بالغ بر 6 هزار کتاب در دسترس اعضای روشندل کتابخانه های مازندران است

به گزارش وبلاگ اطلس وب، سکینه خاتو مهدیان پور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ساری، درباره بخش نابینایان در کتابخانه های عمومی مازندران، اظهار کرد: سه بخش مربوط به کتابخانه نابینایان در کتابخانه های عمومی شهرستان های ساری، بهشهر و چالوس راه اندازی شده است.

بالغ بر 6 هزار کتاب در دسترس اعضای روشندل کتابخانه های مازندران است

وی با اشاره به در دسترس بودن 1500 نسخه کتاب بریل و پنج هزار نسخه کتاب گویا در بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه های عمومی مازندران، اضافه نمود: 101 روشندل در این بخش عضویت دارند و از کتاب های بریل و گویا استفاده می نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران درباره فعالیت های اجرا شده در بخش نابینایان و کم بینایان، گفت: معرفی کتاب به شکل مناسبتی، برگزاری نشست کتابخوان، ارائه خدمات کتابرانه به اعضای کم بینا و نابینا، امانت حضوری، پستی و اینترنتی و به وسیله ارسال لینک منابع انجام می پذیرد بخشی از این فعالیت ها است.

این مسئول با اشاره به آموزش خط بریل، آموزش استفاده از تکنولوژی های ویژه نابینایان، نصب و راه اندازی نرم افزارهای ویژه نابینایان در تلفن همراه و لپ تاپ بخش دیگری از خدماتی است که به نابینایان و کم بینایان عضو کتابخانه های عمومی مازندران ارائه می دهیم.

مهدیان پور درباره تنوع منابع در این بخش، گفت: بخشی از کتاب های بریل، سهمیه ارسالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که در اختیار استان ها قرار می گیرد و کتاب صوتی هم به وسیله یکی از استان ها تهیه شده و در اختیار ما قرار می گیرد تا در دسترس نابینایان و کم بینایان قرار دهیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بالغ بر 6 هزار کتاب در دسترس اعضای روشندل کتابخانه های مازندران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالغ بر 6 هزار کتاب در دسترس اعضای روشندل کتابخانه های مازندران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید