خاندوزی: لایحه بودجه 1402 هفته آینده به مجلس ارسال می گردد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، سخنگوی مالی دولت گفت: سازمان برنامه و بودجه هفته آینده آماده خواهد بود تا مجموعه لایحه بودجه 1402 که شامل 20 تبصره و جداول کلان است را برای مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

خاندوزی: لایحه بودجه 1402 هفته آینده به مجلس ارسال می گردد

به گزارش ایسنا، سیداحسان خاندوزی - وزیر امور مالی و دارایی - درباره لایحه بودجه 1402 گفت: لایحه بودجه 1402 مشتمل بر 20 تبصره و مجموعه ای از جداول کلان و ردیف های خرد و جزئیات بودجه بود که در 18 جلسه فوق العاده در جلسات وزرا منعقد شد.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل طولانی شدن تدوین بودجه این بود که وزرای دولت مفصل تر از سال گذشته به جزئیات ورود کردند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: 18 جلسه برگزار گردید تا موضوعات مفصل تر و با جزئیات بیشتر پیگیری شوند. بنابراین تمام 20 تبصره لایحه بودجه 1402 در هیأت دولت آنالیز و تصویب شده است. جداول کلان بودجه آماده است، امیدواریم در جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران به تصویب نهایی برسد. به این ترتیب سازمان برنامه و بودجه هفته آینده آماده خواهد بود تا مجموعه لایحه بودجه 1402 که شامل 20 تبصره و جداول کلان است را برای مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

خاندوزی که در صدا و سیما سخن می گفت، در ادامه به چند نکته اشاره نمود و گفت: برای نخستین بار احکام سالانه از احکام دائمی تفکیک شد. به این معنا که لایحه ای که از هیأت دولت به مجلس خواهد رفت در جلوی هر قانون نوشته شده که می تواند به قانون تنظیم مقررات صرف رود به عنوان حکم دائمی تا دیگر لازم نباشد هر سال حجم زیادی از احکام تفصیلی به لایحه بودجه الحاق گردد.

وزیر اقتصاد گفت: در راستای شفاف سازی بودجه 1402 نیز برای نخستین بار کوشش شده تا بخش قابل توجهی از آنچه تحت عنوان تبصره 14 شناخته می گردد و بیرون از سقف منابع عمومی دولت بود و به نوعی در عایدیها و هزینه ها پنهان شده بود به سقف منابع و مصارف عمومی بودجه اضافه گردد به این ترتیب پیگیری و هدفمندی یارانه ها دقیق تر و شفاف تر انجام خواهد شد.

خاندوزی در انتها هم عنوان نمود: رویکرد دیگر در لایحه بودجه 1402 توجه به عایدیهای پایدار، مولدسازی اموال غیرمولد و ناکارآمد نهادهای دولتی و کسب عایدی و کاهش کسری بودجه به وسیله این عایدیهای پایدار بوده است.

منبع: فرارو

به "خاندوزی: لایحه بودجه 1402 هفته آینده به مجلس ارسال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاندوزی: لایحه بودجه 1402 هفته آینده به مجلس ارسال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید