اجبار عجیب چین در ساخت محتواهای هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ اطلس وب، دیجیاتو نوشت: اداره فضای سایبری چین در مقررات تازهی اعلام نموده که ساخت محتواهای تازه به وسیله هوش مصنوعی بدون استفاده واضح از واترمارک یا علامت هایی که نشان دهنده استفاده از این فناوری باشند، ممنوع است. این مقررات در شرایطی اعلام شده که ترند استفاده از هوش مصنوعی برای فراوری تصاویر در سال 2022 شدت گرفته است.

اجبار عجیب چین در ساخت محتواهای هوش مصنوعی

مقررات نو چین از تاریخ 10 ژانویه 2023 (20 دی ماه 1401) اجرا می گردد و براساس مفاد آن، اداره فضای سایبری چین استفاده از فناوری موسوم به تلفیق عمیق (Deep Synthesis) را دقیق تر تحت نظر می گیرد.

دولت چین در اطلاعیه ای که در وب سایت دفتر کمیسیون مرکزی امور فضای سایبری منتشر نموده، دلایل این تصمیم را اعلام نموده است. پکن می گوید موج نو متون، تصاویر، اصوات و ویدیوهای ساخته شده به وسیله هوش مصنوعی موجب سوءاستفاده بعضی از افراد با هدف فراوری، نسخه برداری، انتشار و بهره برداری غیرقانونی از اطلاعات شده است.

چین فراوری محتوا با هوش مصنوعی را خطرناک می داند

به باور دولت چین، این فناوری معروفیت و اعتبار سایر افراد را مورد تهدید قرار می دهد، زمینه ساز کلاهبرداری می گردد، به حقوق قانونی افراد صدمه می زند، منافع شهروندان را زیر سؤال می برد، امنیت ملی را به خطر می اندازد و ثبات اجتماعی را متزلزل می نماید. درنتیجه، این مقررات در نظر گرفته شده اند تا از این مسائل جلوگیری و ریسک های احتمالی را رفع نمایند.

براساس این مقررات، همه محصولات فراوریشده با هوش مصنوعی باید قبل از انتشار، پیش نیازهای لازم را رعایت نموده باشند. یکی از این پیش نیازها استفاده از علامت هایی مثل واترمارک است تا معین نمایند که آن محتوا به وسیله AI ساخته شده است.

به علاوه، شرکت هایی که فناوری های تلفیق عمیق ارائه می نمایند، باید رکوردهای خود را تابع قانون نگه دارند. چین از این شرکت ها خواسته که کاربران را برای استفاده از این فناوری ها ملزم به ثبت نام با نام واقعی نمایند تا افراد قابل ردیابی باشند.

چین هم مثل آمریکا در چند وقت اخیر با موجی از اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی روبرو شده است که محتواهای زیادی را فراوری نموده اند. یکی از این اپلیکیشن ها ساخته شرکت بزرگ بایدو است که عملکردی مشابه DALL-E و استیبل دیفیوژن دارد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "اجبار عجیب چین در ساخت محتواهای هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجبار عجیب چین در ساخت محتواهای هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید