رقیب نورا در چین ظهور می نماید؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، دیجیاتو نوشت: دولت چین روی آزمایشگاهی در این کشور سرمایه گذاری نموده است که تا زیرساخت های لازم برای ساخت رابط های بین مغز و کامپیوتر را فراهم کند.

رقیب نورا در چین ظهور می نماید؟

دولت چین بودجه ای را اختصاص داده است تا آزمایشگاهی برای تحقیق پیرامون رابط های بین مغز و کامپیوتر راه اندازی گردد. این آزمایشگاه قرار است عملکردی شبیه به نورا داشته باشد و ضمن تمرکز بر شیوه های مختلف ایجاد ارتباط بین مغز و ماشین، روی جنبه های عملی این فناوری ها کار کند.

به گزارش South China Morning Post، چین در کوشش است تا سلطه شرکت های آمریکایی در زمینه فناوری رابط های مغز و کامپیوتر را بشکند و به همین دلیل به آزمایشگاه هایهه در شهر تیانجین بودجه داده است تا زیرساخت های لازم برای توسعه این رابط ها را فراهم کند.

این آزمایشگاه حالا بیش از 60 دانشمند برجسته را که بسیاری از آن ها در خارج از چین تجربه کاری داشته اند، در یک مرکز گرد هم می آورد تا راهی برای کنترل کامپیوتر به وسیله فرمان های مغزی پیدا نمایند.

چین روی انواع مختلف رابط بین مغز و کامپیوتر کار می نماید

البته این کار می تواند به وسیله رابط های مختلف صورت بگیرد. برای مثال، بعضی از پژوهشگران روی توسعه بافت های بیونیک برای بدن انسان تمرکز می نمایند، درحالی که گروه دیگری از آن ها بر شناسایی و میزان گیری سیگنال های مغز تمرکز خواهند داشت تا بتوانند ارتباط میان انسان و ماشین ها را بهبود ببخشند.

دینگ رویکینگ، محقق ارشد آزمایشگاه هایهه، می گوید این مرکز به لحاظ پتنت های حوزه تعامل بین مغز و کامپیوتر، بزرگ ترین و جامع ترین آزمایشگاه جهان به شمار میرود. او بعلاوه باور دارد که این آزمایشگاه در سه حوزه پیشگام است: میزان گیری دقیق نوار مغزی (EEG)، دستورالعمل های کمیت کنترل که به شکلی اطمینان پذیر قابل شناسایی هستند و به وسیله دستگاه ها استفاده می شوند و نیز نرخ انتقال اطلاعات.

ثبت دقیق نوار مغزی از آن جهت اهمیت دارد که با کاشت الکترودها در جمجمه می توان فعالیت های الکتریکی مغز را میزان گرفت. این مسئله برای رابط های بین مغز و کامپیوتر مهم است، چون امکان رصد آنی فعالیت های مغزی را فراهم می نماید. این فعالیت ها سپس می توانند به صورت فرمان هایی برای کنترل کامپیوتر استفاده شوند.

پژوهشگران چینی بعلاوه در پی حل چالشی خواهند رفت که مانع از تبدیل تحقیقات به دستگاه های کاربردی شده است. پکن امیدوار است که با این سرمایه گذاری در طول سال های آینده بتواند حرف های بیشتری برای زدن در جهان داشته باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رقیب نورا در چین ظهور می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب نورا در چین ظهور می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید