5 گام مهم برای فر کردن مو با سشوار در خانه

به گزارش وبلاگ اطلس وب، ممکن است همیشه برای فر کردن موها اتو مو یا سایر ابزارهای حرارتی حرفه ای برای فر کردن مو را در اختیار نداشته باشید. در این صورت، می توانید از سشوار استفاده کنید. فر کردن مو با سشوار روشی است که در خانه می توانید به کار ببرید. از این راه هم می توان موهای بلند را فر کرد و هم فر کردن موهای کوتاه پسرانه امکان پذیر است. در این مقاله، هرآنچه باید درباره فر کردن مو با سشوار در خانه بدانید را می خوانید.

5 گام مهم برای فر کردن مو با سشوار در خانه

فر کردن مو با سشوار به روش ساده

فر کردن مو با سشوار یک روش حالت دهنده مفید و کاربردی است. شاید اتو فر کننده در اختیار ندارید و فرصت کافی برای خرید اتو و حالت دهنده مو ندارید یا قصد دارید موها را برای دورهمی ساده ای فر کنید، می توانید مراحلی که در ادامه توضیح می دهیم را انجام بدهید.

1. از تمیز کردن موها شروع کنید

موهای خود را با یک شامپو و نرم کننده مناسب بشویید. به این ترتیب، موهایتان صاف و بدون وز باقی می مانند تا حالت دادن به آن ها راحت تر شود. می توانید از محصولات بهداشتی دیگری مانند محصولات محافظت از مو در برابر حرارت یا محصولات مراقبتی تقویت کننده مو هم استفاده کنید.

بهتر است به طور مرتب از شامپوهای کراتینه استفاده کنید تا بتوانید هر مدل مویی که دوست دارید داشته باشید. داشتن ترکیباتی مانند فرمولاسیون ضد موخوره و ضد رطوبت هم در این شامپوها از جمله ترکیبات مفید هستند. شامپویی با این ویژگی ها و ترکیبات موهای شما را صاف و نرم می کند، آن درخشنده تر از همیشه می کند، گره های مو را باز می کند، موها را تقویت می کند، موها را رام می کند، از مو در برابر حرارت محافظت می کند و رایحه ای ماندگار به جا می گذارد.

بعد از استفاده از شامپویی با این ویژگی ها، یک سرم موی آبرسان که حاوی پروتئین و مواد مورد نیاز موهایتان است را به کار ببرید. از این راه آبرسانی و تغذیه عمیق موهایتان تضمین خواهد شد.

اگر می دانید موس مو چیست یا از اینکه لوسیون مو چیست اطلاع دارید، می توانید از این مواد هم برای نرم کردن و حالت دادن به موهای خود استفاده کنید.

2. موها را بخش بندی و در جای خود محکم کنید

موهای خود را به دو قسمت افقی و بالا و پایین بخش بندی کنید. هنگام کار روی بخش پایینی، قسمت بالایی را با گیره تقسیم مو محکم کنید تا مزاحم کارتان نباشد.

3. سشوار را روی موها بکشید

فر کردن مو با سشوار به صورت چرخشی ساده ترین راه برای این کار است. برای فر کردن مو با سشوار چرخشی به یک برس فلزی گرد هم نیاز دارید. قسمت کوچکی از مو را از قسمت پایینی بردارید و دور یک برس فلزی گرد بپیچید. آن را بپیچید تا حدود 5 سانتی متر از ریشه موهایتان فاصله بگیرد. سپس، آن را با با سشوار خشک کنید.

4. موها را رها کنید

برس را در حالت عمودی قرار دهید و آن را بچرخانید تا موهای فر شده شما آزاد شود. این کار را آن قدر تکرار کنید تا تمام قسمت های موهای شما فر شوند.

5. موها را اسپری و تثبیت کنید

آخرین مرحله فر کردن مو با سشوار بدون اتو این است که حالت مو را تثبیت کنید. برای این کار می توانید از ژل، چسب یا اسپری مو استفاده کنید. این مواد آرایشی بهداشتی را سرتاسر موهای خود به کار ببرید. این کار کمک می کند تا فرهای موی شما برای ساعت ها دست نخورده باقی بماند. پس از استفاده از این مواد، فرهای موی خود را با انگشت شانه کنید تا بدون اینکه شکل آن ها خراب شود، نرم و طبیعی به نظر برسند.

پس از اینکه موها را به این روش ساده فر کردید، می توانید از اکسسوری های مو برای زیباتر کردن آن استفاده کنید. یک گیره فلزی یا یک گیره ساده مو می تواند موهای شما را در بخشی از سر شما محکم کند تا زیباتر جلوه کنند.

فر کردن مو از طریق بافتن آن

یکی از روش های ساده دیگر برای فر کردن مو با سشوار در خانه این است که آن را ببافید تا حالت بگیرد. برای این کار، باید 5 مرحله را طی کنید.

1. موهای خود را مرطوب و باز کنید

موهای شما باید خیس باشند تا بافته های آن به فر تبدیل شوند. بنابراین، یا پیش از فر کردن موها به حمام بروید، یا اینکه پیش از شروع به کار، موهای خود را مرطوب کنید. از یک برس یا شانه برای آزاد کردن موها و باز کردن گره های آن کمک بگیرید. موهای خود را بلافاصله بعد از دوش گرفتن با حوله خشک کنید تا کمی مرطوب باشند. می توانید برای مرطوب کردن مو، برس را با آب خیس کنید و موهای خود را برس بزنید تا مرطوب شوند. یک شانه با دندانه های پهن برای موهای مرطوب بهتر است چون امکان شکستن آن موقع شانه زدن کمتر می شود.

2. موهای خود را حداقل به 2 بخش تقسیم کنید

از کش یا گیره مو استفاده کنید تا موهای خود را به هر تعداد که می خواهید تقسیم کنید. موهای خود را در دو طرف سر خود به 2 قسمت تقسیم کنید. 3 یا 4 بخش کردن موها هم به شما فرهای بیشتری می دهد. اگر می خواهید فرهای موی شما کمتر باشد، نیازی به تقسیم کردن موها نیست و کافیست آن را در یک دسته ببافید.

3. هر قسمت از مو را ببافید و با کش مو را محکم کنید

هر بخش از موها را به روشی ساده ببافید. وقتی کارتان تمام شد، آن را با یک کش مو محکم کنید. هر چه موهایتان را سفت تر ببافید، فرهایتان بهتر می شوند.

اگر موها را به چندین بخش مختلف تقسیم کرده اید و موهای نازکی دارید، سعی کنید از کش های موی کوچک استفاده کنید تا مطمئن شوید که به موهای بافته شده شما آسیبی نمی رسد.

4. موهای بافته را با سشوار خشک کنید

وقتی هر قسمت از موهایتان بافته شد، سشوار را روی حرارت میانه قرار دهید و شروع به خشک کردن موهایتان کنید. نازل سشوار را روی هر بافته از مو قرار دهید. باید سشوار را به آرامی در طول مو به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا به طور یکنواخت خشک شود.

از نگه داشتن سشوار در یک نقطه از مو بدون حرکت دادن آن خودداری کنید تا به موهایتان آسیب نرسد. در نهایت، مرکز موهای بافته شده و سشوار کشیده شده را با انگشتان خود لمس کنید تا مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند.

5. موها را باز کنید

پس از خشک شدن موهای بافته شده، آن ها را به آرامی باز کنید. از انگشتان خود برای جدا کردن هر رشته بافته شده مو استفاده کنید و موهای خود را حالت دهید و برای آن ها ظاهری فرفری ایجاد کنید. در صورت تمایل، از موس یا اسپری موی خود استفاده کنید تا فرها را همانطور که می خواهید درست کنید.

فر کردن مو با سشوار و چنگال

یکی از روش هایی که برخی از افراد برای فر کردن مو با سشوار از آن استفاده می کنند، فر کردن مو با استفاده از سشوار و چنگال یک بار مصرف است. این روش را می توانید برای فر کردن موهای بلند به کار ببرید. البته، فر کردن مو با سشوار و چنگال مردانه یا برای موهای کوتاه نیز به همین ترتیب انجام می شود. به هر حال، فرقی نمی کند که هدفتان از این کار فر کردن مو با سشوار و چنگال پسرانه باشد یا قصد فر کردن موهای بلند خود را با سشوار و چنگال یک بار مصرف داشته باشید. در هر صورت، باید از یک روش استفاده کنید.

فر کردن مو با سشوار و چنگال هم به استفاده از اتو مو شباهت دارد. برای این کار باید دسته چنگال یک بار مصرف را در دست بگیرید و با دقت و ظرافت، قسمت کوچکی از مو را بین دندانه های آن قرار دهید. سپس، سشوار را با فاصله روی رشته مویی که لابه لای چنگال پیچیده اید، بگیرید. پس از 1 دقیقه مو را به آرامی رها کنید. این کار را باید با تمام رشته های موهایتان انجام بدهید. به این ترتیب، موهایتان با کمترین دردسر فر می شوند.

فر کردن مو با سشوار مردانه

فر کردن مو با سشوار پسرانه یا مردانه یکی از روش هایی است که شما را از انتخاب مو بی نیاز می کند. بنابراین، اگر برای مطالعه راهنمای خرید بهترین اتو مو و انتخاب این وسیله حرارتی فرصت کافی ندارید، بهتر است به استفاده از سشوار فکر کنید. معمولا بیشتر مردم بیش از خرید اتو مو به خرید سشوار فکر می کنند و بیشتر وقت خود را صرف خرید این وسیله می کنند. در نتیجه، ممکن است به یک مهمانی دعوت شوید و به غیر از سشوار هیچ ابزار حرارتی دیگری برای حالت دادن به موها و فر کردن آن ها نداشته باشید. در چنین شرایطی، فر کردن مو با سشوار پسر یا آقا را می توانید به روشی که در ادامه می خوانید، انجام دهید.

1. تقسیم کردن موها

برای شروع، موها را با استفاده از یک شانه پهن به بخش های کوچکتر و قابل کنترل تقسیم کنید. پیش از شروع، باید به این فکر کنید که می خواهید فر موهایتان چگونه باشد. از این راه، تصمیم گیری و انجام دادن بقیه کارها ساده تر و قابل پیش بینی خواهد بود.

2. استفاده از اسپری محافظ

اگر اسپری محافظ مو در برابر حرارت دارید، اکنون زمان استفاده از آن است. باید مطمئن شوید که این اسپری به طور یکنواخت در میان موها پخش می شود. به این ترتیب، قبل از اینکه گرمای سشوار را روی موها اعمال کنید، از آن ها محافظت خواهید کرد.

3. به کار بردن برس مناسب

با استفاده از یک برس گرد سایز میانه، موهای خود را از ریشه به پایین خشک کنید. این کار به افزایش حجم موهایتان کمک می کند و شما را یک قدم به ایجاد استایل دل خواه خود نزدیک تر می سازد.

توجه داشته باشید که سشوار باید حداقل 15 سانتی متر از پوست سر شما دور بماند. با این کار، از سوختن موها و پوست سر جلوگیری می کنید. از نیرو و گرمای هوای سشوار برای هدایت موها به حالتی که می خواهید استفاده کنید. برای داشتن ظاهری درخشان، هنگام خشک کردن موها، از برس برای فر دادن به آن ها کمک بگیرید. بهتر است برای افزایش حجم موهایتان، فر کردن مو با سشوار را از پشت سر شروع کنید و در حین حرکت موها را بلند کنید. سپس به سمت جلوی سر حرکت کنید تا تمام بخش های موهای شما همانطور که می خواهید حالت داده شوند.

4. استفاده از نیروی جاذبه برای استایل دادن مو

اگر موهای بلندتری دارید، ممکن است این مرحله آخر کمی عجیب به نظر برسد اما اگر می خواهید حجم موهای خود را به حداکثر برسانید، این کار را باید انجام بدهید. هنگامی که موهایتان کاملا خشک شد، خم شوید و سر خود را به سمت پاها خم کنید. با استفاده از نیروی جاذبه، جریان هوا را از سشوار به سمت موهایتان هدایت کنید. این روش برای افزایش حجم موهایتان عالی است.

محصولاتی برای فر کردن موی آقایان

بعد از اینکه موهای خود را با روشی که توضیح دادیم، حالت دادید و فر کردید، بهتر است از محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبتی مناسب استفاده کنید تا آن را در تمام طول روز شاداب نگه دارید. محصولاتی که به شما کمک می کنند تا برای ادامه روز موهای خوش حالتی داشته باشید، عبارت اند از:

  • کرم حالت دهنده مو: با کمک کرم های حالت دهنده مو می توانید حفظ حالت موها و درخشندگی آن ها برای ادامه روز لذت ببرید. بهتر است از کرم هایی استفاده کنید که ترکیبات گیاهی دارند. از این راه، هم موهایتان تقویت می شوند و هم حالت آن ها بهتر حفظ خواهد شد.
  • واکس موی خاک رس: اگر موهای ضخیم کوتاه تا میانهی دارید و در پی محصولی هستید که به شما این امکان را بدهد که موهایتان را به هر شکلی که دوست دارید حالت دهید، باید از واکس مویی که خاک رس از ترکیبات آن است، استفاده کنید.
  • ژل حالت دهنده مو برای موهای نازک: برای مردانی که موهای نازکی دارند، ژل حالت دهنده یکی از بهترین گزینه ها است. یک ژل حالت دهنده خوب پوست سر شما را تسکین می دهد و موهای شما را از ریشه به بالا آبرسانی می کند. چنین ژلی که از برندی معتبر انتخاب شده، به شما حجم، بافت و در کل موهای سالم تری می بخشد.

کلام آخر

گاهی اوقات، به یک مهمانی دعوت می شویم اما فرصت کافی برای حالت دادن به موها نداریم. در چنین شرایطی، اگر قبلا با استفاده از راهنمای خرید بهترین سشوار، سشواری مناسب خریده باشید، بقیه کارها ساده تر می شود. برای فر کردن مو با سشوار می توانید از ابزارهای ساده ای مانند برس گرد، محصولات نرم کننده و حالت دهنده مو و حتی چنگال یک بار مصرف استفاده کنید. در این مقاله، 4 روش برای این کار معرفی کردیم. شما چه راه های دیگری سراغ دارید؟

منبع: allthingshair

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 گام مهم برای فر کردن مو با سشوار در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 گام مهم برای فر کردن مو با سشوار در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید