این خودروی مرسدس بنز با یک بار شارژ 560 کیلومتر راه می رود!، عکس

به گزارش وبلاگ اطلس وب، گجت نیوز نوشت: کراس اوور الکتریکی مرسدس بنز EQA فیس لیفت 2024 از راه رسید. طراحی تازه و شعاع حرکتی بیشتر بعضی از ویژگی های شاسی بلند برقی ای کیو ای هستند.

این خودروی مرسدس بنز با یک بار شارژ 560 کیلومتر راه می رود!، عکس

مرسدس بنز مدل 2024 فیس لیفت کراس اوور الکتریکی ساب کامپکت EQA را به همراه مدل 2024 کراس اوور الکتریکی دیگر خود EQB معرفی کرد. مرسدس EQA نو به جز المان های طراحی تازه، به روزرسانی هایی در زمینه تجهیزات و راندمان را به خود دیده است. در ادامه به جزئیات طراحی و معینات دیگر این خودرو لوکس آلمانی می پردازیم.

معینات مدل 2024 فیس لیفت مرسدس بنز EQA

مرسدس بنز EQA مدل نو جلوپنجره تازه ای دارد که الگو ستاره ای مخصوص این خودروساز آلمانی در آن دیده می گردد. بعلاوه لایت باری بالای آن قرار گرفته است که چراغ های جلو را به همدیگر متصل می نماید. حتی با بازنگری در طراحی سپر ناحیه جلو، عملکرد آیرودینامیکی این شاسی بلند تمام برقی بهبود بخشیده شده است. وقتی هم نگاهی به ناحیه عقب آن داشته باشیم، چراغ های عقب با گرافیک سه بعدی پرجزئیات تر شده اند. در مجموع، با این تغییرات نوی که در طراحی نمای بیرونی اجرا شده، EQA از لحاظ ظاهری با شاسی بلندهای الکتریکی بزرگ تر مرسدس مثل EQE و EQS همگام تر شده است.

در پیروی از نمای بیرونی، فضای داخلی مرسدس بنز EQA هم به روزرسانی هایی را در پی دارد. حالا داخل کابین این خودرو کراس اوور برقی یک فرمان سه پر نو با کنترل های لمسی، تریم نو برای داشبورد و درب ها با لوگوهای نورانی مرسدس بنز و مجموعه نمایشگر بزرگ تر از قبل به چشم می خورند. این مجموعه دو نمایشگر 10 اینچی با سیستم مولتی مدیا نسل نو MBUX را در بر می گیرد که یکی نقش صفحه آمپر دیجیتال را بر عهده دارد و دیگری نقش نمایشگر لمسی سیستم مولتی مدیا.

این نمایشگرها حالا از گرافیک ها و منوهایی مرتب تر با سیستم تشخیص صدای پیشرفته تر برخوردارند که می تواند شیوه های مختلف گفتار را شناسایی کند و در نهایت به آن ها پاسخ بدهد. بعلاوه راننده امکان شخصی سازی این نمایشگرها در سه سبک با عناوین Subtle ،Sporty و Classic را دارد تا تجربه آن داخل کابین هرچه بیشتر هماهنگ با احتیاجها و سلایقش باشد.

علاوه بر این ها، بازدهی مرسدس بنز EQA فیس لیفت بهتر از قبل و در نتیجه شعاع حرکتی آن بیشتر خواهد بود؛ این به خاطر بهینه سازی از لحاظ آیرودینامیک، تایرهای ویژه با مقاومت کمتر در برابر غلت و حالتی ویژه برای به حداکثر رساندن شعاع حرکتی است که در این راستا سیستم های غیر ضروری مثل نمایشگر یا تهویه را غیرفعال می نماید. با این تدابیری که مرسدس بنز اندیشیده است، نسخه 250 پلاس کراس اوور برقی ای کیو ای می تواند با یک بار شارژ مسافت 560 کیلومتر را بپیماید.

به لطف قابلیتی تحت عنوان Plug & Charge، شارژ شاسی بلند الکتریکی ای کیو ای برای مالکان حتی کم دردسرتر می گردد. با این قابلیت، در صورت اتصال کابل به خودرو، شارژ خود به خود آغاز می گردد تا خودرو و جایگاه شارژ بتوانند به واسطه همان کابل شارژ به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. این احتیاج مالکان برای احراز هویت خود در جایگاه های شارژ را از بین می برد.

مدل 2024 مرسدس بنز EQA با دو باتری متفاوت در دسترس قرار می گیرد. نسخه های 250، 300 4Matic و 350 4Matic این شاسی بلند برقی انرژی خود را از یک باتری پک 66.5 کیلووات ساعتی تامین می نمایند، در حالی که برای نسخه 250 پلاس باتری پک 70.5 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است. هر دو باتری موجود برای این خودرو از فست شارژ DC با توان 100 کیلووات پشتیبانی می نمایند.

نسخه های 250 و 250 پلاس کراس اوور ای کیو ای با یک موتور الکتریکی، 188 اسب بخار قدرت را با مقصد محور جلو فراوری می نمایند. نسخه های 300 4Matic و 350 4Matic هم با 2 موتور الکتریکی خود توانایی به ترتیب فراوری قدرت 225 و 288 اسب بخار را دارند که به هر چهار چرخ منتقل می گردد. با بهبود مجموعه سنسورها از جمله یک دوربین مونو چندمنظوره و یک دوربین دنده عقب نو، سیستم های یاری راننده فیس لیفت ای کیو ای عملکرد بهتری را از خود نشان می دهند.

مرسدس بنز قیمت مدل نو فیس لیفت این کراس اوور الکتریکی خود را معین ننموده، ولی ذکر نموده است که ابتدا در پاییز پیش رو آن را در اروپا به فروش می گذارد و نهایتاً در اوایل سال 2024 اولین دستگاه های آن را به خریداران تحویل می دهد. حالا نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این کراس اوور ساب کامپکت چیست؟

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این خودروی مرسدس بنز با یک بار شارژ 560 کیلومتر راه می رود!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودروی مرسدس بنز با یک بار شارژ 560 کیلومتر راه می رود!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید