MIUI 13؛ جدیدترین رابط کاربری شیائومی چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، خاتمه در رویداد معرفی سری 12 شیائومی در چین، شیائومی از MIUI 13 رونمایی کرد.

MIUI 13؛ جدیدترین رابط کاربری شیائومی چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش وبلاگ اطلس وب، MIUI 13 تغییر قابل توجهی نسبت به MIUI 12 نداشته است. بعلت اینکه قبلا شیائومی دو رابط کاربری MIUI 12.5 و MIUI 12.5 Enhanced Edition را با تغییرات قابل توجهی ارائه نموده بود. در حال حاضر شیائومی سه رابط کاربری با نام MIUI 13 عرضه نموده است. MIUI 13 Pad، MIUI 13 و MIUI 13 Fold. همان طور که از نام ها آن پیداست این نرم افزار ها به طور خاص برای گوشی های هوشمند، تبلت ها و دستگاه های تاشو طراحی شده اند.

MIUI 13

رابط کاربری MIUI 13، فونت تازهی به نام MiSans را ارائه می نماید. شیائومی اعلام نموده MiSans یک فونت ساده است که برای زبان های چینی و انگلیسی بهینه شده است و سبب وضوح و خوانایی بیشتر می گردد. این فونت بخشی از فونت Dynamic Font System 2.0 است. بعلاوه بعضی از ویژگی های OpenType را نیز به ارث می برد. در این فونت ارتفاع خط تیره به طور اتوماتیک با حروف بزرگ و کوچک تطبیق می یابد. در حال حاضر، این فونت مینیمالیستی برای دانلود در برنامه MIUI Themes برای دستگاه هایی که در چین نسخه های قبلی MIUI را اجرا می کنند در دسترس می باشد.

Widget ها

شیائومی با ارائه رابط کاربری تازه خود، ویجت های مختلفی را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. تا بتواند صفحه خانه را با توجه به سلیقه خود ویرایش کند. این شرکت از آگوست 2021 در حال آنالیز این ویژگی بوده است. ویجت های موجود در MIUI 13 به نوعی مشابه ویجت های OriginOS Ocean vivo و ColorOS 12 OPPO هستند. به همین علت آن ها احتمالاً راه خود را به بازار های بین المللی باز نخواهند کرد.

علاوه بر این، شیائومی ویجت هایی را برای مینی بازی ها، شمارش معکوس، یادآوری نوشیدن آب، پیشنهاد روزانه و موارد دیگر ارائه می نماید. در حال حاضر امید چندانی به در دسترس بودن ویجت های تازه در خارج از چین وجود ندارد.

والپیپر

MIUI 12 با معرفی MIUI Super Wallpapers، پس زمینه های زنده و بسیار زیبایی ارائه کرد. در MIUI 13، شیائومی والپیپر Beauty of Science را ارائه نموده است. Beauty of Science تازهترین پس زمینه کریستالی را به نمایش می گذارد. والپیپر های تازه نتیجه عکاسی 8K تایم لپس به وسیله میکروسکوپ پلاریزه هستند. والپیپر Beauty of Science نیز در حال حاضر فقط در چین در دسترس می باشد.

Xiao AI Virtual Assistant قابل تنظیم

کاربران می توانند آواتار مورد علاقه خود را به وسیله دستیار مجازی هوش مصنوعی شیائومی، ایجاد کنند. امکان انتخاب بیش از 50 مجموعه لباس و لوازم جانبی برای آواتار وجود دارد. بعلاوه امکان انتخاب یک صدا از بین صدا های مختلف برای این آواتار نیز وجود دارد.

حریم خصوصی

MIUI13 از امنیت بیشتری نسبت به MIUI 12 برخوردار است. MIUI 13 تغییراتی در سیستم احراز هویت چهره ایجاد نموده است. قبلا فقط صورت شخص برای احراز هویت اسکن می شد. اما اکنون، قسمت بالایی بدن نیز در اسکن گنجانده شده است. علاوه بر این، کاربران می توانند هنگام اسکن اسناد مهم، یک واترمارک انتخاب کنند.

این سیستم بعلاوه از کاربران در برابر تماس ها، متن های هرزنامه، برنامه های مخرب و انتقال فایل های مضر محافظت می نماید.

بهینه سازی

MIUI 13 بعلاوه در محاسبه فوکوس Focus Computation ، حافظه اتمی Atomic Memory و Liquid Storage بهبود هایی داشته است. این سه فناوری در MIUI 12.5 Enhanced Edition معرفی شدند. بعلاوه شیائومی ادعا می نماید که سرعت برنامه های سیستمی و برنامه های شخص ثالث در مقایسه با MIUI 12.5 Enhanced Edtion به ترتیب 20-26% و 15-52% بهبود یافته است.

دستگاه هایی مانند Xiaomi Mix 4 اکنون می توانند به راحتی به طور میانه 14 برنامه را در پس زمینه نگه دارند. در نهایت، عملکرد خواندن و نوشتن در گوشی هایی مانند Mi 11 Pro پس از 36 ماه استفاده تنها 5 درصد کاهش می یابد.

MIUI 13 Pad

Mi Magic Center

با استفاده از اپلیکیشن Mi Magic Center، کاربران می توانند تنظیمات دستگاه خود را مدیریت کنند. آن ها می توانند محتوای صفحه نمایش یا موسیقی یک دستگاه را با کشیدن روی دستگاه، به سادگی پخش کنند. برخلاف هواوی، شیائومی بعلاوه به کاربران اجازه می دهد دستگاه های خود را با استیکر های سفارشی ،شخصی سازی کنند.

Multitasking چند وظیفگی

MIUI 13 Pad از پنجره شناور floating windows پشتیبانی می نماید. کاربران می توانند پنجره برنامه ها را بر اساس احتیاج خود تغییر دهند. از این رو، کاربران امکان انجام چندین کار را یک زمان مشخص خواهند داشت.

درست مانند دستگاه های اپل، سامسونگ، هوآوی و آنر، محصولات شیائومی دارای رابط کاربری MIUI 13 نیز اکنون با یکدیگر هماهنگ هستند. از این رو، کاربران تبلت شیائومی، می توانند کار های خود را از همان جایی که در گوشی هوشمند خود متوقف نموده اند ادامه دهند.

کیبورد و قلم

در حال حاضر صفحه کلید ها از میانبر های پیش فرض و میانبر های سفارشی پشتیبانی می کنند. در حالی که کاربران می توانند با استفاده از قلم آغاز به یادداشت برداری و اسکرین شات بر روی هر صفحه ای کنند.

سازگاری برنامه

شیائومی هدف خود را از رونمایی MIUI برای تبلت ها، تطبیق 2000 برنامه برای تبلت ها تا خاتمه سال 2021 خاطرنشان کرد. در کمال تعجب، این شرکت پیروز شد 3000 برنامه را با MIUI13 Pad تطبیق دهد.

دستگاه های واجد شرایط MIUI 13، MIUI 13 Pad، MIUI 13 Fold

MIUI 13 و MIUI 13 Pad از اواخر ژانویه 2022 برای اولین دسته از دستگاه ها در چین در دسترس خواهد بود. بعلاوه از سه ماه اول 2022 در بازار های بین المللی در دسترس خواهند بود. به روزرسانی پایدار MIUI 13 Fold، در خاتمه آوریل 2022 عرضه خواهد شد.

دستگاه های واجد شرایط به روزرسانی پایدار MIUI 13 - دسته اول

در چین و اواخر ژانویه 2022:

Xiaomi 12 Pro

Xiaomi 12

Xiaomi 12X

Mi 11 Ultra

Mi 11 Pro

Mi 11

در بازا های جهانی و سه ماه اول 2022:

Mi 11 Ultra

Mi 11

Mi 11i

Mi 11X Pro

Mi 11X

Redmi 10

Redmi 10 Prime

Xiaomi 11 Lite 5G NE

Xiaomi 11 Lite NE 5G

Redmi Note 8 (2021)

Xiaomi 11T Pro

Xiaomi 11T

Redmi Note 10 Pro

Redmi Note 10 Pro Max

Redmi Note 10

Mi 11 Lite 5G

Mi 11 Lite

Redmi Note 10 JE

دستگاه های واجد شرایط به روزرسانی پایدار MIUI 13 Pad - دسته اول

در چین و اواخر ژانویه 2022:

Xiaomi Pad 5 Pro

Xiaomi Pad 5Xiaomi Pad 5

دستگاه های واجد شرایط به روزرسانی پایدار MIUI 13 Fold

در چین و اواخر آوریل 2022

Mi MIX Fold

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "MIUI 13؛ جدیدترین رابط کاربری شیائومی چه مشخصاتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "MIUI 13؛ جدیدترین رابط کاربری شیائومی چه مشخصاتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید