هوش مصنوعی DALL، E حالا می تواند چهره افراد را تغییر دهد

به گزارش وبلاگ اطلس وب، شرکت OpenAI که سیستم هوش مصنوعی DALL-E را برای ایجاد تصاویر توسعه داده، ساعاتی قبل خاطرنشان کرد که این سیستم اکنون می تواند چهره افراد را تغییر دهد. این ویژگی قبلا به علت نگرانی بابت سوء استفاده کاربران، غیرفعال شده بود اما حالا با انتشار ایمیل به بیش از 1 میلیون کاربری که از آن استفاده می نمایند، خبر فعال سازی این مشخصه اعلام شده است. با این حال همچنان فیلترهایی در نظر گرفته شده اند.

هوش مصنوعی DALL، E حالا می تواند چهره افراد را تغییر دهد

این ویژگی به کاربران اجازه می دهد که تصاویر را به روش های مختلف ویرایش نمایند. به عنوان مثال کاربران قادر به آپلود عکسی از افراد موردنظر خود هستند و سپس هوش مصنوعی قادر به تغییر ویژگی هایی مانند مدل مو و حتی لباس خواهد بود. این ویژگی بدون شک برای افراد مختلف از عکاسان گرفته تا فیلم سازان مفید خواهد بود.

OpenAI با وجود اینکه یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه هوش مصنوعی محسوب می گردد و با شرکت هایی مانند مایکروسافت ارتباطات گسترده ای دارد، اما در قبال سیستم های ایجاد تصاویر رویکرد محتاطانه ای اتخاذ نموده است. در طرف مقابل این شرکت باید به رقبایی مانند Stable Diffusion اشاره کنیم که محدودیت های بسیار کمتری برای ایجاد تصاویر دارد و ضمناً متن باز است. به همین دلیل هزاران متخصص در سرتاسر دنیا می توانند به بهبود عملکرد آن یاری نمایند و همین موضوع منجر به افزایش سرعت پیشرفت آن شده است. البته از سوی دیگر، سوء استفاده از Stable Diffusion بسیار راحت تر از سیستم هایی مانند DALL-E است که در این زمینه بسیار سختگیرانه تر عمل می نمایند.

به طور کلی این سیستم ها با سرعت شگفت انگیزی در حال پیشرفت هستند و گفته می گردد تا ماه های آینده در این زمینه شاهد پیشرفت های چشمگیر تری خواهیم بود.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "هوش مصنوعی DALL، E حالا می تواند چهره افراد را تغییر دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی DALL، E حالا می تواند چهره افراد را تغییر دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید