هنوز هم عده ای دنبال کوه خواری در تهران هستند ، مبارزه جدی شهرداری تهران با این معضل

به گزارش وبلاگ اطلس وب، شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک شهرداری تهران با بیان اینکه برخی مالکان واحدهای مسکونی نیز اقدام به کوهخواری کرده بودند، توضیح داد: به طور نمونه این افراد زمین های پشت باغ یا ملک مسکونی خود را با دیوار کشی تصرف کرده بودند که در مجموع 5 هزار متر می شد که آنها نیز آزاد شد.

هنوز هم عده ای دنبال کوه خواری در تهران هستند ، مبارزه جدی شهرداری تهران با این معضل

محمد باقری، شهردار کوهستان درباره ساخت و ساز بی رویه در کوهستان های اطراف تهران در ماه های اخیر به وبلاگ اطلس وب توضیح داد: از سال گذشته تا به امروز نه تنها ساخت و ساز غیرمجاز نداشتیم بلکه برخی زمین های تصرف شده را نیز آزاد کردیم.

او اضافه کرد: به طور مثال در دربند دو ملک تصرفی و در درکه یک ملک دیگر که مجموعا 900 مترمکعب بودند را آزاد و بنای آنها را به طور کامل تخریب کردیم. اما در مورد رستوران ها و اماکن تجاری موجود باید گفت که بیشتر آنها برای قبل از دوره تازه مدیریت شهری بوده و ما سعی کردیم که بنای تازهی در کوه ها ساخته نشود.

شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک تهران با بیان اینکه برخی مالکان واحدهای مسکونی نیز اقدام به کوهخواری کرده بودند، توضیح داد: به طور نمونه این افراد زمین های پشت باغ یا ملک مسکونی خود را با دیوار کشی تصرف کرده بودند که در مجموع 5 هزار متر می شد که آنها نیز آزاد شد.

باقری در ادامه به رفع تصرف کف رودخانه اشاره کرد و گفت: تا به امروز 15 رستوران در دربند که در رودخانه تخت داشتند را با رای سازمان آب از آنجا خارج کردیم اما متاسفانه برخی از آنها دوباره برگشتند و تخت های خود را جانمایی کردند.

او درباره کمبود پارکینگ در ورودی کوه دربند و کاسبی برخی از افراد از جای پارک خیابان های اطراف به این بهانه گفت: شهرداری منطقه در بالای دربند 5 هزار متر زمین دارد که در پی این هستیم که آن را تبدیل به پارکینگ کنیم و امیدواریم که تا دو ماه آینده این موضوع به نتیجه برسید.

شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک تهران اضافه کرد: به جز آن طرح جامعی را برای کوهستان های تهران در نظر گرفتیم که مجموعه ای تفریحی، اقامتی، گردشگری و... است که پارکینگ هم دارد که اگر به تصویب برسد تحولی در این زمینه رخ خواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین

به "هنوز هم عده ای دنبال کوه خواری در تهران هستند ، مبارزه جدی شهرداری تهران با این معضل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز هم عده ای دنبال کوه خواری در تهران هستند ، مبارزه جدی شهرداری تهران با این معضل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید