عابران پیاده فکر خودشان را به اشتراک می گذارند. بیدار ماندن راهی برای بازخورد دادن به راننده است، کسی که فقط شما را انتخاب نموده است. باز نگه داشتن چشمان شما نیز به شما یاری خواهد نمود که خروجی یا جاده ای را که باید از آن بروید را پیدا کنید. اگر بیش از یک روز در یک مسیر پیاده روی می کنید، پس کاملا طبیعی است که احساس خستگی کنید. اگر شما نمی توانید به او یاری کنید و چشم هایتان بسته می شوند، از راننده بخواهید که اگر خوب است بخوابید و اجازه دهید که او هر وقت که خواست شما را بیدار کند.

تجربه سفر هیچهایکی : رایگان سواری : همواره از راننده تشکر کنید

در سرانجام سواری همواره از راننده تشکر کنید. مهم نیست که یک سواری کوتاه یا طولانی است، مهم است که رانندگان درک نمایند که شما برای خدمات بسیار سپاسگزار هستید. همواره به یاد داشته باشید که یک سواری برای شما یک مزیت بزرگ می باشد. مهم است که آن ها از شما به عنوان یک دوست نه به عنوان یک غریبه یاد نمایند. من عادت دارم که همواره یک احوال پرسی خوب و گرم با راننده داشته باشم و بعد از اینکه همه داستان ها را تعریف کردیم، برای آن ها سفر خوبی آرزو کنم که از تجربه های سفر به گونه هیچهایک می باشد.

تجربه سفر هیچهایکی : رایگان سواری : در هیچهایک دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

اگر در حال حاضر عابران پیاده وجود دارد، شما همواره باید پشت سر آن ها ایستاده باشید. هیچ کس دوست ندارد صبح به مدت یک ساعت برای ماشین صبر کند و فقط ببیند افرادی که در سواری هستند فقط 5 دقیقه جلوتر از آن ها هستند. این را با انتظار در فروشگاه برای پرداخت خرید خود مقایسه کنید. نمی توانید این موضوع را دوست داشته باشید. اگر کسی در نوبت خود صبر نکند و درست جلوی شما حرکت کند، این کار خیلی بی ادبانه است!

تجربه سفر هیچهایکی : رایگان سواری : زبان کشور مورد نظر خود را بیاموزید

این یک پند است که به طور کامل تجربیات شما را از هیچهایک تغییر خواهد داد. هنگامی که من آغاز به مطالعه زبان کشورهایی که من آن ها را دیدم، کردم، تجربه ام کاملا نسبت به سفرم تغییر کرد. هر راننده به زبان انگلیسی صحبت نمی نماید و زبان خود را دارد و شما با صحبت کردن به زبان محلی قدردانی تان را از کشور و فرهنگشان نشان می دهید. چند بار به صرف غذا دعوت شدم یا خانواده راننده را دیدم و در خانه شان خوابیدم چون به زبان آن ها صحبت می کردم. در نقطه ای در ترکیه پلیس به سینتیا و من زمانی که در حال پیاده روی هیچهایک بودیم، نزدیک شد. وقتی شنیدند که می توانیم ترکی صحبت کنیم، بسیار شگفت زده شدند و می خواستند درباره ما بیشتر بدانند. پس از حدود پنج دقیقه صحبت کردن، آن ها از ما دعوت کردند تا چای را در ایستگاه پلیس بنوشیم تا ما بتوانیم به آن ها در خصوص سفر رسمی پیاده یعنی هیچهایک بیشتر بگوییم. خیلی زود هم به وسیله همکارانشان احاطه شده بودیم که می خواستند داستان های ما را درباره چگونگی هیچهایک از ایرلند به ترکیه و برنامه های بعدی ما بشنوند. ما آنجا بودیم همراه با نوشیدن چای و کل پلیس ها با داستان هایمان سرگرم بودند. این مورد از مهمترین دانستنی های سفر به گونه هیچهایک است.

تجربه سفر هیچهایکی : رایگان سواری : از مذهب، سیاست یا نژاد صحبت نکنید

همواره بهتر است از این موارد اجتناب کنید مگر اینکه با راننده خود احساس راحتی کنید. اگر راننده تصمیم به نزدیک شدن به این موارد داشت، سعی کنید تبادل نظر را به جهت دیگری راهنمایی کنید، موضوع را تغییر دهید یا از او بخواهید که شما را پیاده کند. چند سال پیش من در مسیر پیاده روی با یک دوست در لوئیزیانا دیدار کردم. ما مجبور نبودیم که زیاد صبر کنیم و سواری ها یکی پس از دیگری می آمدند. خیلی زود دیر شد و ما در حال بحث در خصوص اینکه آیا باید با یک کامیون بزرگ مسیر پیاده روی را ادامه دهیم یا نه وقتمان را سپری می کردیم. حتی پانزده دقیقه بعد از سوار شدن ما، راننده آغاز به پرسشی تهاجمی که ما مسیحی بودیم کرد. برای جلوگیری از مسائل ما سعی کردیم موضوع را تغییر دهیم اما بعد آغاز کرد به بالا بردن صدای خود و از ما می خواست که با نقل قول از نوشته های کتاب مقدس آن را اثبات کنیم. او عصبانی شد و بیشتر و بیشتر تهاجمی شد. او سپس یک تفنگ کوچک دستی را بیرون کشید و آغاز به چرخش آن در هوا کرد در حالی که ما را دروغگو می دانست. دوست من و من به یکدیگر نگاه کردیم. با نگاهی به چهره هایمان روشن شد که ما دیگر با این مرد احساس راحتی نمی کردیم بنابراین ما از او مودبانه خواستیم که ما را در خروجی بعدی رها کند و شگفت آور بود که بدون هیچ مسئله ای این کار را کرد. این شرایط عجیب و غریب می توانست افزایش یابد اما ما آرام شدیم و همه چیز خوب شد.

تجربه سفر هیچهایکی : رایگان سواری : با یک دوست پیاده روی کنید

اگر احساس عصبانیت می کنید، با دوستان یا افرادی که قبلا این کار را انجام داده اند، صحبت کنید. اگر بتوانید با کسی که قبلا هیچهایک را انجام داده است همراه شوید، به سرعت از برترین ترفندها و تکنیک ها آگاه می شوید. درست است که گرفتن سواری ممکن است طول بکشد اما قطعا خیلی امن تر خواهد بود. بعلاوه حتما پس از هیچهایک داستان های عالی برای گفتن خاطره در سال های پس از سفر برای دیگران خواهید داشت.

تجربه سفر هیچهایکی : رایگان سواری : اصول دفاع شخصی و یا حمل یک سلاح برای محافظت از خود را بدانید

من شک دارم که شما همواره در موقعیتی قرار بگیرید که باید از خودتان در برابر راننده دفاع کنید اما همواره بهتر است ایمن باشید. اگر احساسات بدی در خصوص سوار شدن داشته باشید یا اگر احساس می کنید راننده شما خجالتی است، فقط با آرامش از او بخواهید تا در اسرع وقت شما را پیاده کند. اگر چه من تا به حال به طور کامل اعتماد نموده ام و برای مسیرهای طولانی سواری گرفته ام به جز برای آن مرد دیوانه در لوئیزیانا ولی با این حال همواره چاقو با خودم حمل می کنم. اسپری فلفل بعلاوه می تواند یک گزینه باشد اگر شما با ایده حمل یک چاقوی راحت نیستید. فقط زمانی که در داخل یک فضای کوچک قرار دارید، مراقب باشید که این یک شمشیر دو طرفه است. این مورد از دانستنی های سفر به گونه هیچهایک بود.

تجربه سفر هیچهایکی : در شب پیاده روی نکنید

این یک توصیه بسیار جدی است. برای یک نفر، ایستادن در کنار جاده در شب بسیار خطرناک است. رانندگان نمی توانند شما را از فاصله دور ببینند و احتمال زیادی وجود دارد که رانندگان مست بیشتری در شب وجود داشته باشند. بعلاوه خزنده ها در شب می آیند و این زمانی است که بیشتر افراد احتمالا مرتکب جنایات می شوند. به استثنای اینکه راننده نور ماشین خود را روشن می نماید. شما نمی توانید زبان بدن فردی را که در ماشین است، ارزیابی و تجزیه و تحلیل کنید. همسر من و من همواره قبل از تاریکی شدن توقف می کنیم. این زمان به ما فرصت پیدا کردن یک مکان خوب البته نه خیلی دور از بزرگراه برای استقرار چادر را می دهد.

تجربه سفر هیچهایکی : هرگز سوار ماشین راننده مست نشوید

اگر متوجه کمی بوی الکل در حین سوار شدن شدید، بلافاصله به راننده بگویید که شما را پیاده کند و به پیاده روی ادامه دهید. اگر شما در حین سوار شدن به ماشین هستید و متوجه شدید که راننده شما مست است یا دچار اختلال است، یک عذرخواهی مؤدبانه داشته باشید و از او بخواهید که در خروجی بعدی شما را پیاده کند. این یک نمونه بد در تجربه های سفر به گونه هیچهایک است.

تجربه سفر هیچهایکی : از سواری لذت ببرید

در نهایت مهمترین نکته ای که من می توانم به شما بگویم این است که فقط از سواری لذت ببرید. پیاده روی فقط در خصوص حرکت از نقطه A به B نیست بلکه در خصوص به اشتراک گذاری یک لحظه بسیار ویژه با یک همراه است. احتمالا شما هرگز با این شخص دیدار نکردید بنابراین مودبانه رفتار کنید و سپاسگزار باشید و اطمینان حاصل کنید که شما در انجمن هیچهایک باقی می مانید. در طی 10 سال گذشته در سراسر سفر هیچهایک به دنیا، هیچهایک بزرگترین معلم من بوده است. هیچهایک به من آموخت که فروتن و شکیبا باشم. این باعث شد من متوجه شوم که هیچ کس همه چیز من را نمی پسندد و من باید از همه چیزهایی که بر سر راهم می آید، قدردانی کنم. بسیاری از مردم این وهم را در پیدا کردن معلمان روحانی خود در هند دارند. به جای هیچهایک کوشش کنید متوجه شوید که ما می توانیم بزرگترین بینش در زندگی را فقط با انتظار در کنار جاده ها بدست آوریم.

منبع: همگردی

به "سفر به شیوه هیچهایک ، تجربه های سفر به شیوه هیچهایک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شیوه هیچهایک ، تجربه های سفر به شیوه هیچهایک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید