انتشار 146 عنوان کتاب حوزه سیره و معارف رضوی در به نشر

به گزارش وبلاگ اطلس وب در مشهد، حسین سعیدی گفت: انتشارات به نشر همزمان با دهه پایانی ماه صفر در نمایشگاه آرام جان ها در کنار سایر مراکز فرهنگی آستان قدس رضوی در غرفه ای با شعار ارادتی از جنس کتاب و کلمه با عرضه و معرفی 146 عنوان کتاب چاپ شده در این انتشارات حضور دارد.

انتشار 146 عنوان کتاب حوزه سیره و معارف رضوی در به نشر

وی با اشاره به عرضه جدیدترین آثار و محصولات انتشارات به نشر به خصوص در حوزه سیره و معارف رضوی در این غرفه تاکید نمود: با توجه به اینکه یکی از رسالت های مهم این انتشارات، فراوری اثر درباره حضرت رضا(ع) و آموزه های ایشان است، تا به امروز در این انتشارات 146 عنوان کتاب به وسیله 100 نویسنده به چاپ رسیده است.

مدیرعامل انتشارات به نشر با توجه به مخاطبان این انتشارات گفت: این آثار برای گروه های سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب های مختلف شعر، داستان، رمان، آثار آموزشی و پژوهشی و پرسش و پاسخ منتشر شده است.

توجه به سنت وسیره امام مهربانی ها

وی اضافه نمود: بعلاوه اینکه این آثار به موضوعات مختلف در مورد زندگی حضرت رضا(ع) پرداخته که سنت و سیره حضرت رضا (ع) بیشترین سهم را دارد.

سعیدی با اشاره به دیگر موضوعات کتابهای چاپ شده در به نشر بیان نمود: زیارت حضرت و حرم شناسی دومین و سومین دسته از موضوعات چاپ شده به وسیله به نشر هستند که مجموع این آثار در شمارگان یک میلیون و 500 هزار نسخه منتشر شده است.

وی توضیح داد: کتاب آشنایی ایرانیان با اسلام در عصر نبوی از جدیدترین آثار انتشارات به نشر در موضوع زندگی پیامبر گرامی اسلامی (ص) است که به قلم محمد باغستانی کوزه گر نوشته شده است. این اثر در دهه پایانی ماه صفر با حضور نویسنده اثر و جمعی از فعالان حوزه کتاب در غرفه انتشارات به نشر در نمایشگاه آرام جان ها رونمایی خواهد شد.

برگزاری پویشقلم گاه

وی با اشاره به برگزاری پویشقلم گاه تا شهادت امام رضا(ع) اضافه نمود: این مسابقه بر اساس کتاب چشمه های بهشت گزیده ای از اثر ارزشمند عیون اخبار الرضا (ع) است که به وسیله محمدهادی زاهدی با زبان روزآمد، روان و قابل فهم ترجمه شده است.

مدیرعامل انتشارات به نشر گفت: این مسابقه با هدف آشنایی بیشتر مخاطب عام و مخاطب خاص (نویسندگان و تصویرگران و فراوری کنندگان محتوا) در بخش عمومی با پاسخ به سوالات و در بخش ویژه فراوری محتوای متنی و تصویری کتاب چشمه های بهشت از ولادت امام رئوف شروع شده و تا شهادت ایشان ادامه دارد.

اجرای نمایش ویژه بچه ها در نمایشگاه آرام جان ها

سعیدی اظهار کرد: عرضه و معرفی آثار رضوی در قالب های مختلف شعر، داستان، رمان و آثار علمی پژوهشی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ویژه گروه های سنی مختلف و برگزاری نشست نقد و آنالیز کتاب چشمه های بهشت از دیگر برنامه های انتشارات به نشر در نمایشگاه آرام جان ها است.

وی با اشاره به اجرای برنامه کتاب نمایش ویژه بچه ها در غرفه انتشارات به نشر در نمایشگاه آرام جان ها، اضافه نمود: با استفاده از عروسک های ساده برگرفته از شخصیت های کتاب های رضوی رضوی کودک، برای بچه ها نمایش اجرا و از این طریق محتوا و منبع قصه به کودک معرفی می گردد.

حسین سعیدی اظهار کرد: بچه ها حاضر در غرفه ضمن تجربه تماشای یک نمایش کتاب محور هدایایی نیز دریافت خواهند کرد. هم چنین در جهت معرفی اثرگذار و خلاقانه کتاب های رضوی، پرفورمنس با استفاده از کتاب در این نمایشگاه با حضور دو بازیگر اجرا خواهد شد. بازیگران در این مکان به معرفی کتاب های شاخص رضوی به وسیله هنر و بازی خود می پردازند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتشار 146 عنوان کتاب حوزه سیره و معارف رضوی در به نشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار 146 عنوان کتاب حوزه سیره و معارف رضوی در به نشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید