دستگاه چاپ بریل انجمن نابینایان و کم بینایان هنوز غیرفعال است

به گزارش وبلاگ اطلس وب، عبدالمناف عظیمی، رئیس انجمن نابینایان و کم بینایان آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، گفت: انتشارات بریل و دیجیتال ارومیه که در دهه فجر سال 99 مجوز فعالیت خود را از وزارت ارشاد گرفته بود، به علت عدم حمایت اقتصادی و تهیه چسب گرم هنوز غیرفعال است.

دستگاه چاپ بریل انجمن نابینایان و کم بینایان هنوز غیرفعال است

وی ادامه داد: اگر مشکل انتشارات بریل و دیجیتال ارومیه حل گردد، 5 استان کتاب هایشان را برای چاپ به استان ما خواهند فرستاد، که ظرفیت خوبی است.

عظیمی اضافه نمود: کتابخانه انجمن نابینایان و کم بینایان استان در حال حاضر 8 هزار عنوان کتاب صوتی و گویا با 150 نفر عضو فعال دارد.

این مسئول اعلام کرد: در این کتابخانه به جز اینکه ما کتاب به نابینایان و کم بینایان استان امانت می دهیم، برگزاری کلاس های کامپیوتر، ICDL، زبان انگلیسی و بریل آموزشی از جمله دیگر فعالیت این کتابخانه است.

عظیمی گفت: قبل از کرونا حدنصاب حضور در این کلاس ها 6 نفر بود ولی این چند سال اخیر بعلت شیوع بیماری کرونا انفرادی به افرادی که به این کلاس ها احتیاج دارند، آموزش داده می گردد، بعلاوه در فضای مجازی هم برای اعضا گروه واتساپی تشکیل داده ایم که با فایل یا کتاب های صوتی کلاس های مدنظر را آموزش می دهیم.

کتاب های دانش آموزان نابینا و کم بینا ناقص است

عظیمی بزرگترین مشکل دانش آموزان نابینا و کم بینا را ناقص بودن کتاب های درسی آنها مطرح نمود و گفت: کتاب های دانش آموزان نابینا و کم بینا ناقص است و باید شرایط طوری فراهم گردد که کتاب های این دانش آموزان قبل از شروع سال تحصیلی به دستشان برسد و در این زمینه هم توافقاتی با اداره کل آموزش و پرورش انجام داده ایم.

وی بعلاوه گران بودن کاغذ کتاب های بریل را مشکل دیگر این حوزه مطرح نمود و اضافه نمود: کتاب های بریل به علت حجم بیشتر و گرانی کاغذ به سمت فراموشی می فرایند.

عظیمی اظهار کرد: نابینایان و کم بینایان در زمینه ایاب و ذهاب با مسائل سنگینی روبرو هستند و متاسفانه در وسایل حمل ونقل عمومی برای رفت وآمد این عزیزان تدابیری اتخاذ نشده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دستگاه چاپ بریل انجمن نابینایان و کم بینایان هنوز غیرفعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه چاپ بریل انجمن نابینایان و کم بینایان هنوز غیرفعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید