چرخش های ترامپی دونالد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، یک روز پس از آنکه اداره پست امریکا اعلام نمود شاید نتواند در بازه زمانی لازم، کار دریافت و شمارش آرای مردم در انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری امریکا را به بهترین شکل انجام دهد، دونالد ترامپ حمایت خود را از رئیس کل اداره پست این کشور اعلام نمود.

چرخش های ترامپی دونالد

او که از آغاز هم با رأی گیری پستی مخالف بود، متذکر شد، به دلیل اینکه لوییس دی جوی می کوشد با برطرف معایب موجود عملکرد پست این کشور را یک بار دیگر کم نقص سازد و روزهای خوش گذشته را به یاد آورد، از عملکردش راضی است.

به گزارش سایت شبکه خبری ای بی سی نیوز در حالی که دموکرات ها دی جوی را متهم به همکاری با ترامپ به قصد پیروز ساختن وی در انتخابات امریکا نموده اند، رئیس جمهوری امریکا در نشستی مطبوعاتی در باشگاه اختصاصی گلف اش در بدمینستر واقع در ایالت نیوجرسی امریکا گفت: دی جوی مردی سرسخت و مستعد است و شاید با کوشش او مکانیسم پست امریکا که آشکارا معیوب شده بود، بتواند یاری دهنده مردم یا کامل کننده فرایند های سیاسی باشد. من مطمئنم که او از عهده این کار سخت بر می آید.

با وجود این ترامپ که در روزهای قبلی حملات کلامی زیادی به اداره پست کشورش و افراد زیر مجموعه دی جوی نموده بود، حاضر نشد وارد بحث هایی گردد که تصریح می دارند از زمان به قدرت رسیدن دی جوی در اداره پست امریکا اوضاع مراسلات و پیغام رسانی ها ضعیف تر و بدتر شده است. ترامپ وقتی با فشار وبلاگ اطلس وب برای شرح بیشتر در این خصوص روبرو شد، گفت: در این باره اطلاعی ندارم و با دی جوی هم صحبت ننموده ام.

حتی بعضی مقام های حزب جمهوری خواه هم اعتراف نموده اند که فرایند ارسال محموله های پستی بخصوص پکیج های پزشکی در سطح کشور بسیار کند و توأم با ایراد است. دیروز نیز گفته شد دموکرات ها که معتقد به همکاری ترامپ و دی جوی برای به پیروزی رساندن وی در انتخابات هستند، قصد دارند موضوع بی کفایتی اداره پست امریکا و رؤسای آن را در اواخر همین هفته در مجلس نمایندگان امریکا به بحث بگذارند تا ائتلاف احتمالی بین ترامپ و دی جوی به قصد ناکام سازی دموکرات ها در انتخابات سرکوب گردد. یکی از سران دموکرات کنگره ضمن تأیید این موضوع گفت: این رویکرد وجود دارد اما هنوز چیزی قطعی نشده است.

این در حالی است که گزارش شده فرایند استفاده از صندوق های پست در سطح بعضی ایالات به سبب تغییر یافتن مکان آنها توسط مدیران ارشد این ایالات دچار خدشه و تأخیر شده و دلیل برداشتن موقتی این صندوق ها ترمیم و تعبیه مجدد آنها اعلام شده تا در جریان انتخابات امکان هرگونه سوءاستفاده از این طریق منتفی گردد. اداره پست امریکا ماه گذشته نامه هایی هشدار دهنده به بعضی ایالات این کشور فرستاد و در آنها رعایت الزامات و تأمین وسایلی را گوشزد کرد که برای دریافت آرای مردم و سپس ارجاع آن به مرکز شمارش آرا مورد احتیاج است ولی توماس جی مارشال دبیرکل این اداره روز شنبه متذکر شد جواب هایی که از مراکز ایالت ها گرفته و شرایط موجود نشانگر این است که هنوز آمادگی لازم در این مراکز حاصل نیامده و کارها آشکارا می لنگند.

به گزارش نیویورک تایمز، ترامپ به محض مطرح شدن این متد بخصوص برای ایالاتی که وضع تیره تری در خصوص ابتلا به بیماری کرونا دارند، این روش را منسوخ و غیر قابل اعتماد خوانده و گفته بود مطمئن است از این طریق تقلب های زیادی در انتخابات پیش رو صورت خواهد گرفت. انتخاباتی که قرار است در اوایل نوامبر (اواسط آبان ماه) برگزار گردد و از بین ترامپ جمهوریخواه و جو بایدن دموکرات یکی را برای ریاست جمهوری امریکا تا سال 2024 انتخاب کند. مارشال معتقد است کار فقط وقتی کامل و قابل اعتماد می گردد که هر یک از ایالات بتوانند حداکثر تا 15 روز قبل از انجام انتخابات همه الزام ها را فراهم آورند تا هیچ یک از قسمت های کار توأم با خدشه و شائبه ای نباشد. زیرا در شرایط فعلی انجام این کار امکانپذیر نیست و بعید است که برگه های حاوی اسم فرد منتخب بموقع ارسال و دریافت و سپس به واشنگتن که مرکز عملیات انتخاباتی است، ارجاع گردد. به گفته مارشال در ایالاتی مثل نوادا، اور گان، رودآیلند و نیومکزیکو که از امکانات و ادارات پستی قبلی تشکل خود را حفظ نموده اند، مشکل خاصی حس نمی گردد اما در 47 ایالت دیگر کمبودهایی آشکار وجود دارد و چون کار ارسال آرا با تأخیر همراه خواهد شد، خواسته و هدف مجریان انتخابات که شمارش سریع آرا و اعلام نام فرد پیروز تا حداکثر 18 ساعت پس از اتمام انتخابات است، به هیچ روی برآورده نخواهد شد.

به گزارش سی ان ان، بعضی مقام های ایالتی پس از اعلام عجز بسیاری از مناطق امریکا در ارسال آرای مردم به مرکز خواهان تغییر در بعضی قواعد و مرامنامه های قدیمی پست شده اند تا بتوانند سرعت عمل لازم را به فرایند استخراج و ارسال آرا ببخشند ولی هنوز پاسخی به درخواست آنها داده نشده و میشیگان و پنسیلوانیا ایالاتی از این دست هستند.

در حالی که کتی بوکوار معاون فرمانداری پنسیلوانیا از دولت مرکزی تقاضای یاری برای دریافت سریع آرا و ارسال بموقع آن به مرکز کشور نموده است، کیم ویمن همتای بوکوار در ایالت کلیدی تر واشنگتن گفته است که می خواهد با ارسال زودتر از موعد برگه های آرا به آدرس 4.6 میلیون فرد واجد شرایط، آرای آنها را سریع تر دریافت کند و از این طریق امکان ارجاع بموقع آن به سازمان های نظارتی در دولت مرکزی را فراهم آورد. با این حال ویمن اضافه نموده است: این بسیار بد است که چه کنگره نمایندگان و چه مقام های کاخ سفید به جای خصوصی نگه داشتن این کوشش ها و راه های نیل به ساز و کارهای یک انتخابات سریع تر، آغاز به اعلام این راه ها و بحث و جدل درباره آن نموده اند.

به گزارش گاردین، باراک اوباما هم که جو بایدن هشت سال معاون او در کاخ سفید بود، اوایل این هفته کوشش های سازماندهی شده ترامپ برای بی ارزش شمردن فرایند رأی گیری پستی را محکوم کرد و گفت مالک فعلی کاخ سفید از این طریق میخواهد اجماع بعضی ایالات روی بایدن و پیش افتادن وی از خودش در نظرسنجی های اخیر را بی اثر سازد. اوباما اضافه نمود: آنچه تا به حال ندیده بودیم و با رفتارهای ترامپ شاهد آن هستیم، دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات پستی و سوء تبلیغ گسترده درباره آن است. ترامپ تا آن حد پیش رفته که به صراحت می گوید به دلایلی که خود می داند مکانیسم های کار اداره پست را ساقط خواهد نمود تا کلاً دخالتی در فرایند انتخابات نداشته باشند. اواخر هفته پیش ترامپ اضافه بر مطرح کردن مجدد فرضیه تقلب در انتخابات پستی و لزوم به تأخیر افتادن انتخابات و ارجاع آن به سال 2021 گفته بود حاضر نیست پول تأمین انتخاباتی را بدهد که به هیچ یک از ارکان آن اعتقاد ندارد و بوی پوسیدگی می دهد. با وجود این حرف های تعدیل شده روز گذشته ترامپ نشان داد او بموقع و آن طور که خودش می خواست با سران اداره پست به توافق رسیده است و می تواند محاسبه آرای پستی را در انتخابات سال جاری امریکا فاقد خسران های چشمگیر برای خود کند.

منبع: ایران آنلاین

به "چرخش های ترامپی دونالد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخش های ترامپی دونالد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید