تضمین سلامت قلب با افزایش خواب عمیق

به گزارش وبلاگ اطلس وب، به تازگی، محققان موسسه فناوری فدرال زوریخ و دانشگاه زوریخ سوئیس نشان دادند که افزایش خواب عمیق فواید خاصی برای سیستم قلبی عروقی دارد؛ تحریک هدفمند با آهنگ های کوتاه در طول خواب عمیق باعث می گردد قلب، به ویژه بطن چپ، با شدت بیشتری منقبض و منبسط گردد در نتیجه خون را به سیستم گردش خون پمپ می نماید و دوباره آن را به طور موثر بیرون می کشد. بطن چپ بیشتر اعضا، اندام ها و مغز را با خون شریانی غنی از اکسیژن تامین می نماید.

تضمین سلامت قلب با افزایش خواب عمیق

هنگامی که قلب منقبض می گردد، بطن چپ تحت فشار قرار می گیرد و مانند یک اسفنج خیس منقبض می گردد. هر چه این عمل فشاری فوری و قوی تر باشد، خون بیشتری وارد گردش خون می گردد و کمتر در قلب باقی می ماند. این امر باعث افزایش جریان خون می گردد که تأثیر مثبتی بر سیستم قلبی عروقی دارد.

گروه بین رشته ای از متخصصان قلب به رهبری کریستین اشمید، مشاور ارشد قلب و عروق در بیمارستان دانشگاه زوریخ، از اکوکاردیوگرافی (معاینه اولتراسوند قلب) استفاده کردند تا نشان دهند که بطن چپ پس از تحریک شبانه دچار تغییر شکل شدیدتر می گردد. این اولین بار است که کسی نشان می دهد افزایش امواج مغزی در طول خواب عمیق (امواج آهسته) عملکرد قلب را بهبود می بخشد.

کارولین لوستنبرگر، سرپرست پروژه و کارشناس خواب، در آزمایشگاه کنترل عصبی حرکت در زوریخ، شرح داد: ما انتظار داشتیم که تحریک با صداها در طول خواب عمیق بر سیستم قلبی عروقی تأثیر بگذارد اما این واقعیت که این تأثیر به وضوح پس از یک شب تحریک قابل مقدار گیری بود ما را شگفت زده کرد.

اشمید با خوشحالی می گوید: ما به وضوح دیدیم که هم نیروی پمپاژ قلب و هم انبساط آن بعد از شب ها با تحریک در مقایسه با شب های بدون تحریک بیشتر بود. هر دو عامل، معیاری عالی برای عملکرد سیستم قلبی عروقی هستند.

منبع: گردشبان

به "تضمین سلامت قلب با افزایش خواب عمیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تضمین سلامت قلب با افزایش خواب عمیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید