کوشش دموکرات ها برای تشدید فشار علیه جمهوریخواهان در پرونده ترامپ

به گزارش وبلاگ اطلس وب، یک شبکه خبری آمریکایی به تشدید فشارهای دموکراتها بر جمهوریخواهان در پرونده استیضاح دونالد ترامپ پرداخته است.

کوشش دموکرات ها برای تشدید فشار علیه جمهوریخواهان در پرونده ترامپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اطلس وب به نقل از سی ان ان، شاید جمهوریخواهان سنا برای حفظ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قدرت کار چندان سختی نداشته باشند، ولی این مسئله کاملاً واضح است که دموکراتها می خواهند آنها را مجبور نمایند که برای حمایت از ترامپ در فرایند استیضاح، بهای سنگینی را بپردازند.

به نظر می رسد اقلیت دموکرات سنا منتظر مجلس نمایندگان نخواهند ماند تا ترامپ را استیضاح کند؛ اقدامی که احتمالاً چهارشنبه کلید خواهد خورد و سپس منازعه سیاسی در مجلس سنا بر سر استیضاح ترامپ شروع خواهد شد.

دموکراتهای سنا در حال اعتراض به فرایندی هستند که جمهوریخواهان برای پیچیده تر کردن راهبرد نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا استفاده کردند. آنها همچنین از این مسئله شاکی هستند که جمهوریخواهان قصد یک محاکمه سریع و ملایم علیه ترامپ را دارند که مانع از اجرای عدالت خواهد شد و به دور از وظایف قانونی سناتورها خواهد بود.

در مجلس نمایندگان، دموکراتها از قدرت اکثریت و مطلق خود استفاده کردند تا راهبرد خود در قبال استیضاح ترامپ را دنبال نمایند، ولی اکنون در مجلس سنا این فرایند برعکس خواهد شد. دموکراتها اکثریت لازم در سنا را برای برکنار کردن نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا در اختیار ندارند.

ولی هر چه دموکراتها بیشتر بتوانند افکار عمومی را نسبت به این مسئله متقاعد نمایند که ترامپ از قدرت سوء استفاده نموده است، این مسئله می تواند به آنها یاری کند تا رأی دهندگان به این باور برسند که انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات سال آینده بسیار خطرناک خواهد بود.

چاک شومر رهبر اقلیت سنا در این زمینه گفت: اجرای استیضاح در سنا یک وظیفه و مسئولیت بزرگ و مهم است.

سنای آمریکا طی روزهای آینده تشکیل جلسه خواهد داد تا مذاکرات درباره مفاد محاکمه و استیضاح ترامپ را شروع کند. مجلس نمایندگان آمریکا نیز قرار است چهارشنبه درباره دو بند از طرح استیضاح ترامپ رأی گیری کند. نخستین اتهام ترامپ سوء استفاده از قدرت در تعلیق یاری 400 میلیون دلاری نظامی به اوکراین بوده است. ترامپ به رئیس جمهور اوکراین فشار آورده است تا درباره فساد اقتصادی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش تحقیق کند. دومین اتهام مطرح شده علیه ترامپ، جلوگیری از تحقیقات کنگره درباره پفراینده رسوایی اوکراین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کوشش دموکرات ها برای تشدید فشار علیه جمهوریخواهان در پرونده ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دموکرات ها برای تشدید فشار علیه جمهوریخواهان در پرونده ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید